att Jensen
Du vil have en liste over de sensorer der umiddelbart kan bruges.
Svært. Alle sensorer kan i princippet bruges. MS virker med et internt "map", et katalog så at sige, hvor den slår op hvert ~7ms(milisekund) og måler modstanden, og finder ud fra modstanden den temperaturværdi der matcher.
dette "katalog" eller map om man vil kan man selv konfigurere med den stump software der hedder easytherm. Så hvis du konfigurerer sensoren så kan alle bruges.
Det sagt så er det muligt at lave sensoren helt selv(igen diy) da selve elementet kan købes i løs vægt for under en 50er alt incl.
Eller man kan bruge eet af de numre der refereres til på MS siden. Her er listet alle de GM følere man VED har den karakteristik som MS er født med i std softwaren. Med disse sensorer er det rent plugnplay.
Vælger man en underlig sensor med en karakteristik der afviger voldsomt fra GMs så _kan_ det blive nødvendigt(worst case) at udskifte en "bias modstand på printet til en anden værdi, for at opnå en perfekt opløsning både ved frysepunktet og alt for varmt
Att tinasmartin
Jeg har skam ikke tænkt mig at stoppe!
Jeg har set lyset in action, og Hald79 (ejeren af kadetten) ringede i aften og peb over at han nu synes kadetten var farlig at køre i. Det støvregnede og han var beklemt ved at køre over 2700rpm for bilen skøjter rundt i bar hjulspin, og ikke kun i 2 gear. Med 0,3bar...!
Havneren har strippet alle tænder af 2.gear i golfen i bar moment. svjh 265Nm/198hk, er vel ok af en bil der kan køre 14km/l!!
Det resultat havde sgu været svært at opnå med en åndsvag bosch-eet-eller-andet motorstyring med andre dyser og en tåbelig trykregulator.
Og hvor meget kan man så trimme på det når man gør det den "billige" måde uden at det koster stumper med det samme? Intet. Her kan man på under 30sekunder ændre hele lortet, lave log på hvordan det skaber sig, kigge og korrigere mængden(og tændingen hvis man vil have det med) alt sammen mens motoren harver afsted ud af hovedvejen.(man skal nok have en makker med PCen!!)
Det ser jeg sgu som ret fedt. Ren fastnfurious. Dette er bare ikke film!
Mange har spurgt mig om hvorfor jeg ikke bygger det på Volvoen(240Turbo), og det ville jeg også gerne. Men den har kørt over 300kkm helt original, og jeg skal bruge bilen hver dag, plus at jeg er på SU, så der er sku ikke helt råd til at lege med dyser,manifolds,turboladere osv....ENDNU!
Jeg er sgu ked af hvis jeg har ødelagt din svigerfars gulv
MBE aner jeg ikke en pind om, beklager. Måske andre kan hjælpe.