Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 21:41

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 16, 17, 18, 19, 20
Forfatter besked
 Titel: rx7
kan MS også styre en wankel motor i en mazda rx 7 ???

hilsen preben

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Det er set gjort.

Se:
http://members.shaw.ca/megasquirt/itruns.htm#mazda

De har fået det til at virke. Der er flere af linksne der har en hjemmeside tilknyttet. Prøv at læse lidt der.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
@ henrikgm hvad koster en afprøvet styring + en pig tail ?

Alt under 800Nm burde være 2 takt

Titel:
Styringen, dvs et fædigt og terstet print koster 1900dkr. Du skal selvf. være opmærksom på de problemer der kan være fra bil til bil med at få skaffet et rent omdrejningssignal osv. Helt som hvis du købte kittet i USA.
Det er lidt forskelligt om du skal trigge på spolen ,eller om du har en halleffekt sensor. Klart bedst er en seperat induktiv giver, med digital udgang(industrigrej), men det kommer helt an på hvad du har af muligheder.

Du er klar over at du selv skal finde/bygge en kasse til det?

Pigtail er lidt noget bøvl. Jeg har tidligere taget 450dkr, hvilket nok er lige billigt nok, så det vil jeg gerne vente med at give en pris på. Du er selvf ikke forpligtet til at købe det hvis du synes det er for dyrt.

Jeg går ud fra at du har læst FAQen og manualen på nettet?

Hvis du vil have et print så sig lige til i god tid. Jeg er lidt presset med tid pt. så jeg vil gerne have lidt elastik at gøre med.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
"print" indeholder en komplet styring der er afprøvet og i princippet bare mangler en kasse og en bil - ikke ? det var inc. kabel til comp. ik´ ?

kasse skal jeg nok selv finde

Jo jeg har fulgt lidt med flere steder, og tror at jeg kender nok til at få det til at køre (er iøvrigt teknisk rådgiver hos et stort bilmærke) så det skal nok gå

har du ikke en mail adr. ?

Min mail : capri@zky.dk

Alt under 800Nm burde være 2 takt

Titel:
To muligheder:
1. print, monteret,testet,programmeret med den software version du vil have(anbefaler 2.986 til at begynde med),monteringedele til printet(afstandsstykker,monteringssæt til udgangstrin), RS232 kabel og stik til at bygge ledningsnettet i(subd37)
nødvendig software til den aktuelle version.Kan hentes på nettet, men det er efterhånden lidt en jungle, derfor smider jeg det lige ved.

2:samme som ovenstående, men med pigtail monteret i stikket.

Det du selv skal lave er:

fikse en kasse til det. Når det kører hensigtsmæssigt(du kan risikere at skulle skifte nogle enkelte modstande, afhængigt af tændingsanlæg,sensorer og dyser), hvis du bruger lavohmsdyser er det muligt at du skal have fat i en formodstand pr dyse(koster ~30dkr/styk).Afhænger helt af opsætningen.
Når det kører skal du lakere printet, i en ikke ledende lak, feks en akryllak, og enkelte komponenter kan sikres mod vibrationer med en klat araldit hvis det øsnkes. Derudover er det væsentligt at stikkene ikke "forspænder" printkortet, dvs du må ikke spænde printet fast i kassen og groft sagt rykke i ledningen uden at stikket er fastgjort.

Det lyder voldsomt, men er ikke så slemt.

dsl65684snabelaVIP.CYBERCITY.DK hvis du vil have fat i mig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 16, 17, 18, 19, 20

Alle tider er UTC + 1 time