Hvor meget effefkt....?
Redaktør: Moderatorer
-
Danny Salling
- Mester Medlem
- Indlæg: 931
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
Hvor meget effefkt....?
RST med standard ladetryk, kun pillet lidt ved motoren(top, intercooler, udstødning og filter)har ca. 160hk og ca. 215nm. Hvad ville der være at hente ved at skrue den 0,2 bar op i tryk, og er det klogt når ham der har pillet ved toppen samtidig har planet en god millimeter af det samtideig?
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
Re: Hvor meget effefkt....?
Normalt siger man ca 10% eller 10hk for hver 0.1bar.
Hvorfor har du planet din top så meget ???? ikke godt
Så der var en der havde stumper til en RST til sale køb den box med superchip og et topstykke der ikke er planet, så kan du køre 1bar i tryk og 180hk+.
Hvorfor har du planet din top så meget ???? ikke godt
Så der var en der havde stumper til en RST til sale køb den box med superchip og et topstykke der ikke er planet, så kan du køre 1bar i tryk og 180hk+.
-
Danny S
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Danny S skrev:Så med andre ord er det dumt at skrue op for trykket da ham der har portet toppen også har planet det en millimeters penge...?
Øv så, kan man så ikke bare skrue 0,1 op, 10hk og lidt moment er jo også dejligt.
det lyder som om han ikke vidste det var til en turbo bil... ham der har planet det.... i med en kobber topparkning som er samme tykkelse som det der er blevet planet af.... og op i tryk og ud og kør
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
Danny Salling
- Mester Medlem
- Indlæg: 931
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
- McCoy SPC
- Senior Medlem
- Indlæg: 253
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 19:19
- Geografisk sted: Horsens
Ja det vil jeg også mene er vejen frem. En stor fed toppakning, og det gør ikke noget at den bliver tykkere end det du fik drejet a. Når du sænker kompretionen på den, kan du køre med mere tryk på den, og det er jo det det hele handler om........
Så på med en meter toppakning, og så 7 bar i tryk

Så på med en meter toppakning, og så 7 bar i tryk
Hyundai solgt. Køre nu fed Corolla 1,3. BADASS MASKINE
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
McCoy SPC skrev:Så på med en meter toppakning, og så 7 bar i tryk![]()
så kan du evt. også bruge den mølle inde fra "diverse" som ligger under "min er større end din" så bar ud og fyr den af..... evt. på med en ORDENLIG bov og sig lige til INDEN den udlufter for jeg skal lige nå i beskyttelses kammer først
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
McCoy SPC skrev:Ja sådan en er nok bedre end en kampvogn, send sådan en ned til Bin Laden, så kan man da sørge for at han ikke kan høre noget mere *G*
ja for fanden
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk