Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 17:01

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Skal snart ha monteret større intercooler på min Audi A3 1.8T, regner med at få den monteret i midten af fronten, er der nogle som har fået lavet denne operation...?

Hvor stor skal den være, mht brede, højde og dybde....?

Og hvordan med rørføringen.......?

Håber der er nogle som kan hjælpe........... :wink:

Jan

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Kan du ikke bare monterer en ekstra original i serie. Det har jeg gjort på min Fiat Coupe og det fungerer fint. Fordelen er hvis nogle (læs; synsfolk)skulle få ondt et hvis sted, så er den nem og lave tilbage igen!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Har bare hørt at det sku give noget mere med en stor istedet for 2 små...!Er det ikke lovligt at få sig en større intercooler...?

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
Der er ikke så godt flow i en lille som en stor, det siger sig selv... og hvis luften ska i gennem 2 små i stedet for en stor, er der jo ikke så godt flow..

!!! Ny Msn adresse!!!

Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Kunne ikke forestille mig at det skulle være noget problem med støre IC. Det er jo det samme med de disel turbo varevogne der køre med stor trailer, de får da også skiftet til en støre, eller, hvis den mangler så får monteret en. Jeg kunne ikke forestille mig at de siger noget til det.
Men man ved sku aldrig hvad de får ondt i røven over, det er lige som "trold og skat" :twisted:

Titel:
der vil da blive mindre modstand igennem IC'en hvis man monterer dem i serie..... !

JEG tror godt det kune lade sig gøre at montere en ekstra med fint resultat... men det kræver lige lange rør og med ca samme modstand... ellers vælger luften jo bare den nemmeste.. og ikke den koldeste... :)

skou

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Det tror jeg så ikke lige du har helt ret i, det der med mindre modstand i 2 små end en stor. Og hvis du endelig montere 2 gør du det vel i serie og ikke paralelt, sætter du dem paralelt kan du jo lige så godt montere en stor det er jo det samme, du får bare støre køleflade på en stor, og derved bedre køling. :wink:

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Stevns
corrado vr6 skrev:
Der er ikke så godt flow i en lille som en stor, det siger sig selv... og hvis luften ska i gennem 2 små i stedet for en stor, er der jo ikke så godt flow..

Er det ikke bare et spørgsmål om at hæve trykket en smule så man kompenserer for den extra smule modstand?

/Brian

Titel:
UPS.... jeg må lige rette mig selv... jeg mente at man skulle sætte dem parallelt.... derved skal der kun den halve luft igennem hver ic og dermed kun den halve kulde til at afkøle luften... det må give ca det samme som en stor.... hvis man da antager at de køler det samme areal messigt.... altså én stor mod to små...

skou

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Jeg syntes det lyder mystisk, men jo det køler vel det samme med den samme køleflade. Det fylder bare meget mere, med ekstra rørføring, og der er også en del spildplads på montering og så vidre. Men hvis man ikke har så meget plads, ude foran så kan det da godt være at det er en go ide med 2 mindre IC'er, hvis de kan side 2 forskellige steder, men så skal de bare side i serie.
Jeg tror ikke at der er nogen der montere 2 IC'er paralelt, det kunne jeg ikke forestille mig...... :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time