Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 22:29

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Er der nogen (i danmark, gerne jylland)der har erfaring med det megasquirt insprøjtningsanlæg, og som ved hvad det koster - og hvad man ellers skal ud at købe ved siden af ? jeg er ikke nybegynder , men vil helst ikke købe en mis i en pose..

pfh tak

greetings til alle der ræser ;)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Moderator

Jeg er ved at bygge et.

Det ser meget lovende ud og der er vel ca. 100kits kørende idag i usa. Så vidt jeg ved er der endnu ikke nogen danskere der har en fungerende MS.. Det er dog ikke for helt nybegyndere. Især fordi sættet er dobbeltsidet og du skal vide lidt om at svinge en loddekolbe, og så er al dokumentation på engelsk og noget er underforstået.

Fuldt udbygget er det vist ret "intelligent".

Jeg har selv udvilket en afart af MS der er enkeltsidet og således _noget_ nemmere at lave selv. I løbet af nogle få dage har jeg alle de specielle stumper til min egen plus ekstra processorer og mapsensorer på lager. I løbet af 14dage har jeg formentlig et anlæg kørende på skrivebordet til langtidstest.

Henrik
240Turbo

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Moderator

Det indkluderer iøvrigt online datalog og alle parametre kan følges og ændres online fra en pc imens motoren kører.Spjældvinkel,lufttemp,manifoldtryk,O2 indhold i udstødning,kølevandstemp er alle overvåget og kan følges på skærmen. Der er mulighed for WB O2 sensor hvilket er forudsætningen for at kunne køre rigtigt leanburn eller rigtigt hårdt pressede turbomotorer....jeg skal ihvertfald se om det virker!

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

nu siger du 240 turbo er det så opel eller nissan ?

Medlem
Brugeravatar

Hej.
Lur mig om det ikke er en Volvo 240 turbo...

Moderator

Det er skam hverken nogen Opel ej heller en Nissan da....i må da være fuldstændigt fra forstanden :-))

Det er skam en Volvo240. En traktor vil nogen sige, men pas på. Det er ikke fedt at få hjul af en traktor. Det kan få uoverskuelige konsekvenser for ens ry :-))

Se evt: http://hjem.get2net.dk/bengaard/newpage2.htm
Det er min den blå, let faceliftet med andre US blinklys,fælge og T5R vinge og fuld 3" udstødning direkte fra turbo,blowoff ventil,forstærkede momentarme og panhardstav, alle med polybøsninger,shiftlight,bryn,etc. Alt hjemmebygget, og iøvrigt uden lydpotte. Synet ,uden potte, uden bemærkninger bortset fra et løftet øjenbryn om udstødningen. 20 år gammel.....!(bilen altså)

Citat slut.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time