Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 23:28

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: pakning
Indlæg: 02 okt 2003, 20:00 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 jul 2003, 20:11
Indlæg: 84
har nu skilt den ad igen..
har fundet ud af at topstykket ER skævt!

Kompressionen viste. 75,20,35 og 90

tænkte at hvis topstykket var skævt viste den nok andre tal hvis det blev spændt lidt mere.

så viste den 90, 35, 45 og 115

det lyder også underligt at når man kikker på cylinderne er der intet at se, men at den så har taget skade ved de 3 cylinedere..

så jeg regner med at sætte andet topstykke på og så skulle det bare køre

så er det lige, SKER DER NOGET MED AT BRUGE TOPPAKNINGEN IGEN?
den er jo helt ny. har godt nok været i men den har ikke været startet..

på forhånd tak. i er sgu flinke at hjælpe :)

_________________
Billede 1.3/1.6 EFI 110hk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 okt 2003, 20:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
ud med den og nyt på
for du har haft spændt toppen og så er hele pakningen trykket sammen oveni købet til et skævt topstykke så der er ingen vej udenom :cry:

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 okt 2003, 20:44 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 jul 2003, 20:11
Indlæg: 84
hmm ja..
men tænkte på at spænde det 5nm mere.. så den blev trykket sammen

_________________
Billede 1.3/1.6 EFI 110hk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 okt 2003, 12:15 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 18:19
Indlæg: 253
Geografisk sted: Horsens
Syntes helt sikkert også at du skal købe en ny toppakning!!!! Det vil være meget dumt at begynde at spænde boltene mere end angivet, der er jo en ret god grund til at der er data for det.... Der er jo en bestemt brudstyrke på bolten, og det kan godt være at den holder til at blive spændt lidt xtra, men så når nu at du får startet motoren og du kommer blæsende ude på motorvejen og kværnen er godt varm, kan det være at det sige knæk, og så kan du ende med samme problem.

Det er tit der er en nem løsning på ting, men det er sjælden at det er nogen go løsning i det lange løb.
Man kan lige så godt gøre det ordentligt fra starten a.

Nu har jeg fået udtrykt min point *G* :wink:

_________________
Hyundai solgt. Køre nu fed Corolla 1,3. BADASS MASKINE


Top
 Profil  
 
 Titel: hmm ja
Indlæg: 04 okt 2003, 10:02 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 jul 2003, 20:11
Indlæg: 84
men tror faktisk at den motor skal erkendes død..
nu har jeg brugt den samme toppakning alligevel.. :(

kompressionen viser 140.85.80.135
og det har altid været de 2 midterste cylindre der er galt med..
opgiver snart ..
tror at der er røget 2 stempel ringe

_________________
Billede 1.3/1.6 EFI 110hk


Top
 Profil  
 
 Titel: Så..
Indlæg: 05 okt 2003, 11:40 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 jul 2003, 20:11
Indlæg: 84
Så. nu har jeg haft den startet. og den starter/går fint på alle cylinderne..
men stadig ikke så meget kompression på 2 og 3
men det være at det kommer..
tager chancen og samler den og ser hvordan den går.. :!:
går den af h.. til kommer den gamle motor i igen

_________________
Billede 1.3/1.6 EFI 110hk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2003, 12:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
ja prøv det knal eller fald...... prøv svedol :wink: :lol: hehehe

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel: sådan
Indlæg: 06 okt 2003, 19:49 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 jul 2003, 20:11
Indlæg: 84
Så.. har fået den samlet.
Nu har jeg ikke givet den tæsk endnu.. men det ser ud som om at den kører fint.. og det trækker fint nok..

men den prutter noget i tomgang + ved lave omdrejninger..
den er ikke glad for at man lige røre ved speederen..
så vil den gerne hoppe lidt.

der er jo kommet andet topstykke på..
kan det være ventilerne der skal stilles?????????
eller noget helt andet?

_________________
Billede 1.3/1.6 EFI 110hk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 okt 2003, 19:58 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 18:19
Indlæg: 253
Geografisk sted: Horsens
Jeg vil mene at det er en nødvendighed at uanset hvad skal man stille ventiler når man har rodet med det, så det syntes jeg da i allerhøjeste grad at du skal gøre. Det er ikke sikkert at det er det, men det er altid en go ide.......

_________________
Hyundai solgt. Køre nu fed Corolla 1,3. BADASS MASKINE


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 okt 2003, 20:37 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 jul 2003, 20:11
Indlæg: 84
rigtigt nok..
men det kunne tyde på tændingen..

_________________
Billede 1.3/1.6 EFI 110hk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team