Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 19:24

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: forsikring
Junior Medlem
Brugeravatar

jeg har fået et mindre problem med alka mit forsikringsselskab.. eftyer at jeg fik smadret min 525ier af en taxa, har jeg nu købt en e30 320i men da jeg ringede og ville have den forsikret sagde de at det kunne ikke lade sig gøre og det kan jeg ikke forstå da jeg lige har haft en 525ier men det siger de at det var en fejl at jeg fik den forsikret, men en fejl de har tjent 15000 om året på og der er aldrig blevet betalt for sent eller noget så det kan ikke være derfor...

er der nogen der har haft det samme problem...?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

:-| nej, og jeg har ikke så meget forstand på forsikring, jo det er en fup branche uden tvivl.
Min søster kunne heller ikke få forsikret sin opel zafira, fordi at hun var for ung og havde ikke nok erfaring ( hun er 32 år gammel og har kørt siden hun var 18) til sidst fik hun presset sælgeren til af forsikre... 36000 pr. ½år...
@!#$ HAM!!!
Men min teori er at det har noget med alder og gøre køre færdigheder og så jaa om du har kørt skadefrit længe nok. og så er det lige meget om det er din eller hans skyld.
Jeg føeler med dig og håber at du finder noget snart.
Held og lykke

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Alka tager ikke imod nogen BMW'er medmindre den er nyere end 1990 og man er over 32 år, elite osv osv osv osv

Men de må IKKE nægte at tegne en forsikring på bilen, hvis de gør det kan de miste deres tilladelse for at tegne sådan nogle, de har pligt til det ifølge loven.

Men der er ikke nogen lov som bestemmer, hvor meget de må tage for det. :-(

Så hvis de ikke vil, så meld dem.!

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]

Senior Medlem

Da jeg ringede til fair fik jeg af vide at de ik kunne forsikre min bil....
Alka var der ingen problemer hos, de er faktisk de billigste indtil videre. Selv om 11000 om året i ansvar er en del.

Jeg giver 12000 i kasko om året med en selv risiko på 12000. for min Mondeo 1,8 laser:-( Surt

Prøv at høre GF-Forsikring, de er tit 40-50 % billigere end de store forsikringsselskaber:-)

Problemet er jo desværre at det er sælgers market, når det gælder forsikring. Så de sætter prisen... :-/
Men jeg fik selv forsikret min Chrysler Neon 2.0 til 11.000 om året. inkl Kasko og selvrisiko på 5600 kr. Det var hos Danske Forsikring.
Eneste ulempe er at de har ændret deres politik, så man også skal tegne indbo forsikring nu, eller vil de kun tegne Ansvar.:-(

Billigeste jeg har fundet pt. er Runa forsikring. 8000 kr pr. år for en Mercer 250E fra 90. Det er både med ansvar/kasko og selvrisiko på 2.000. Kræver bare at man tegner indbo igen, og er medlem af div. fagforeninger / klubber.

Men kig på http://www.forsikringsluppen.dk/ og http://www.runa.dk/ B-]

nå ja.. hørte noget om.. sønderjysk forsikring som skulle være ret billigt.. Men om det lige kræver at man bor i Sønder Jylland vides ikke :-D

/roadie

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time