Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 22:50

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Jep , så er det sket igen .. Denne gang er det min Nabos Bi-turbo 525 ..

Nu er han ikke just uskyldigheden selv bag et rat , så han fik hurtigt bragt sig i politiets søgelys, og da han i et uopmærksomt øjeblik fik kørt dem agterud , dog ikke hurtigt nok til at de ikke fik aflæste hans nr.plade , var der lagt op til problemer !

De kontaktede ham på hans bopæl, og bilen måtte pænt afleveres på den lokale politi stationen.
Der måtte den blive indtil sysnhallen havde fået kigget på den .

Det er nu sket , og han har fået sin bil igen , MEN !! Nu skal han til syn med den IGEN ! Og denne gang skal turboer mm være pillet af , eller også bliver nr.pladerne pillet af istedet ..

Spørgsmålet er så , hvem her i landet har et GODKENDT Bi-turbo kit til en 525´er med kat ?

Han vil nemlig hvis det er muligt , få den bygget om så hans kit svarer overens med et evt typegodkendt kit , for på den måde at få den synet med turboer på .

Det er nemlig stensikkert at de stopper ham fra nu af og til dommedag hver gang de møder ham , for at tjekke at han ikke bare har lagt det i igen ..

Og et lille PS:

Politiet må som udgangspunkt!! ikke beslaglægge en bil, det skal de tilkalde en bilinspektør til , som så kan bed polititet om at fjerne nr.plader ..

På den anden side må de godt "tage den med" hvis de har mistenke om at "forbrydelsen"
er af en meget grov karakter , feks. afgiftssvig ! Så må man bare søge, og få, erstatning bagefter ..

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Prøv evt. at kontakte Kolstrup Tuning eller Dansk Turbo Teknik
de begge to gør meget i BMW.

Mvh
Michael

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]

En lille update . Politet har nu kontaktet hans forsikringsselskab og fortalt om de "konstruktive ændringer" på bilen .

Som reaktion har selskabet nu hævet hans forsikring med 30.000 kr , i fald han ikke bringer bilen tilbage til ikke-tunet stand ..

Stof til eftertanke for alle som tuner biler !

Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brøndby Strand
Nej, hvor nedtur :´-(

Det er sku´ heller ikke til at finde udaf hvad man må og ikke må når der ingen klare regler er for tuning.

mvh Lasse

Jeg har talt med en jurastuderende om dette. Du har ret til at få oplyst af politiet hvilken § de bruger når de beslaglægger din bil. Kan du ikke til at starte med lige høre dem?

Så skal jeg nok lige prøve at forhører mig om hvad de kan og må uden at det kommer for en dommer eller der er en synsmans på stædet...

HypHest

Nyt Medlem

Se lige her hvad jeg har fundet .. MEGET interessant ..

Hvok kan jeg mon finde mere herom ??

:Det skal lige fortælles, at Færdselsstyrelsen i en enkelt, ganske bestemt situation giver dispensation fra reglerne om, at man skal dokumentere luftforureningsniveauet i forbindelse med en motortuning. Det drejer sig om biler fra mellem 1984 og 1989/90 (afhængig af motorstørrelse), som er forsynet med reguleret katalysator, selv om det først blev krav efter 1989/90.

Dette er f.eks. udnyttet af Anders Kolstrup, der importerede BMW M5 fra mellem 1984 og 1989. Så tog han M5-motoren ud og erstattede den med en normal 535i-motor, men forsynet med to turboladere. Det med effekten var jo teknisk i orden, fordi bilen må have effekt som en M5 +20%, og luftforureningen blev klaret af en frivilligt monteret katalysator og tilhørende Lambda-sonde og motorstyring.

Titel:
Mester Medlem

UHA!!! En gammel tråd jeg lige fandt her! Men meget interessant... Jeg har nemlig snakket med en syningsmand om netop denne regel som MadBart fandt for 1,5 år siden. Han fandt bare en anden paragraf som mod stred denne... Latterligt og faktisk ret uacceptabelt!

Er der nogen som siden da er kommet vider med dette eller på anden måde har gjort nogle erfaringer?

Kan det i øvrigt passe at der ikke er en eneste syningsmand her inde eller en som bare sider og læser med? Det kunne da være interessant at få deres "syn" på sagen.

Jeg kunne godt tænke mig at snakke med Anders Kolstrup... Skriver han her inde?

venlig hilsen christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Du kan kontakte Kolstrup på denne adr eller tlf. nr. :

Kolstrup Tuning
Skelmosevej 6
2500 Valby
Tlf.: 36166500

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]

Titel:
Prøv evt at kontakte Ole som er indehaver af Voborg Autoteknik, Tlf 86601904.. Må også siges og gøre en del i Bmw.. Og så lige for og korrigere lidt ang de ombyggede M5/ K5, så var de pågældende biler fra 89 og fremefter, ikke fra 84-89... E34 M5 modellen starter i 89.

Titel:
UPS... Firmaet hedder selvfølgelig VIBORG Autoteknik, og næppe Voborg som jeg fik skrevet i ovenstående indslag. Hilsen Bagmanden

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time