Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 mar 2025, 19:59

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

jeg læste et af indlæggende og der var en der nævnte(christoffer?) at man kunne bruge en dobbelt-virkende vacumdåse fra en saab på en turbo bil hvaa??? hvordan virker det ? og er det noget der ka bruges
hilsen
mij

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Kunne jeg egentligt også godt tænke mig at vide lidt mere om.
Flytter den tændingen nok til at den ikke tændingsbanker ved ladetryk over 0,5 på en standard bil?

Det er muligt at tage en dobbelt virkende vacumforsteller fra en anden bil og anvende.
Jeg har selv gjordt det ved ford´s V6 motor hvor vi brugte nogle fra BMW og Mercedes.
Ved nogle var det nødvendigt at montere en stopskrue således at den ikke kunne sænke tændningen for meget så det virker

har brugt nogle fra saab før, de kan regulere tændingen en del, så man slipper af med tændingsbanken og kan som regel også hæve trykket en del, foruden at man kan beholde lidt trækkraft i lave omdrejninger, når man ikke har ladetryk på:-)

Medlem

hva bør tændingsgraderne være med turbo ? ville det nemmeste ikke være at sætte saab tænding på hvis det ka lade sig gøre:-P

det er nok ikke helt nemt at flytte hele tændingen fra en saab, nøjes med at bruge vacumdåsen, mht. tændingstidspunktet, skal du nok prøve dig frem, udgangspunktet kunne jo være orginal indstilling og meget lavt ladetryk, derefter hæver du ladetrykket lidt efter lidt indtil du når dit ønskede tryk eller tændingsbanken, og ved tændingsbanken er du nød til enten at sænke trykket igen eller flytte lidt på tændingen:-) Hvilken bil drejer det sig om?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time