BOV

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Spyde II

BOV

#1 Indlæg af Spyde II »

Kan man ikke sætte Bov med udluftning til det fri på en bil med luftmængdemåler??? :(
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#2 Indlæg af mh »

Jeg ved bare at man kan ikke sætte en enkelt stemplet på fordi vacuumet fra indsugningsmanifoldet i tomgang vil få plow off ventilen til at åbne :cry: og derved mister du det vacuum som åbner for mængde måleren og den vil gå af helvedes til i tomgang :? (hvis den over hovedet vil kunne stå i tomgang) fordi den tror jo der er en mega utæthed på indsugningen men der skal vist bare en 2stemplet model på så skulle det kunne lade sig gøre :lol: :lol:
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
McCoy SPC
Senior Medlem
Indlæg: 253
Tilmeldt: 13 jul 2003, 19:19
Geografisk sted: Horsens

#3 Indlæg af McCoy SPC »

Ja den skal være 2 stemplet. Eller hvis det skal være en med et stempel, skal den kunne justeres så hårdt at den lukker helt i tomgang, men det er langt fra alle 1 stemplede der kan det.

Det problemet er med en 1 stemplet BOV, er hvis du kommer blæsende ude på motorvejen med høj fart, og turboen er helt rødglødene, så kobler du ud, og motoren går ud. Så kan lige så godt købe dig en ny turbo. For så er den færdig, med mindre du er meget heldig. Tror ikke du skal satse på det :wink:

Så jeg vil på det stærkeste anbefale at du køber en 2 stemplet.
Hyundai solgt. Køre nu fed Corolla 1,3. BADASS MASKINE
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#4 Indlæg af mh »

McCoy skrev:
Det problemet er med en 1 stemplet BOV, er hvis du kommer blæsende ude på motorvejen med høj fart, og turboen er helt rødglødene, så kobler du ud, og motoren går ud. Så kan lige så godt købe dig en ny turbo. For så er den færdig, med mindre du er meget heldig. Tror ikke du skal satse på det :wink:


ja denne ting er VIRKELIGT SUR RØV 8) 8)
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Peter g

#5 Indlæg af Peter g »

Den de har her på siden den der er justerbar en den med to stempler?? :?
Brugeravatar
McCoy SPC
Senior Medlem
Indlæg: 253
Tilmeldt: 13 jul 2003, 19:19
Geografisk sted: Horsens

#6 Indlæg af McCoy SPC »

Den de har her på siden den der er justerbar en den med to stempler??


Det kan jeg faktisk ikke engang se om den har. Men jeg ved at Bruno Hansen Motor Sport har en der er ret fed med 2 stempler, og den lyder også pisse godt bare den får nok a tryk.

De har jo også en der er recirkulerende, men den siger så næsten ikke noget, og det virker heller ikke helt så optimalt som hvis der er udblæsning til det fri. Pointen er jo at komme a med trykket så det ikke bremser turboen, det gør den recirkulerende ikke helt så godt som den med udluftning til det fri.
Hyundai solgt. Køre nu fed Corolla 1,3. BADASS MASKINE
Datsundan
Junior Medlem
Indlæg: 48
Tilmeldt: 10 jul 2003, 14:55
Geografisk sted: København Amager
Kontakt:

baileymotosport BOV!

#7 Indlæg af Datsundan »

Hej jeg køre med en BOV fra Bailey motorsport fra england! Den har en fed lyd 8) og den sælges til en fornuftig pris. Det er en to stemplet model

Her kan den ses
http://www.y8s.com/celica/bailey.html

Her kan den købes: Det er modellen der hedder DV 26 du skal bruge!
http://www.baileymotorsport.co.uk/baile ... frame.html

Med venlig hilsen :)
Dan
Datsun 280ZX Turbo Targa 83´
Spyde II

#8 Indlæg af Spyde II »

Ja de er sku fede nok men den skal være justerbar :cry:
Besvar