saxo turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
henrik

saxo turbo

#1 Indlæg af henrik »

hej jeg har en saxo 100hk fra 02 jeg har tænkt på lidt turbo tuning,det jeg vil hører om er,kan jeg godt gå ud og få monteret turbo el holder det slet ikke på motoren,hvad med koblingen osv kan det holde hvis man kører med maks 0.5bar??
mvh henrik
too much NOZ
Junior Medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 21 sep 2003, 19:48
Geografisk sted: falster/KBH SV

#2 Indlæg af too much NOZ »

et reelt svar som du kan bruge til noget... anskaf dig en anden bil! eller lev ulykkelig til evig tid hvis du begynder på noget med snurrebasse osv! franskmændene er nogle møgludere når det gælder rumlekasser og snurrebasser!!! de holder ik i til det!!!
<-------my car------POWERED BY K.O.C.
Per Mai
Junior Medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#3 Indlæg af Per Mai »

Det går da fint når jeg laver dem :D , men 0,5bar er nok at friste skæbnen. Garrett T25, 0.3bar og 100% styr på blanding, tænding og temperatur. så virker det. :wink:
Jesper Madsen

#4 Indlæg af Jesper Madsen »

Per Mai skrev:Det går da fint når jeg laver dem :D , men 0,5bar er nok at friste skæbnen. Garrett T25, 0.3bar og 100% styr på blanding, tænding og temperatur. så virker det. :wink:


Hvor mange heste får du sådan ca. ud af en 1.6 16V???
Gæst

#5 Indlæg af Gæst »

ca, 140HK.
too much NOZ
Junior Medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 21 sep 2003, 19:48
Geografisk sted: falster/KBH SV

#6 Indlæg af too much NOZ »

hvor mange af den slags har du lavet??? 140 hypper... så kan han da lige så godt lave en magnum konvertering... samme effekt + længere levetid!!!
<-------my car------POWERED BY K.O.C.
Per Mai
Junior Medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#7 Indlæg af Per Mai »

.....Flere end der er hjul på din bil, dietrich.
Hvor mange parametre er det lige du mangler for at komme til den konklution?
/Per.
Kim Frederiksen
Senior Medlem
Indlæg: 255
Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:13
Geografisk sted: København

LOOL!!!

#8 Indlæg af Kim Frederiksen »

Too much NOS: Du glemmer bare alt det moment, der følger med når sådan en maskine bliver tvangsfodret, og ikke mindst trækket nede i omdrejninger!! og så fejler følelsen af turbo og ikke mindst lyden jo heller ikke noget!! :wink:
-- If it has wheels, I can race it --
too much NOZ
Junior Medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 21 sep 2003, 19:48
Geografisk sted: falster/KBH SV

#9 Indlæg af too much NOZ »

ævl!!! i dette tilfælde er en magnum overlegen!!! 0 turbotøven 100%træk fra bunden...!!! lyden er en smagssag...
<-------my car------POWERED BY K.O.C.
Brugeravatar
Ole..
Senior Medlem
Indlæg: 482
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
Geografisk sted: Nordvestjylland

#10 Indlæg af Ole.. »

Ævl??? Hvad snakker du om ? Tror du skal ligge de svampe igen :wink:

Hvad indgår så i denne magnum konventering du taler om??


Hvis du tænker på de 106 1.3 rallye´er der har fået en magnum kur, så er det ikke noget at råbe hurra over!!!!!

En af mine kamerater har haft en 106magnum, den havde 112hk.. jubii ?
Har da hørt om mange der har fået 120 til 125hk, men der er jo forskel på rullefelt !



Se evt. http://www.hi-speed.dk/Bamse106.html
http://www.hi-speed.dk/Frank106Rallye.html
Besvar