prog ecu vs standard ecu med smt6

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
henrik g

prog ecu vs standard ecu med smt6

#1 Indlæg af henrik g »

vil det give mig nogle fordele hvis jeg købte en programebar styreboks istedet for min standard ecu med smt6 piggyback
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#2 Indlæg af Yugo Turbo »

ca tonsvis... du kan selv bestemme ALT, du laver selv tændings map og benzinmap... på origanalt plus tilskuds ballade vil du stadig være bundet en smule... gå evt ind på www.powerpage.dk -> produkter -> motorstyringer. en omex 500 koster ca 9000 incl ledningsnet og stik. så kan du sidde i din vogn med din bærbar computer og selv indstille den nøjagtigt til din kørestil... det holder for vildt! 8)
Brap brap brap...
Billede
Gæst

#3 Indlæg af Gæst »

jeg kan vel også lave tændings og benzin map på smt6'en

det var for at høre om det evt kunne give noget effekt, hvis jeg ikke ændrede noget på motoren.
Per Mai
Junior Medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af Per Mai »

Har du godt fat i tænding og blanding med en SMT6 kan du justere den til det optimale, hvis du ikke har brug for flere omdr.
Det kommer også lidt an på hvad det er for en bil du har.
Fordelen ved en SMT6 er at man starter hvor bilfabrikanten kom til, hvilken forenkler justeringen væsentligt.
Vælger du en programmerbar motorstyring skal der mere arbejde til. Det er mere for proffesionelle eller en dygtig rookie. Fordelen er, at man har frie hænder til at vælge omdr begrænser og flere andre avancerede funktioner. Vælger du denne løsning, så køb motorstyringen et sted, hvor de kan lave setup og tabeller til dig inden levering, så der kun er finjustering tilbage. :wink:
HenrikGM

#5 Indlæg af HenrikGM »

Det er ihvertfald en rigelig stor mundfuld hvis man tager både tænding og sprøjt med på een gang, og man er rookie.

mht at få skidtet til at køre så den kan transportere sig selv rundt så er det nu ikke et stort problem. Det kan nemt koste en weekend eller to hvis man ikke har meget forstand på det, men det er før gjort, også af "motoranalfabeter".

Typiskt er det ikke vanskeligt at lave en opsætning hvor man kan starte bilen og trille forsigtigt rundt i den, men WOT og især overgangen fra motorbremse/let gas kræver en del justeren. En motorstyring med datalog er en klar fordel!

På uændrede motorer giver det sjælent meget.
Gæst

#6 Indlæg af Gæst »

Jamen er der ikke nogen der kan montere og justere en motorstyring for en ??? ville meget gerne have motorstyring fremfor tilskudssystem
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#7 Indlæg af HenrikGM »

jo da. Er sikker på at scantune kan fikse det for dig.

Ellers skal du blot selv sætte dig ind i det. Man kan hvad man VIL.
;-)
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#8 Indlæg af Yugo Turbo »

har da fået lidt hjælp til mit, men har primært lavet det hele selv. har købt det hos lasse og må sige at han har været meget hjælpsom og har et par andre kammerater skal også lige ha en tak med... du kan godt lave det selv. men for penge er jeg da overbevist om at powerpage lasse godt vil mappe det ind for dig, hvis du da spør ham pænt. smiler
Brap brap brap...
Billede
Henrik D.S.
Junior Medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 15 sep 2003, 17:20
Geografisk sted: Fyn
Kontakt:

Motorstyring

#9 Indlæg af Henrik D.S. »

Jeg kan kun give HenrikGM ret, man kan hvad man vil. Jeg vil dog give dig et råd. Download softwaren til de forskellige systemer, og prøv at eksperimentere lidt med dem inden du bestemmer dig hvilket system du vil have. (Hvis du også selv vil just. lidt.) Det er jog også lidt smag og behag hvad man bedst kan lide og arbejde med! Få evt. nogen til at hjælpe dig med at finde ud af hvad du behøver af funktioner. Og find der efter et der dækker dine behov. Der er jo ingen grund til at skyde gråspurve med kanoner!

Mvh
Hernik D.S.
www.wolf3d.dk
Besvar