Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 22:27

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 30 aug 2003, 13:52 
Offline

Tilmeldt: 30 aug 2003, 13:43
Indlæg: 6
Geografisk sted: Sjælland
Hejsa,

Jeg har en Escort 1100 fra 1979, motoren i den er færdig.

Så det jeg kunne tænke mig at vide er, hvad det kræver at lave den om til en 1600.
Så hvis der er en der kender forskellene på de to modeller (jeg tænker på bremser, undervogn, karosse osv...), ville det bare være rigtig fedt og lækkert.

Med venlig hilsen
Viktor


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 aug 2003, 11:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 aug 2003, 16:44
Indlæg: 136
Geografisk sted: østjylland
Du skal finde en 1600 kentmotor fra en cortina,cabri gt, eller en escort 1600 helst en der er monteret med en rigister kaburator da det er den med flest hk. standart så skal du finde nogle større skivebremser evt. fra en capri 2.0 tag hele fjederbenet og monter det. Hvis du vil have en større tophastighed skal du finde et bagtøj med en højrere udvæksling ellers bliver dit benzinforbrug også forhøjt. Du risikere også at dit bagtøj ikke kan holde til de flere hk. Et bagtøj fra en capri 1,6 eller en 2.0 eller hvis du ka finde et escort mexico det ville være det optimale. Hvis du har flere spørgsmål vil jeg prøve om jeg kan hjælpe dig med svar. Mvh classicford :D :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2003, 15:08 
Offline

Tilmeldt: 30 aug 2003, 13:43
Indlæg: 6
Geografisk sted: Sjælland
Først og fremmest, 1000 tak for alle de gode råd. Nu skal jeg på jagt efter nogle stumper.

Hvad siger synsmanden til ændringerne? og for den sags skyld Told & Skat? :twisted:

Planen er, at betale afgiften på en escort 1600. Jeg kunne ikke forestille mig at det var mange penge.

Mvh Viktor


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2003, 15:25 
Hmmm du kan nok ikke lave noget uden de krever lidt Mønt .. men skal du lave den ordenligt kan du da lige så godt ligge en 2,0 Ohc i den og bygge den om til en Rs 2000 for det kan synes .. det er motor og gear kasse du skal bruge og evt skiver og calibere.. Motor ophæng kan du købe færdige så den kan smides i...
Det gir dig 105 hk og evt har jeg en 180 hk`s Ohc motor ny bygget pris 15,000 kr


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2003, 18:09 
Offline

Tilmeldt: 30 aug 2003, 13:43
Indlæg: 6
Geografisk sted: Sjælland
Malibu:

Ja, det ville jeg osse til at starte med, men da jeg snakkede med en gut fra Statens Bilinspektion, var han ved at flyve baglæns ud af fuglekassen. Jeg skulle skaffe alle mulige godkendelser osv....

Kender du nogen der har lavet den ombygning? I så fald, vil jeg da MEGET gerne i kontakt med dem, så jeg ved præcis hvilke dele jeg skal ha' fat i.

Mvh Viktor


Senest rettet af Vik2r 31 aug 2003, 21:06, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 aug 2003, 19:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 aug 2003, 16:44
Indlæg: 136
Geografisk sted: østjylland
Hvad med at købe wildert,s mk2 1600 her på siden så har du en bil med papir som er lovlig, og en masse stumper og den er billig www.lbrt.dk :D :D mvh classicford


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2003, 19:41 
Offline

Tilmeldt: 30 aug 2003, 13:43
Indlæg: 6
Geografisk sted: Sjælland
Hehe, sjovt du lige nævner ham....min kammerat har lige købt den. Vi henter den imorgen :)

ps. den er IKKE synet


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2003, 22:05 
Hmmm nej kender ikke selv lige nogen der har gjort det men ta feks den grønne der var med til Dhb den er ikke født som Rs 2000 det er en standart der er bygget om... men det hele kan synes der er bare en mindre afgift der skal betales og den kan ikke være stor når der er tale om en så gammel bil ,,,,


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2003, 23:09 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 22:39
Indlæg: 85
Ellers køb Classic Ford...altså bladet. Der plejer altid at være en del mk.2'ere. Det er vidst rimeligt populært at bruge en 2 L Zetec motor, men den går nok ikke hos SBI

_________________
Mvh
Morten


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 sep 2003, 09:43 
Jeg har bygget en 1,3 om til 1600 og en 1600 om til RS2000
Du kan skrive til mig på anders@munksgaard.it så skal jeg se om jeg kan hjælpe dig,
Men det er ikke nemt at få en synsmand med på sagen.
Du skal have en liste fra Ford Danmark over hvilke ting der skal monteres, det kræver at ALLE dele inkl kofangere+de specielle hjørner bagpå, front, lygter ja sågar gummispoileren fra rs2002¨eren skal monteres. Derudover skal der skiftes støddæmpere, bremser, ophæng, bærearme, bremseforstærker, bagtøj, bladfjedre osv.

MVH
Anders


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 66 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team