Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 mar 2025, 01:42

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Lyder meget plausibelt.

Jeg holdt mig til beskedne 205/50-15.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Hej

Citat:
hej igen jeg havde tænkt mig at købe 4 sænkningsfjedre og montere,er det en god ide eller bliver det noget skidt i det lange løb.

Hvis du genbruger dine dæmpere kommer de ned i et nyt leje hvor der kan være rust, og dine dæmpere vil sliddes hurtigere op.

Det er altid en fordel at skifte dæmperne sammen med lavere fjedre, hvis du vil genbruge dæmperne skal de ikke har kørt for meget.

Jeg vil stadig mene du vil få mere ud af at købe et komplet sæt, du får en meget bedre føling med vejen, men komforten er bedre med standard dæmpere, men de er altså ikke lavet til sænknings fjedre..

Weitec sættet r et godt bud, køre selv med samme mærke og kvaliteten er rigtig fin.

Citat:
Ved godt det her tip ikke er lovligt. Men man kan skære de bagerste bærearme op og rette dem til så de passer så hjulene kommer på plads igen; og så svejse dem igen.
Mener også at ha hørt at det kun er når man kommer lidt op i dækstørrelse de slider inderside.

Ja rigtig, jo bredere fælg du vælger jo mere vil du belaste bagakselen og hjulejer vil ligeledes lide overlast.

At skære bagakselen er nok ikke den bedste ide, og det skal være rimelig nøjagtig lavet, og svært at realisere, men det er noget i den stil man skal hen i, eller en mellemlægs skive mellem befæstningspunkt/nav og skive/tromle, men det kan heller ikke laves sårn lige.

Jeg har selv prøvet at få min bagaksel rettet op med shims på min vw, men dette kunne ikke lade sig gøre da disse stødte på mit abs, så jeg må køre videre med lidt for meget negativ camber og mit toe in er osse ude af trit, compound bagaksel er bare noget pis.

Hilsen Martin R

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time