Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 mar 2025, 07:22

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 06 okt 2003, 19:15 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 18:19
Indlæg: 253
Geografisk sted: Horsens
Jeg tror ikke der findes nogle regler uden undtagelser.

Tror ikke der er så mange der tænker på hvad de siger når de mener 2 turboer. Det kan godt være at der var en forskeld da man begyndte at bruge de 2 udtryk, men nu er de lige som gledet lidt sammen, tror jeg.

Tror bare at det er en a de ting man skal lade være med at tænke på :roll:

_________________
Hyundai solgt. Køre nu fed Corolla 1,3. BADASS MASKINE


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 okt 2003, 19:37 
bi og twin er det samme det som i snakker om med en stor og en lille hedder bi-sekventiel
men en stor og en lille på en twin turbo motor hedder stadíg bi turbo sekventiel


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 06 okt 2003, 20:44 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 177
Geografisk sted: Fynsland, Odense
Citat:
har dog aldrigt hørt at BI skulle betyde forskelligt :cry:


Forstå mig ret, det er i denne sammenhæng jeg mener... :roll:

_________________
Mvh Kim
Den der ler sidst, tænker langsomt.
Nu med Kadett C Turbo!
[url=http://www.kwn.dk:1xpcy14e][img:1xpcy14e]http://www.kwn.dk/forum-banner.gif[/img:1xpcy14e][/url:1xpcy14e]


Top
 Profil  
 
 Titel: Twin Turbo
Indlæg: 07 okt 2003, 07:09 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2003, 11:05
Indlæg: 253
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Som ZeroCool siger, sidder der to ens turboer på Lotus Omega.
Det er to stk Garrett T25 der arbejder fuldstændigt ens.
Der er to spjæld på. Men inde i indsugningsmanifolden er der åbent hele vejen hen. Dvs at hvis der uhensigtsmæssigt er en lille forskel i, hvor meget turboerne lader, vil det blive udlignet her.

_________________
...Daniel Slater :mrgreen:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 okt 2003, 07:45 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
har du da sådan en vogn? der sku kun være bygget ca 950 eks af den, ik sandt? den sku efter sigende ku blive RET vild... hvis det er sådan en du har hva laver den så af hk/nm?

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel: twin eller bi
Indlæg: 07 okt 2003, 09:56 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2003, 09:19
Indlæg: 79
Geografisk sted: fredericia
så hut jeg visker eller så hvit jeg husker betyder "BI" 2 på latin og det engelske ord er jo som bekendt twin for 2!

altså "Bi" = 2 og "twin" = 2

det med at lade i to trin som der før er blevet omtalt, finder man bla. på en toyota supra"twin turbo" af den lidt nyere slags- der er map signaglet der styre hvornår turbo nr 2 skal til at arbejde, der sidder et spjæld på udstødnings manifolden som åbner ved et vis tryk,via en tryk/vacum dåse som bliver styret af map signaglet- Dvs hvis du kører med lidt gas er det kun den ene turbo der er i funktion, og mere gas så er begge turbo'er i funktion, det giver en meget pæn moment kurve og tidligt ladetryk, kontra en turbo!

Mvh luffe

_________________
jeg har en golf der køre når DEN vil!!!


Top
 Profil  
 
 Titel: Lotus Omega
Indlæg: 07 okt 2003, 11:52 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2003, 11:05
Indlæg: 253
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Ja, jeg har Lotus Omega nr. 537.

Standard afleverer den 377 Hk og 568 Nm. (Mellem 2.500 og 5.200 omdr/min har den på intet tidspunkt under 500 Nm).

Jeg har chippet min. Så den har vel omkring 400 Hk?
Jeg venter til efter vinteren (og en fuldstændig motorrenovering) med at skrue ladetrykket op. Den lader nu med 0.7 Bar. Den skal have ca 1 bar. Det burde give den 450-480 Hk og 700 Nm+

0-100 er standard 5,4 sek.
0-100-0 gøres på 8,6 sek.
0-200 17,6 sek.
Q-Mile 13,5 sek.

Se mere på vores hjemmeside: www.lotus-omega.dk

_________________
...Daniel Slater :mrgreen:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 okt 2003, 18:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Yugo Turbo skrev:
har du da sådan en vogn? der sku kun være bygget ca 950 eks af den, ik sandt? den sku efter sigende ku blive RET vild... hvis det er sådan en du har hva laver den så af hk/nm?


hehe jeg kunne godt køre i den standart bare kørte engang bag en KBH. så lagde den lige røven lidt ned og så var den ellers afsted skal jeg da lige love der lå en rimelig ellers hurtig suzuki ved sidden af han nåede ikke engang at vride øret på den og komme efter så var den oppe ved næste lyskryds :wink: DAMN det gik stærkt

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel: Ræs
Indlæg: 08 okt 2003, 06:39 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2003, 11:05
Indlæg: 253
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Tinasmartin>>
Var det på Roskildevej?
For så har det nok været mig :lol:

_________________
...Daniel Slater :mrgreen:


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Ræs
Indlæg: 08 okt 2003, 15:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Daniel 537 skrev:
Tinasmartin>>
Var det på Roskildevej?
For så har det nok været mig :lol:


hold kæft den går fremad ja det var det

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team