Mitsubishi Galant 2,0 16v GTI

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Henrik R.

Mitsubishi Galant 2,0 16v GTI

#1 Indlæg af Henrik R. »

Hejsa.
Er der nogle kloge hoveder, her inde der ved hvordan man tuner sådan en fætter.
Knaster, banan manifold, osv.
Ikke trykladning...
Mvh Henrik R.
Lancerlot

#2 Indlæg af Lancerlot »

Her er lidt forslag til tuning af Galant GTI 4G63/Eclipse 4G63 DOHC:

KN Kit. (Evt. Twin KN på dobbelt gasspjæld og indsug eller 4 spjældhuse)
Portnet gasspjæld 65mm + Portnet indsugningsmanifold.
RPW Stage 2 cams(knastaksler)
Portnet og Planet topstykke (skal planes ca. 0,75 for at hæve kompr. med en enhed.
RPW Bananmanifold m. 3½" Flex + 2 1/4" Udstødning. Helst keramisk coated for bedre flow og koldere motorrum.
RPW plejlstænger.
Afballanceret krumptap, svinghjul og kobling.

Evt. RPW stempler (kan også fås med større boring op til 2,2L)
Evt. 100 hk NOS (direkte indsprøjtning) Wet system.

Programerbar motorstyring (Evt. E6K Haltech F1 Stand alone F System)

Højeste effekt vil nok flyttes fra 146hk v.6500rpm til ca. 180-190hk v. ca. 7800rpm. Så omdr. begr. v. ca. 8500-9000rpm. skal man nok regne med. Derfor andre plejlstænger og afballancering nødvendig :wink:

Dette skulle være nok til at tilfredsstille de fleste :lol:
Hvis man altså har pengene for det koster :!: :!:

Men hvad havde du forestillet dig at du vil bruge af penge på projektet :?:

MVH Lance
Henrik R.

Galant GTI

#3 Indlæg af Henrik R. »

Tjah.
Det er jo et godt spøgsmål.?
Jeg kunne godt tænke mig en banan manifold.
Da jeg synes det virker godt, sammen med et par om profileret knaster.
Har du nogle adr. på de stumper du nævner.?
Mvh Henrik R.
Gæst

#4 Indlæg af Gæst »

www.rpw.com.au/
Det ligger i australien og de har alt til mitsubishi.

Ellers får jeg lavet stumper ved Bo fra Westspeed i kvong uden for varde.


Lancerlot
Besvar