Hvor stor skal den være...?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
A3-Quattro
Medlem
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

#11 Indlæg af A3-Quattro »

Behøves den at blive chippet, efter man har fået monteret større intercooler...?
Havneren
Mester Medlem

#12 Indlæg af Havneren »

hejsa...

Nu ved jeg ikke hvor meget du vil gøre ud af det, men jeg har set at man til A4 kan få en ekstra IC til at monteret på en orginale rørføring. Den orginale IC ligger nede i venstre forskærm. Via et rør der går nede under kofangeren kommer luften så over i indsugningen. Dette rør er til at skrue af og kan så erstattes men en til intercooler. Ret smart og MEGET nemt! Nu ligger motoren i en A4 jo på langs. Det gør den ikke i din A3, så derfor er jeg ikke sikker på at det er det sammen, men måske værd at undersøge.

En chipning er ikke nødvendig da det kun er luft temperaturen der pilles ved... I dit system har du en lufttemperatur føler der tager sig af disse ting.

v/h christian
A3-Quattro
Medlem
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

#13 Indlæg af A3-Quattro »

Har hørt at i nogle tilfælde at ladetrykket er faldet efter monteringen af større Intercooler, hvor man så skal have skruet ladetrykket op igen...!

Min kører med max. ladetryk på 1.15 bar, anbefalet max. ladetryk på denne turbo er vist 1.2 bar.
ReneHjoerring

#14 Indlæg af ReneHjoerring »

Hejsa Jan..
Fin bil forresten, men tror du ikke det er værd at snakke med Claus i den g2 diesel, han kender vist det med reglerne og hvor stor en cooler skal være.. Hans kan vist ikke blive meget større, griner..
Se evt.. www.vw-style.dk der er en e-mail og nogle film også..
Besvar