Golf2gti16v

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
omg

Golf2gti16v

#1 Indlæg af omg »

bilen er den uten kat. hva er den beste måten å trimme på??
har en turbo for hånden. er det verd det? i forhold til syn vs. effekt?
møffe

#2 Indlæg af møffe »

mit bud er 2.0 blok.bearbejdet top.schrik knaster.lettet og afbalanceret krumtap,smede stembler. en banan manifold+udstødning. det giver vel 185-195 hk ellers kontakt Oettinger i tyskland deres motore går rigtigt godt.men selvfølgeligt en turbo er billigere.
Gæst

#3 Indlæg af Gæst »

Det er svært at komme over 180-185 da den ikke kan give nok benzin.
Du skal have blokken fra en passat. Den har motorkoden 9A. Toppen skal du tage fra 1,8 16V.
Det er også en nødvendighed med de tykke indsugningsrør.
omg

#4 Indlæg af omg »

takk for gode start-tips :D
jeg kommer til å holde dere oppdatert ettersom "prosjektet" tar form.

alle generelle tips tas imot med takk!!
hva må gjøres før en turbo kan monteres? hvor mye må freses av stemplene? :roll:
GTI-kongen
Junior Medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 01 sep 2003, 14:16
Geografisk sted: Horsens

#5 Indlæg af GTI-kongen »

Den bliver rimelig dyr at montere turbo på. Indsprøjtningen og tændingen er simpelthen ikke godt nok. Der er nogle af G2 der kører med kat. Det er de bedste at få fat i til trykladning da de har bankecensor.
Det billigste man kan gøre er at få fat i tænding og indsp. fra en G60 det dur rimelig og er billig.
MVH Thomas
VW-Power.....
omg

#6 Indlæg af omg »

er bankesensor og lambadasonde det samme?? hvorfor er denne så viktig? :? er problemet med tenning og insp. syst at man ikke kan få benz nok når turboen starter??
MVH odd m
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#7 Indlæg af Yugo Turbo »

bankesensoren ar der for at fortælle din ecu om motoren tændingsbanker... hvis du tager den af skal du være meget opmærksom på tændingsbanken, for i værste fald kan det aflive din motor. lambda-sonden er en slags føler der fortæller ecuen om din motor kører for fed eller for mager i benzinblandingen... igen et meget vigtigt instrument og faktisk tror jeg ikke at den originale ecu vil tillade at signalet fra denne sonsor mangler. den kan justere din benzin blanding en smule op og ned alt efter varm luft, regn, kold luft ovs... også en go ting at ha på.
Brap brap brap...
Billede
OMG

#8 Indlæg af OMG »

ett lit avbrudd i prosjektet! har vært på ferie 8) 8)

har alle insp. biler Lambda-sonde?

hva koster en banke-sensor?

jeg kan lage manifoil selv.... er det noe mer som mangler før en montering av turbo? har en kamerat som har turbo liggende, en liten en, fra mishubitchi....
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#9 Indlæg af Yugo Turbo »

har et par bankesensorer, ved ikke hva den slags ligger i, sku vi sige 250? du betaler fragt.... send en pm hvis det sku ku ha interesse...
Brap brap brap...
Billede
OMG

#10 Indlæg af OMG »

Hei Yugo!
er dine sensorer i god stand?

hvordan fungerer en bankesensor? hvor skal den kobles til osv.??
Besvar