Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 18:05

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2003, 17:54 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 278
Geografisk sted: midtjylland
att. BWI

Hvis du har nogle spørgsmål angående montage af turbo på en 8vér så kan det være jeg kan hjælpe dig....... har nemlig selv lige monteret turbo i En kadett GSI......

MVH Jens Hald

_________________
Http://www.boost-it.dk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2003, 18:18 
For lækkert for jeg har ikke andet end spørgsmål.. Jeg vil helst undgå at smide en c20let i pga. syn og afgift men hvis det ikke kan være anderledes

Jeg står som sagt og skal montere turbo på min gamle Vectra. Jeg mangler ALT til projektet, så jeg skal sådan set starte helt fra bunden..
Planen var et købe en T25 turbo til at klare sagerne, så er jeg blevet anbefalet en gut i Jylland der kan lave en manifold( der er langt at kører for en sjællænder). Så jeg ville gerne vide hvad jeg helt præcis skal bruge udover det altså benzin regulering osv.. Og jeg ville også gerne vide hvor meget sådan noget evt. løber op i.. Der skal være intercooler og oliekøler på dyret.

Desuden kunne jeg rigtig godt tænke mig at se billeder og sådan for at se hvordan pladsen bliver, aller helst se det i virkeligheden.,


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2003, 18:42 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 278
Geografisk sted: midtjylland
jeg har skrevet lidt om min ombygning herinde før....... men har er det lige igen.......

selve moroten er opbygget af 3 forskellige opel motor.
blokken kommer fra en 2 liters vectra (C20NE) den har været sat i en fræser hvorefter der er blevet høvlet ca. 2mm af toppen på blokken for at få komp. til at passe.
topppen kommer også fra en 2 liters vectra den er blot planet og beabejdet (meget ) i kanalerne.
knasten og justerbar knasthjul kommer fra Bo Westspeed i kvong og skulle eftersigne være kanon til turbo montage.
krumtappen kommer fra en 1,8 vectra ligeledes for at opnå det rette komp forhold.
stempler og plejlstænger kommer fra en 2 liters 16v, da de er stærker og org. smedet.
kobling er en OMP sintermetal kobling der skulle kunne klarer 300 hk og 400Nm
det hele er blevet afbalanceret inden det er blevet samlet.
udstødningsmanifolden er håndbygget.
turboen Garret T03 trim 45 eller 50 men kuglelejer.
indsprøjtningssystemet er Mgasquirt (meget omtalt på powerpage) er ligeledes også hjemmebygget...og virker helt kanon.........det kan klart anbefales... og så er det billigt... imodsætning til mange andre systemer.
inds. dysserne er fra en 3 liter toyota supra på 430 ml
brændstofpumpe er fra en Saab med et k-anlæg. ( indssprøjtningssystem)
toppakningen er den org. endnu!!!!! men satser dog på at den nok skal kunne klarer de 0,9 bar idet den er limet i med special lim..... til tpppakninger i dieselbiler........
denne kombination skulle gerne ende på ca. 230-250 hk...... men det vil tiden jo vise om det kan lade sig gøre.......


hvis du vil vide mere så kan du jo bare skrive til mig på mail eller ringe på 20487860 så kan det da være jeg har mulighed for at hjælpe dig........
mvh Jens Hald

_________________
Http://www.boost-it.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2003, 18:55 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 sep 2003, 18:32
Indlæg: 33
Det er godt nok også noget af en op/ombygning du har lavet der..

Min plan var at jeg først og fremmest skal have en motor med færre kilometer end den der ligge i. Jeg havde nu ikke regnet med at jeg ville lave om på kompressionen eller stempler(har fået fortalt at en olie køler kan hjælpe meget), da jeg ikke vil have bilen skal lette.. 180-200 HK vil kunne gøre det for mig og jeg ville lade knast og top være og så nøjes montere en forstærket toppakning fra en c20let. Jeg vil nemlig også have en bil der kan kører til daglig uden for meget pjat.

jeg brygger lige lidt på planen og så smider jeg dig en mail.. Tusind tak ..

Hvis det er din Kadett på billederne så bølge herfra, for det ser f..... godt ud.. hvis du har flere billeder må du gerne tænke på mig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2003, 19:03 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 278
Geografisk sted: midtjylland
hejsa igen.......

det med at anvende en toppakning fra en C20LET eller EN Z20Let kan du godt glemme...... det har jeg prøvet 2 gange..... det virker ikke der er en vand og en olie kanal der krydser hinanden.......
det så helt sikkert nogen herinde der vil påstå at det godt kan lade sig gøre for det har de gjort.... hvordan det er lykkes for dem at få det tæt det er mig en gåde.........
men her er der da lige et par billeder mere af den færdige Kadett GSI TURBO........


Vedhæftede filer:
PICT0010.JPG
PICT0010.JPG [ 54.4 KiB | Vist 971 gange ]

_________________
Http://www.boost-it.dk
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2003, 19:05 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 278
Geografisk sted: midtjylland
og et til.....


Vedhæftede filer:
PICT0006.JPG
PICT0006.JPG [ 78.41 KiB | Vist 934 gange ]

_________________
Http://www.boost-it.dk
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2003, 19:08 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 278
Geografisk sted: midtjylland
og et til.....


Vedhæftede filer:
PICT0009.JPG
PICT0009.JPG [ 56.6 KiB | Vist 957 gange ]

_________________
Http://www.boost-it.dk
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2003, 19:10 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 sep 2003, 18:32
Indlæg: 33
Hejsan

Okay, jeg har nemlig også hørt at mange har brugt den pakning og at de kører med den.. Sært hvis olie og vand ikke passer.. Jeg har også hørt om en der smed 2 pakninger på for at sænke kompressionen, men jeg tror ikke det holder i det lange løb..

Det ser rigtig godt ud det du har lavet, især med de rør.. Er du inden for den branche??

Jeg studser også over hvor tæt din motor er..

Jeg har smidt dig en mail


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2003, 20:02 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 278
Geografisk sted: midtjylland
hej igen......

pakningen fra Z20LETén består af 4 lag stål.... de to midterste lag er fuldstændig identisk med den org. toppakning på en 8vér.... derimod de to yderste lage er der en lille tynd udfræsning i hvor vandkammer passer olietryks kanalen der går på til knasten... dette er kun når man anvender den til 8v toppe... på en 16v løber oliekanale væk fra midten af motoren hvorimod på en 8vér løber den ind mod midten.......DERFOR.......det var den lange forklaring....hvis man skal have det til at virke skal man afmonterer de to yderste lag af toppakning..... få planet blokken og toppen i en ligesliber.... således at overfladerne er 100% lige og glatte så burde det kunne lade sig gøre......det kan det ihvertfalde med HKS indenfor Toyota.....
Personligt regner jeg ikke med at skulle bygger flere 8vér da det er for besværligt at få til at holde. Kadetten bliver sat til salg når den er færdig bygget og kørt ind så der virker perfekt....... så regner jeg med at købe en 16vér og starte forfra.......

Mvh Jens Hald

_________________
Http://www.boost-it.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 sep 2003, 06:52 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 sep 2003, 18:32
Indlæg: 33
Ikke bygge flere 8v'er... Du må gerne bygge min :lol: ..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 72 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team