2 gasspjæld???
Redaktør: Moderatorer
-
Mark
2 gasspjæld???
Hej er der nogen der ved om man kan sætte 2 gasspjæld sammen til 1 box, og bare kører ledningerne paralelt? Eller skal man have en programerbar box til at styrer følerne på hver spjæld? Eller er der en beder måde at gøre det på?
Mvh Mark
Mvh Mark
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
HenrikGM
Indtil du ved om dit gasspjæld fortæller styringen om spjældvinkelen, og præcist hvad styringen bruger den info til så er det ret omsonst at fundere over.
En parrallelkøring af TPS vil _ikke_ være smart. tjek hvad der sker når du parrallelkobler to modstande
Nogen bruger kun tps til at afgøre om spjældet er åbent eller lukket, andre regner konkret på spjældvinkel, og igen andre bruger infoen til en egentlig brændstofudmåling(alpha-N)
Uden at vide det er det et vildt skud i tågen......
En parrallelkøring af TPS vil _ikke_ være smart. tjek hvad der sker når du parrallelkobler to modstande
Nogen bruger kun tps til at afgøre om spjældet er åbent eller lukket, andre regner konkret på spjældvinkel, og igen andre bruger infoen til en egentlig brændstofudmåling(alpha-N)
Uden at vide det er det et vildt skud i tågen......
-
FordFan
- Nyt Medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:59
- Geografisk sted: KBH
- Kontakt:
dobbelt spjæld
hvis du tager spjældet fra en nyere ford scorpio 2,9 så er det et standart dobbeltspjæld med en tps på
Kan det nogensinde gå hurtig nok??.
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
- McCoy SPC
- Senior Medlem
- Indlæg: 253
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 19:19
- Geografisk sted: Horsens
-
møffe
nu i er inde på enmet kan man bruge en scorbio gasspjæld på en sierra dohc.da jeg længe har tænkt på at lave en ny indsugning til den da den er tunet og ikke kan få luft nok.så er spørgsmålet er potmeteret den samme på en dohc som den på en 2.9.man må da kunne lave et sæt gasspjælde ud af 2par fra en 2.9 er der nogle erfaringer hvad det angår og jeg ved selvfølgelig godt at den sikkert skal chippes igen 
-
HenrikGM
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
MAP måler trykket. Hvis der er meget flow igennem et feks filter har den en vis VE i forhold til trykket. Ændrer du nu flowet drastisk passer VE ikke længere til det tryk der måles. Trykfaldet over spjældet falder(det er derfor du vil have et andet spjæld!) og flowet stiger. Med andre ord bliver det nemmere for motoren at fylde cylinderen. Da VE * MAP giver et udtryk for den luftmasse du hiver ind i cylinderen giver det sig selv at en ændret VE vil ændre den masse duhiver ind i motoren.
Med en MAF måler registrerer du _vægten_ af luften. Så en motor med MAF er altså ikke så følsom som en med MAP overfor ændret VE.
Med en MAF måler registrerer du _vægten_ af luften. Så en motor med MAF er altså ikke så følsom som en med MAP overfor ændret VE.
