Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 17:44

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Du kan ikke få ure til at vise noget fordi du ikke har nogen MS styrboks sadt til din computer...! Programmet reagerer på en række impuds fra din com-port. som kun er tilstede når den er sluttet til en MS styrboks med strøm på.

Hvis det er, kan det klart anbefales at du køber boksen af Henrik... Det er langt det nemmeste og ikke ret meget dyrere.

Iøvrigt henrik... >Nogle få komponenter er der udførselsforbud på, bla RS-232 chippen.< - Den har jeg skuda aldig hørt før. Prøv lige forklare hvad det er for noget! Der var da ingen problemer da Mads tog det hjem i sin tid...

Vil det i øvrigt sige at kadetten kommer med denne sidste gang på Vandel så?

v/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
DAVS.......................

ATT: Havneren

jo jo den er go nok.....regner da med at komme, hvis ikke den springer i luften fredag aften...........
hmmmmmmm.......hvordan går det iøvrigt med din gearkasse..........?

mvh Jens Hald

Titel:
Moderator

Att Havneren.

MAXIM Semiconductors i USA tillader ikke eksport af MAX232CPE kredsen ud af USA via underleverandører længere. Hvorfor må du ikke spørge om, men Digi-key sælger ikke den del med resten af kittet længere, ogderfor er der også en ny del på vej ind i parts listen, som der ikke er eksportforbud på.

Men det er som sagt ikke et reelt problem, for MAXIM sælger selv til europa, så alle respektable elektronikpushere har stumperne.

Mht at få liv i MS printet så har jeg et stimboard der kan efterligne alle funktioner. plejer at låne den med hvis folk ellers lover at levere den tilbage.....

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
Ang. MAX232:

Om ikke andet kan en LT1081 fra Linear Technology bruges. Den er endda en smule billigere.

De er, så vidt jeg ved, pin-compatible og benytter samme størrelse pump-kondensatorer.

/Nolan

Titel:
Kan og fås ved maxim som vareprøve og det er gratis :D

Titel:
:P programmet har jeg ikke så meget styr på.... :(

hvor de forskellige ledninger er finder jeg ud af.... men hvor får i kørt jeres bil på rullefælt? jeg bor i kbh!

hvis det var mulig ville jeg godt have lidt hjælp evt. mod betaling (eller en kold :wink: )

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Hald79 skrev:

regner da med at komme, hvis ikke den springer i luften fredag aften...........

mvh Jens Hald

Hey Jens...
Hvad skal der ske fredag aften? Jeg bor i Ikast og har da været med et par gange til noget træf i Herning, det plejer bare ikke at være det helt store ved det... Så jeg ville da lige høre om der kommer gang i den fredag eller hvad? Skal også selv til Vandel lørdag hvis vejret er ok, men det kunne da være sjovt at se dyret, man efterhånden har hørt så meget om!
Daniel.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
hejsa--- Saab-Daniel

det sker som ikke så meget fredag..... bortset fra at tilhverdag bor jeg i fredericia hvor jeg læser sammen med Henrik og når jeg så når til weekend køre jeg hjem til min hjemegen (Give) hvor kandetten er låst inde......og somregle plejer jeg da lige og skal ud og have afreageret..... he he........ regner iøvrigt med at mit nye indkøbte projekt bliver leveret i dag eller imorgen i give.......(kadett GSI 16V).......så er der jo lidt at få vinteren til at gå med........

regner iøvrigt også med at skal til Vandel på lørdag.........

MVH Jens Hald

Titel:
Mester Medlem

ATT : jens (hald79)

Min gearkasse... Hummm. JOE ser du... Jeg glemte at tænke min så pokkers godt om da jeg byggede den om så nu er den lidt sjovt gearet. Men den kører kanon. 4 gearer er lidt agerligt højt gearet i for hold til 3. Jeg skulle have skiftet 4. gearet med over også... Men den kan man jo altid komme og være bagklog med bag efter :? !

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time