Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 22:30

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 31 aug 2003, 09:23 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Hvad er den optimale olietemperatur for flest Hk :?:

For motoren begynder jo at miste hk når den bliver for varm.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2003, 11:47 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 18:19
Indlæg: 253
Geografisk sted: Horsens
Jeg vil mene at den skal ligge mellem 90 og 100, men det er ikke noget jeg er sikker på.
Mener at ha hørt at temp ikke må komme over 120 for så mister olien smøre effekt.

Det var hvis på anden skole periode på auto linien jeg fik det at vide, så det er ved at være nogle år siden. *G* :D

_________________
Hyundai solgt. Køre nu fed Corolla 1,3. BADASS MASKINE


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2003, 12:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Ja det er vidst rigtigt nok har vidst nok læst engang at den helst skal ligge på 90C* nogen der har en olie temp måler de kan jo lige kigge på den og se hvor det GRØNE felt ligger:)

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2003, 17:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
min ligger på 80-100grader men når der trykkes til den ryger den op på 120grader. Rødt felt starter ved ca 140grader

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2003, 18:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
har du olie køler på??...... :shock:
(hvis ikke er det vidst en god ide at få det) 8) 8)

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2003, 20:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Har lige købt en :-) men mangler at montere den :-(

En tur på motorvejen med 150 kmt = ca 100gr. 150-230kmt med fuld pedalkan ikke lade sig gøre da olien bliver for varm inden :-(

Jeg har købt en vandkølet oliekøler som sidder på 306 s16 men har stadig ikke luret slangen jeg skal tage vandet fra, nogle gode ideer?

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2003, 20:47 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 18:19
Indlæg: 253
Geografisk sted: Horsens
Citat:
Jeg har købt en vandkølet oliekøler som sidder på 306 s16 men har stadig ikke luret slangen jeg skal tage vandet fra, nogle gode ideer?


Er det ikke bare at købe et mellem stykke med en studs på, eller 2 skal der jo nok til. Eller er der ikke et vandrør et sted du kan skære over og så føre det den vej over. Jeg burde jo egentlig vide det, da jeg er mekaniker hos Citroen.

_________________
Hyundai solgt. Køre nu fed Corolla 1,3. BADASS MASKINE


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2003, 21:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Jo men hvor? jeg fik af vide at den skal efter køleren men før termostathuset. Der går en stor slange og en lille. Men kan jeg bruge den lille eller er det kun en slags returløb? Jeg skal jo helst have maks vand igennem oliekøleren når der løber mest vand igennem motoren og så dur et returløb vel ikke (hvis det altså er et returløb)?

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 sep 2003, 16:34 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 18:19
Indlæg: 253
Geografisk sted: Horsens
Jeg kan ikke lige huske det hvordan det lige er det ser ud. Men jeg er ret sikker på at man kan få et T stykke at sætte på den store køle slange, hvor den studs der går ud er mindre. For jeg det vil da helt sikkert være det bedste at få oliekøleren monteret der hvor vandet løber ind, mens det er relativ køligt.

Der må være nogen der ved hvor man kan få fat i sådan et T-stykke. Så skal du bare vide det indvendig mål a den køleslange du vil ha den på.

_________________
Hyundai solgt. Køre nu fed Corolla 1,3. BADASS MASKINE


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 sep 2003, 19:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Vil bare lige fortælle at min gamle Mi16 hade den type oliekøling og jeg kunne godt køre den op på 125-130 grader med pedalen i bund i et godt stykke tid med ca 7000omd. så hvis din er tunet mere tror jeg ikke det kan køle nok hvis du skal køre race.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 77 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team