Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 21:12

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Hvilken type/størrelse kompressor behøves for at liste en 3.0 V6 12v Renault motor op på 280 Hk og et knaldhamrende godt bundtræk, gerne omkring de 350 nM startende ved så lave omdr som muligt.
Mit valg er blevet enten en skruekompressor eller en roots men hvilken typebetegnelse har disse på markedet hvis man skal søge efter een brugt??.............og er der nogle man skal holde sig fra :D

Undskyld.... men mit første indlæg bleb vist plaseret det forkerte sted :oops:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Hvad er det for en 12Ventilet renault motor det må være en ældre model hva??...... hvad ligger den i af bil og har du plads til en kompressor...

lad høre lad høre det lyder spændende :lol: :lol: ..........

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Find istedet en renault v6er med origal turbo og ta de ting du skal bruge. De er sjældne men de findes. Fandtes med Bi-turbo og 250hk standard på den lille 2.5l.

Fandt en i Sverige da jeg overvejede at sætte turbo på min gamle Volvo som havde samme motor, men opgav pga problemer med holdbarheden.

Søg evt efter PRV V6 hvis du vil vide mere.

Titel:
Joo, den sidder i en gammel laguna fra 96'. Og jo, samme maskine ligger i Alpine A610 turbo med 250 Hk og i en Renault Safrane Biturbo med som sagt 2 turboer og 268Hk og 4X4.
Da der ikke er ændret noget i motoren fra turboudgaven og den der ligger i Lagunaen skulle der ikke ligge nogen forhindring i at montere Kompressor eller turbo......men jeg tror at kompressoren er lidt mere 'human' end turboen.
Komp. forholdet ligger på 7.8 så der skal ikke ændres på topstykket.
Men er der ingen der ved hvilke typer der dur til en 3.0 Er roots sc 16 beregnet til så store maskiner og hvis man skal bruge en skruekompressor........hvilken skal man så vælge....kan en kompressor til Mercedes 230 CLK bruges ( 2.3 Ltr. )?????
Ladetrykket behøver ikke blive højre end 0,6 bar.......det skulle være nok.
Biturboen har et ladetryk på 0.55 og det giver 268 Hk

Titel:
Ja, nu jeg lige tænker lidt frem så kan der blive et problem med pladsen med det tager jeg fat i når jeg finder ud af hvad der dur og hvor meget plads de behøver.

Lige en anden ting.......SKAL bilen på rullefelt efter man har fået dyret monteret eller kan det godt vente???? :?

Iøvrigt så er det altså mig der har skrevet ovenstående svar (den uden Username) jeg glemte at skrive i feltet :oops: [/u]

Titel:
Har evt en Kleemann Skruekompressor liggende, sku komme fra en 4cyl 2.5L hvis det kunne have din int?? Prisen er 10kg.. Tjekket og efterset hos Turbo DK og er i absolut topstand. :wink:

Titel:
Naj, det er sq for meget til at starte med.......spørgsmålet gik nu også på hvad der kan bruges og hvad de hedder. De fleste der skriver her arbejder jo mest med 4 Cyl maskiner :D
Jeg mangler at vide mål HxBxD på de modeller der kan bruges så mekanikeren, smeden og jeg har en mulighed for at jave et beslag for ikke at tale om sted at pladsere dyret i motorrummet.......der er lidt trængt i forvejen. En 3.0 V6 med en Cyl vinkel på 90 grader fylder godt :) :) Og lyder hammer godt.......
Ellers syntes jeg det er en fantastisk god side :o :o

Titel:
Att Gæst. Hvad er de faktiske mål (BxHxD) på den Kleemann komp. du har liggende??? Evt. et billede vil være rart :D
På hvilken bil har den siddet??

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time