Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 19:32

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Kan man risikere at blive sagsøgt for flere millioner kroner, fordi man har kørt en uskyldig person ned under ræs på gaden, da forsikringen ikke dækker ved ulovligt ræs på offentlig vej... kun et spørgsmål..?

I øvrigt er det da meget godt at man kan vinde 50k, men hvem skal betale de 50.000---? (Øh deltagerne selv vil jeg tro - for du giver vel ikke 50.000 af din egen lomme til vinderen vel :-P )

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Junior Medlem

Hej Casper

Forsikringen dækker IKKE hvis de kan bevise at du har kørt RACE!

Du betaler et beløb for at være med.

Mvh. Dean

Skal vi sige Skagen -København på 50 liter benzin så vil det være forsvarigt at organizere søden noget.Har selv set filmen for mange år siden som jeg kan huske var det flere aber der sad bag ratet.:-D :-D

Der er ALTID nogle idioter der møder op uanset hvad man arrangerer. Når de så ikke holdes under ordnede/kontrollerede forhold går det galt! Så hold så kæft med de 50.000,- Det kan på inden måde retfærdiggøre tab af menneskeliv!:-/

Hej dean
1) PRÆCIS min pointe - sandsynligheden for at få et sagsanlæg på over 50.000 kr på nakken er større end sandsynligheden for at vinde premiesummen...
Til baneræs (og f.eks. Mprøver) er man forsikret i form af sin licens, så man ikke risikerer at skulle op med pungen BIG TIME hvis man tar et sving lidt for hurtigt...
2) Også præcis min pointe - de 50.000 er jo ikke nogen gave, som kommer ned fra oven - det er jo deltagerne selv, som betaler...

"Det skal lige siges at jeg også selv køre race på bane! Men det er der altså ikke alle som har penge til og så må man (ALLE PAPHOVEDERNE) bruge de offentlige veje ikke Daniel J?" Et lille citat fra Dean

Et lille hurtigt svar fra mig: At du ikke har nogle penge til at køre på bane for betyder ikke at det er okay at køre race hele vejen gennem Danmark. Så NEJ kan ikke bare bruge de offentlige veje fordi man ikke har råd til at køre på bane.

Iøvrigt kan man slet ikke sammenligne det at køre på måske 1 km. industrivej lørdag aften, og så de mange hundrede kilometer der er fra skagen til København. Der er endelig kommet gang i debatten om at få en bane eller en lukket vej til at køre dørtræk på, og så arrangerer nogle et løb gennem hele Danmark. Det hjælper ikke særligt meget på sagen, vel?

det lydeer jo reent som filmen ud at køree med de skøre..

*fed film ja fordi det er film*
og dem der vile krydse dk i et hæsblæsende tempo for at vinde 50 kg. jamen lad dem gøre det..

men hvor kommer de 50 kg fra??

*jeg er personligt meree til et dørtræk i indsturien fredag aften*
det er heller ikke lovligt men det er der ikke samme risiko ved..
der er ikke uskyldige mennesker en fredag afteen i indstustrien..
de ved hvad der kan ske hvis det skulle gå galt..

meen hr og fru danmark kan ikke vide at der skal køres fra skageen til kbh..'
og lille lise *jeg har personligt ikke samvittighed til at være blandet ind i flere trafik drab* derfor holder jeg mig uden for meen som sagt dem der vil go tur men tænk over hvad koncekvenser det kan få for jer resten af livet hvis der nu skulle ske noget...

Hej alle sammen i denne debat!!

Vil gerne berolige alle, med at der ikke bliver afholdt nogen som helst løb, af typen cannonball.. I hvert fald ikke af mig. Jeg skrev indlægget for at høre om etiken og moralen af de unge danske motorsports intresserede. Og må indrømme det ser sku da ikke helt slemt ud.

Det handler om konsikvent.. Og 50 KG jo det er da mange penge, men ikke når det gælder menneskeliv og da slet ikke af noget så dumt som et ræs gennem DK.

Jeg ser blot et problem, om det er til ræs i "industrien" eller gennem DK så er det jo menneskeliv der er på højkant begge steder. For der er jo mange uskyldige tilskuer tilstede (unge tilskuer) de kender jo ikke konsikvensen når en "racer" mister kontrollen.(ikke før det er for sent).

Så derfor synes jeg bestemt der skal ligges en masse krudt i at komme ind i de etablerede kredse for motorsport.. lægge den lille pose penge.. og så få skudt den "racer af"...

Håber sku der er nogle der får gjordt noget ved problemet for det er der!!!

Tror jeg vil slutte af med disse kommentare! andre skriv i blot videre???

Venlig hilsen

Etik & Moral

Nogle vil nok mene jeg er en klovn der ikke skal blande mig i jeres "nat race"!

Hold kæft - du er skuda en god bluffer Arrangør (jeg mener i de første indlæg altså -jeg vælger at tro på at det sidste her er sandfærdigt), men lad mig have lov at spørge:
Skrev du indlæget af nysgerighed, eller skal du bruge informationen om "unge danske motorsports intresseredes etik og moral" til noget... politisk eller what so ever?
(Hvis du arbejder med det, er du så ikke lige rar at bringe videre til dine overordnede - (og) evt politikerne, at de meget gerne måtte se at få bygget nogle gratis baner til os unge (OG DET I EN RUF)... :-):-):-)
Hvor gammel er du i øvrigt?
Og var det for at bluffe at du hele tiden skrev 50kg i stedet for 50k (kg betyder jo kilo-GRAM, som jo er en vægt-begetnelse i modsætning til k, som betyder 1000...)?

Mvh Casper Frimodt :-))

Ja og ja til dit spørgsmål... Skal til og skrive et større indlæg til et medie, derfor. Ved godt det ikke er fair at gøre det på denne måde, men effekten var der jo.

Ingen tvivl om at der skal gøres noget omkring motorsporten for unge og mindre unge.. Men spørgsmålet er bare hvad? for det er jo ikke bare at købe et stykke jord og smide noget asfaldt på.

Der skal jo være en plan.. Den plan synes jeg at I skulle udarbejde - det er jo jer der vil køre og ikke dem med pengene...

Det er fornemt at sige vi skal have en gratis bane så der ikke er nogen der kommer til skade.. Det løser jo ikke det generelle problem..

Tror virkelig der skal laves en organisation som kan samle problemstillingerne og derfra tage de kampe der skal kæmpes.

Internettet og andre medier er jo et rigtigt godt sted a starte.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time