Hej jeg kom lige til at finde det her billede på nettet .: kom bare til at tænke på det som vi snakkede om http://www.sb-racing.dk/images/large/VM ... -large.jpg
Og her en svensk motor som også køre med en hel del!!!
http://www.bsmotor.com/germaninfo/topp2.jpg
Du har nok en go forklaring venter spændt! er det evt. fordi kom. er temlig lav ? den har jo plus 500 hk.???
mvh Bjarne
Att Henrik Gm
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
Nu er det jo lidt svært at læse så mange data ud af billederne, men umiddelbart er der jo tale om et rimeligt lavt kompforhold, eller om et "hemi" design. Hvordan ser stemplerne ud på disse motorer?
Som jeg tidligere har nævnt så har jeg aldrigt pillet i bmw maskiner. Du har jo ikke noget "bathtub" design på disse to topstykker, som squish funktionen relaterer til. Ser ud som om vi har talt forbi hinanden.
Som jeg tidligere har nævnt så har jeg aldrigt pillet i bmw maskiner. Du har jo ikke noget "bathtub" design på disse to topstykker, som squish funktionen relaterer til. Ser ud som om vi har talt forbi hinanden.
-
Bjarne Andersen
- Junior Medlem
-
HenrikGM
Så er det hemi design. Brænder rimeligt godt. Topfuelere er svjh bygget på den måde, og visse sports V8ere i ældre muskelbiler.
Squishen opnås her ved at stemplet danner squishet når det når top, og ikke som det gør med "bathtub" design, hvor squishet dannes at topstykket. Det er blot to forsk. måder at opnå det samme på.
Squishen opnås her ved at stemplet danner squishet når det når top, og ikke som det gør med "bathtub" design, hvor squishet dannes at topstykket. Det er blot to forsk. måder at opnå det samme på.
-
Bjarne Andersen
- Junior Medlem
okay
Okay så ved vi hvad vi snakker om!
Hvordan opnår man det bedste resualtalt så ? kuleformet i topén eller hvordan ?
Hvordan opnår man det bedste resualtalt så ? kuleformet i topén eller hvordan ?
-
Bjarne Andersen
- Junior Medlem
-
HenrikGM