Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 mar 2025, 04:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 02 okt 2003, 11:27 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 sep 2003, 13:16
Indlæg: 91
Geografisk sted: Horsens
Er der nogle der ved hvad motorstyringen fra en G2 G60 kan klare (benzin og tænding)?
Jeg tænker på at bygge en sådan motor om til turbo, og selvfølgelig skal den op i tryk (omkring 1 bar).
Hvilke begrænsninger har denne motorstyringen?
Mvh Thomas

_________________
VW-Power.....


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 okt 2003, 17:13 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 492
Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
Det skulle det nok kunne klare.. men hvis du finder ud af mere , så skriv lige.. for jeg har planer om at bruge g60 styring til 1,5 bar.. og jeg regner med det dur..

_________________
Mvh Jesper
Jb coolers
Tlf: 60743564

!!! Ny Msn adresse!!!


Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 okt 2003, 21:39 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 sep 2003, 13:16
Indlæg: 91
Geografisk sted: Horsens
Vi lader spørgsmålet svæve videre.

_________________
VW-Power.....


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 okt 2003, 21:05 
g60 motorstyringen er det værste lort du kan få jeg byggede en g60 motor om til 16 v stadig med g lader og boxen var chippet og med justerbar trykregulator på og det ku slet ikke gi benzin nok bare til 1,2 bar


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 03 okt 2003, 21:14 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
hej...

Jeg har kenskab til 2 der har kørt med det... Den hen havde 210hk ved 1 bar og den anden havde 303hk. Begge med g60 anlæg på 8v motorer.

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 okt 2003, 08:35 
Hvem kan eventuelt chippe denne, og ændre på begrænseren?
MVH Thomas


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 06 okt 2003, 08:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
hvis det går helt i skoven ku en mulighed jo være at købe en omex 500 box af lasse på powerpage. den kan sagtens styre sådan en motor... kig ind under produkter -> motorstyringer når du har åbnet powerpage så kan du jo læse lidt om hva det er for en box.

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 okt 2003, 11:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Anonymous skrev:
g60 motorstyringen er det værste lort du kan få jeg byggede en g60 motor om til 16 v stadig med g lader og boxen var chippet og med justerbar trykregulator på og det ku slet ikke gi benzin nok bare til 1,2 bar


Nu skal du da ikke skyde skylden på boksen - den ved ikke hvor meget saft der løber igennem.
Problemet er dyserne - boksen holder bare en vis åbningstid alt efter belastning. Men hvis dyserne ikke kan flowe nok, så får du aldrig benzin nok - uanset motorstyring. En mulighed at skrue op for benzintrykket - men der er en grænse for hvor langt man kan gå der. Derefter hedder det nye dyser.

Den eneste begrænsning ved selve boksen som jeg kan se det, er hvor højt tryk map-sensoren (mener da at den er med map-sensor altså) kan håndtere.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 okt 2003, 17:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Jo... Men holder du din boks orginal og så enten sætter større dyser i eller skruer trykket op vil du jo godt nok kunne tilpasse benzinen nogen nunde til spidsbelastningen, men nu længere du kommer ned i belastning og til sidst tomgang... Nu mere for meget benzin vil den få. Den skal jo ikke have mere benzin under dellast og tomgang osv.

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 okt 2003, 17:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Elles skal du jo have fadt i en ikke proportional benzintryks regulator... Det skal "lqs" nok blande sig i lige om lidt... Dem er han tilsyneladende meget betaget af. :P

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 77 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team