Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 19:14

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Hvor kan man melde sig til disse M-prøver? Findes der en hjemmeside, hvor man kan få lidt informationer (såsom sted, tid, pris osv.)?:-P

RWE

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Medlem
Brugeravatar

Hej.
Det er der da : http://www.dasu.dk Her bliver der annonceret rallies, men ellers er der links til motorklubberne som arrangerer manøvreprøverne. Som regel skal man være medlem af en lokal motorklub, men det er jo heller ingen skade til, da rallyfolk kan nogle sjove tricks med det ene og det andet :-D

Jaa.. se nu bare nu er der gang i snakkeriet... men dette såkaldte løb. handler det ikke "kun" om at have en hurtig Automobil.. Der skal også findes vej, da det ikke er motorvejen der køres ad hele vejen.. Og Jer der har travlt med at få en bane at køre på, ja et sådan løb vil kun fremskynde jeres process. Er der overhovedet ingen her i landet der lever bare lidt på de ydre grænser...:-P....;-) B-]

Junior Medlem

Hej

Jeg kan heller ikke forstå at folk får undt i røven over et lille race igennem DK!
Der har været MANGE ligende løb i DK siden 1980erne og frem til nu bl.a. Gumball hvor folk har kørt 200+km/t med for mange promiller i blodet! Men det er måske ikke gået op for jer?

Selvfølgelig skal man køre efter forholdene men der er vil heller ingen af deltagerne som køre 200 km/t igennem diverse byer!

Race på bane er at foretrække men det kan ikke sammenlignes med race på gaden. Man kan selvfølgelig tage til Mexico og køre klassisk race en gang om året på deres veje men det er MEGET DYRT men lovligt.

Hvad med alle de mange 1000 mennesker som er til gaderace hver weekend? De kan da styre det!

Det skal lige siges at jeg også selv køre race på bane! Men det er der altså ikke alle som har penge til og så må man (ALLE PAPHOVEDERNE) bruge de offentlige veje ikke Daniel J?

I det europæiske cannonball har crewet selv lasere som de måler med i selv løbet så bliver du taget af dem får du straftid.

Nu håber jeg ikke at der er nogle som følere sig trampet på efter mit lille svar! DET ER IKKE MENINGEN.

Mvh. Dean

Jo Dean, men problemet er også lidt, at hvis der er en premiesum på 50.000,- DKK, så tror jeg nok at folk går lidt mere til den end godt er (på offentlig vej i hvert fald), og måske er det ikke alle, som vover at køre gennem byer med 200km/t, men mon ikke de fleste vil brage igennem med 150? (Folk kører ikke efter forholdene, når der er 50.000 kr i premiesum). Og når så en (ellere flere) af deltagerene sving lidt for friskt, midt i en by og klipper 5 tilfældige fodgængere, så er det at den dårlige reklame for os bilentuiaster kommer myldrende - BIG TIME... (Eller når en tilfældig billist ikke når at trække ind inden en deltager vil overhale ham med 240km/t på motorvejen, så har vi 3 lig til pressen (NOT GOOD)).

Hvad angår økonomien, så er bane / Mprøve ræs kun så dyrt som man gør det - Mprøver koster f.eks. 700 om året for licens og klubmedlemskab, og dertil 280kr for hvert løb man deltager i... (Og hvis premiesummen i det her Cannonball-løb skal være 50.000, så kan jeg da nok forestille mig at tilmeldings-gebyret må komme op på noget nær en plov (ca. det dobbelte af et Mprøve-løb)...

Hvad er det i øvrigt for noget bane-ræs du kører?

Mht Manøvreprøver, koster det som sagt 280 kr pr løb.
Der er ca 8 løb på sjælland om året (vidst nok lidt flere i Jylland).
Et løb består af 6 - 10 "baner" (afspærede industriarealer), hvor der bl.a. er bygninger og kegler, som man skal rundt om på kortest muligt tid (alle ens tider bliver til sidst lagt sammen, og den med lavest tid har vundet). Mellem banerne er der transportstrækninger på offentlig vej (efter færdselsloven), hvor der ikke er tid på (Så hr. Arrangør:) her er der også lidt med at finde vej - hvis det var det, som gjorde Cannonball-løbet så interessant :-D ).

Man kører en af gangen, og selv om hastigheden sjældent kommer meget over 100 - 120km/t, er der rigeligt med sidelæns kørsel, dækhyl, håndbremsevendinger og efterfølgende hjulspind - det er klart værd at prøve. :-D
Hvis der er nogle, som har brug for mere info om Mprøver, eller gode råd mm. er I velkomne til at sende mig en mail.

(Jeg er selv medlem af Ballerup og Omegens Motorsportsklub - så jer på sjælland er særdeles velkomne til at sende en mail og spørge om hvordan I kommer i gang)

Hvis man vil prøve om det er noget for én inden man bruger 700kr på licens og klub-medlemskab, kan man for 150kr købe en endagslicens og prøve et enkelt løb (dog plus de 280,- som løbet koster...)

Jeg synes personligt det er en fed ide og jeg havde været der med det samme hvis det var jeg havde bilen der kunne være med i toppen ...men sådan ser det ikke ud lige nu ..men vil helt sikkert være med hvis det bliver holdt når jeg engang får mig en hurtigere bil.....

jeg synes det er iorden at modstander af sådan et løb ...men for os der gerne vil prøve nogle grænser af er det en fed ide....

Mvh Mads F.

Junior Medlem

Hej Casper!

Jeg kan godt se problemet som du nævner! Men man må håbe at arrangøren laver en bane hvor man ikke skal køre igennem for mange små byer!

Man kan næsten lave en rute af motorvejen helt til KBH med poster på diverse restepladser.

Jeg kender godt lidt til manøvreprøver da jeg selv har prøvet det MEGA SJOVT og jeg synes kun det er fedt at os unge kan få lov til at køre under kontrolable forhold!

Nu er jeg selv til gaderace rimelig ofte men det skal lige siges at jeg ikke køre. Når man så snakker med de andre streetracere har NÆSTEN alle sammen det sammen svar at de ikke har råd til at køre på bane hvad de gerne ville hvis de havde.

Når man så snakker med politiet om gaderace siger de at man skal starte en forening hvad der også er blevet i Jylland. Men det er MEGET svært at få lov til at låne et område til sådanne løb hvis ikke man kommer fra en mærkeklub.

Men M-prøver kan kun anbefales til dem som vil prøve at køre noget billigt race.

Jeg køre selv lidt Kart 100ccm samt lidt klassisk race.

Der er pengepræmier på 200.000 euro (ca. 1.5 million) i det europæiske cannonballløb så kan jeg forstå hvis man begynder at køre stærkt! Men for 50.000 Dkr synes jeg ikke man skal sætte andres liv samt sit eget på spil.

Mvh. Dean

Ja jeg ved nu ikke, jeg tror nu nok at 50.000 kr er nok til at få de fleste til at køre lidt mere rådent en godt er...
Men forstå mig ret, det er ikke fordi jeg personligt synes at deltagerene af sådanne løb er nogle forbande møgsvin, som burde... bla bla bla - hvis det stod til mig, skulle det være lovligt at køre lidt friskt på gaden (og der skulle for faen være nogle gratis baner man kunne køre rådent på)... men problemet er alle bil-haderene og politikerne, som har deres fine små mål med at kun 100 eller 200 mennesker må blive slået ihjel om året, og jo mere fokus der kommer på unge som kører rådent på vejen (og jo flere unge der bliver slået ihjel når de kører råddent), jo flere love og jo strengere straffe vil politikerne indføre for at få ulykkestallene ned (og straffene for at køre rådent på vejen er for faen urealistisk høje i forvejen... :-| :-| :-| og der har jo endda været forslag fremme om at konfiskere unges biler hvis de klappede for meget til den ude på vejen (skuda godt det ikke blev til noget), men jo mere ræs vi unge kører på vejene (især sådan noget arrangeret som Cannonball, som ikke kan undgås at blive opdaget), jo flere ondskabsfulde love vil politikerne vedtage for at komme unge motorbøller til livs... :´-( :´-( :´-(

Kan man vinde 50 kg. ved et alm. dansk motorløb... kun et spørgsmål..?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time