Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 23 apr 2025, 04:04

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 12 sep 2003, 17:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 142
Geografisk sted: Kbh
Ellers er der en vejledning til fejludlæsning her..

Ganskevist vil stik fortegnelsen ikke passe, da det er til en mondeo

http://www.btinternet.com/~madmole/Reference/FCRReading.html

_________________
Mvh
Claus


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 sep 2003, 13:32 
Min Escort er modellen nyere en dem med 3-bens test stik.
Det er derfor mig og min kammerat sætter Ford tester på næste weekend.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 17 okt 2003, 22:49 
Så fik vi langt om længe sat den tester på min vogn :)
Men til min store skuffelse var der ingen fejl :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Slet ingen der har nogen aning om hvad det kan være???
Er næsten ved at opgi


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 18 okt 2003, 23:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Pil din udstødning af, også katalysatoren, og kør (list) en stille tur i det kønne landskab.
Ude på landet kan du evt prøve med lidt ekstra gas... :lol:
Tilstoppede/defekte udstødninger har før givet de mærkeligste symptomer... :oops:
F.x. kan der ligge rester fra en tidligere katalysator i den næste potte og sommetider forhindre fri udblæsning...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2003, 20:03 
Det er ikke udstøndingen der er noget i vejen med. Har nemlig lige haft den nede for at bygge deb lidt om. Og katten er heller ikke tilstoppet.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2003, 23:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Krumtapstillingsføleren, som sidder på højre side af motoren og føler på svinghjulets (36-1) huller har også af og til drillet....
Afmonter føleren, rens anlægsfladerne (fjern evt. ekstra materiale!!!), således, at føleren ved genmontering er MAX 0,5 mm fra svinghjulet.
Hertil kræves omhyggelig brug af en god skydelære.
KOTROLLER føler og stikforbindelser, både visuelt og elektrisk.
Inden genmontering inspicerer du (evt. med hjælp af lommelygte og spejl) svinghjulets impulshuller, hele vejen rundt....
Hvis du ikke synes du kan komme til at se ordentligt, er du nødt til at afmontere den lille dækplade mellem bundkar og svinghjul, og så kontrollere nedefra.
Det lyder nemt nok, men det er TRALS (på ægte jysk :lol: ) at komme til, men ikke desto mindre er det VIGTIGT at du er OMHYGGELIG ved disse kontroller....
Prøv fx at pille stikket af din luftmasseføler, og kør så en tur. Sæt stikket på igen, og prøv så evt. med knastakselstillingsføleren (med motoren startet).
Prøv så det samme med krumtapstillingsføleren..... :lol:
På en model som din er det også kendt at sikringsboksen kan drille, men så plejer det at være lyset eller varmeblæseren som ikke fungerer.
Håber da, at vi snart får din fine bil til at køre ordentligt. 8)

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2003, 19:39 
Jo der har du da noget jeg kan gå i gang med at prøve. Sikringsboksen har jeg haft nede og loddet om så jeg tror ikke det er det og luftmasseføleren har jeg prøvet med en anden. Men vil prøve med de andre ting. Har gået alle stik igenem i motorrumet og givet dem kontaktfedt og ingen af dem mangler den lille pakning der er i hver stik.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2003, 21:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Hmm, jeg har da godt en enkelt gang hørt om en "omlodning" af en sikringsboks, som endte med succes... vedkommende er elektroingeniør hos kirk-acoustic i Horsens...
Husk, at sådan en "boks" består af 4 dobbeltsidede printplader, og inde i "hjertet" (altså mellem de 2 print) er det simpelthen bare ikke muligt at komme til at gøre noget.
Men i det her tilfælde tror jeg nu heller ikke på, at problemet ligger i sikringsboksen, så rolig nu 8)
Du skriver, at du har prøvet en anden MAF-føler, har du evt mulighed for at låne andre komponenter fra en anden maskine?? :idea:
Måske er det bare tændspolen, som svigter periodisk...
Forresten går jeg ud fra, at du HAR skiftet den berygtede vacuumslange under tændspolen, ind til topstykket...???????
Også selv om den, i tilfælde af fejl, ikke normalt giver de symptomer du her beskriver..
Bare klø på, og tænk på hvordan bilen har kørt da den var ny.... :D

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2003, 21:25 
Stod i lære på et Ford værksted hvor vi tit loddede dem om...
Har også tjekket slangen da jeg havde toppen af. den så hel fin ud.
Har måske en bil her i julen jeg kan bytte dele med..


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jan 2004, 20:26 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jan 2004, 22:18
Indlæg: 148
Geografisk sted: Danmark
Så er jeg endelig sluppet af med de udsættere :D købte en anden motor og lagde i. Har kørt ca 50km uden problemer nu. Så det virker som den skulle være i orden nu. :D


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team