Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 22:25

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 10 sep 2003, 21:45 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Hej...

Jeg har problemer med mit ABS system. Systemet sidder på en golf 2 fra 88", importeret. Sammen system findes på flere andre bilmærker fra ca sammen årgang. Det er modellen uden vacumbremseforstærker... Denne er i stedet elektronisk integreret i ABS systemet som også er kedetegnet ved en ret stor bremsevæskebeholder.

Problemt er at det til tider kan finde på, faktisk hele tiden, at slå fra i måske 10 sek og så virker det igen. Nogle gange slår det ikke til igen før jeg har stoppet motoren og startet igen. Jeg kan se det slår fra når lampen begynder at lyse... Det er som om at udfaldene falder sammen med sving eller bump men ikke nødvendigvis. Men altså hvad det tilsyneladende er en periodisk fejl.

Alt er udmålt og fejler tilsyneladende intet. Mine næste muligheder for at finde fejlen bliver ret omfattende, så jeg havde håbet på at nogen måske havde oplevet ligende eller havde erfahring nok med dette system til at kunne give mig et hint så jeg kunne slippe lidt "billigere" om ved det :D . Det går mig sku sådan på nerverne :cry: !!!

Venlig hilsen christian.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: abs problem
Indlæg: 11 sep 2003, 15:01 
kør dog bilen på et autoriseret wv værksted. der ved de alt om den slags.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 11 sep 2003, 15:53 
Det hjælper sgi vist ikke havneren ret meget at køre den på aut. værksted.

De kender næppe fejlen bedre end han selv gør.

Att
Havneren:

Prøv lige at rykke lidt i alle ledninger, og evt også boksen. Hvis boksen kan skilles ad så tjek om det er den der spøger. Det er ikke usandsynligt at der er en fejl i boksen, og den kan nok ret nemt rettes hvis den ellers kan åbnes. om nødvendigt med vold.
Har skiftet to lytter i tændingsboksen på både min og fruens gsxr400 og begge havde samme periodiske fejl. Nogen gange ville det køre andre gange ingenting.

Hvis du tør skal jeg gerne kigge lidt på den for dig ;-)

Har i fået den anden golf til at køre??


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 11 sep 2003, 17:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 142
Geografisk sted: Kbh
Hejsa

Har du målt alle sensorene ved hjulene efter... Det kan enten være en sensor der periodisk ved bump og lign svigter eller måske en mør ledning til en af sensorerne..

_________________
Mvh
Claus


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 sep 2003, 21:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
lqs skrev:
kør dog bilen på et autoriseret wv værksted. der ved de alt om den slags.


Hummm... Jeg er VW mekaniker på ET autoriceret VW værksted. Men selv vi, kan til tider stå med noget som udmiddelbart ikke giver mening. Her tæller lidt erfahring godt, så måske havde nogen haft ligende problemer. Dessuden er systemet aldrig solgt i DK på VW biler i hvart fald, hvilket vil sige at erfahringen med netop dette system har man altså ikke meget af.

Jeg kan også sagtens finde fejlen... men ville jo gerne sparer lidt tid og besvær! Men ellers må jeg jo bare igang med det beskidte!

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 sep 2003, 21:57 
Pas på du ikke ødelægger hoved cylinderen, den koster i omegnen af 15.000,- :-)


Voldsomt ikke...??!


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 12 sep 2003, 22:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Clisse skrev:
Hejsa

Har du målt alle sensorene ved hjulene efter... Det kan enten være en sensor der periodisk ved bump og lign svigter eller måske en mør ledning til en af sensorerne..


Alt er målt ud! Sensorne er jo altid et ømt enme og er LANGT de fleste gange årsag til problemerne. Hver sensor koster 1300kr og skal bestilles hjem fra tyskland. Selve sensorne tvivler jeg på fejler noget... En vis mand har netop skrevet til mig og han har haft et ligende problem med hans passat(import). Der var det en af de foreste følere enten via af snavs eller afstand var problemet. Og det kan jeg heller ikke udelukke at problemet kunne være på min... Ud fra det tror jeg at det næste jeg bruger tid på bliver at skille lortet ad ved de foreste hjul... Jeg orker ikke :cry:

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 sep 2003, 22:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
alfasud skrev:
Pas på du ikke ødelægger hoved cylinderen, den koster i omegnen af 15.000,- :-)


Voldsomt ikke...??!


HEHEHE... Det gør jeg ikke. bare rolig! Jo... meget voldsomt. Vidste godt den var dyr... Men det er jo sindsygt.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 sep 2003, 22:14 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
HenrikGM skrev:

Prøv lige at rykke lidt i alle ledninger, og evt også boksen. Hvis boksen kan skilles ad så tjek om det er den der spøger. Det er ikke usandsynligt at der er en fejl i boksen, og den kan nok ret nemt rettes hvis den ellers kan åbnes. om nødvendigt med vold.

Hvis du tør skal jeg gerne kigge lidt på den for dig ;-)

Har i fået den anden golf til at køre??


Naaaaa.... Jeg tvivler MEGET på at det er boksens skyld. Det ligger ikke rigtig til den type fejl! Enten er det som du siger en ledning eller også er det noget omkring en af tællekransene... POKKERS til fejl. Og min model er lige nøjagtig den uden selvdiagnose! Men jeg har forsøgt mig med ledningsfejl uden held...

Larses har jo kørt i 14 dage nu. Men temligt dårligt! Var jo lidt i tvivl om den reset fejl skyldtes en fejl i boksen eller i ledningsnettet. Har derfor lånt den til en test i min vogn. Og den virker som en drøm... Dit arbejde er altså gjort godt nok Henrik. Det vil altså sige at lars har fucket ledningsnettet op desværre! Jeg håber han selv kan lave det... Har jo nok problemer med min egen lige nu.... :evil: Og har i øvrigt også lovet at hjælpe Søren med toyotaen/TEC 3 anlæget... Den skal jo også gerne med til vandel igen den 27/9.

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 sep 2003, 22:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Jeg har engang oplevet efter megen udmålng osv på en kunde bil da jeg var hos volvo/renault at en renault megane havde et problem med ABS systemmet og efter flere havde prøvet blev jeg smidt på den og der var det den ene af ringende på akslen der var lige så fint revnet så når man fyrede den af og/eller bremsede drejede den rundt og skabte totel forviring i boksen (de er krympet på akslen på sådan en) så det var lige en ny ring som lige skulle bankes på så var den fjong igen......

Nu ved jeg ikke om din model kører med "løse" ringe men hold øje med sådan noget også :wink: .............

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 59 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team