Megasquirt
Redaktør: Moderatorer
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
@Johnny and
Ok, det er jo ikke så slemt så! Jeg finder ud af noget med min bror... Jeg mister mit internet idag da jeg er igang med at flytte, men jeg kommer til at tjekke ind engang i mellem fremover alligevel... Jeg har skrevet en PM til dig, så må vi finde ud af noget med den øse når tid er!
Daniel.
Ok, det er jo ikke så slemt så! Jeg finder ud af noget med min bror... Jeg mister mit internet idag da jeg er igang med at flytte, men jeg kommer til at tjekke ind engang i mellem fremover alligevel... Jeg har skrevet en PM til dig, så må vi finde ud af noget med den øse når tid er!
Daniel.
-
jensen 3
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
mega-squad
:o OPFORDRING :o TIL:
henrikgm
wildert
havneren
perB
hald79
nu stopper i
nu har jeg været nød til at købe nye gulvbræder til svigerfar
fordi jeg har måtte hente min underkæbe nede under i stuen
HOLD KÆFT JEG SYNTES DET ER FEDT
AT DER ER NOGEN DER GÅR OP I NOGET MED SÅ MEGET GÅ PÅ MOD OG LIV OG SJÆL OG HVAD DET NU HEDDER ALT SAMMEN
jeg har læst hele lortet igennem nu og kigget og kigget igen... det her vil jeg også have
det kunne være kanon når jeg engang får strikket en mølle på den gamle carina II'er jeg føler helt jeg er på lærlinge niveu igen selv om jeg fik medalje hos dronningen da jeg blev svend som mekaniker...
det er billigt... det er lav noget selv.... og det hele er lige hvad jeg elsker
lav så meget så muligt selv og det skal blive billigere
nu hvor jeg har siddet og læst alt det her med downloadninger af software og alt muligt slog det mig lige jeg har en kammerat som har en seriøs mini som vi godt kunne tænke os at mont. noget lign. MS han har en boX der hedder MBE model 912 men vi mangler software'en til at kunne se/ændre parameterne i boksen så det kan køre kan i hjælpe os??.......
MEN IVÆRT FALD KANONT STORT SKULLERKLAP TIL SÅ SERIØS EN GRUBBE SPRØJT. IVÆRKSÆTTERE

henrikgm
wildert
havneren
perB
hald79
nu stopper i
HOLD KÆFT JEG SYNTES DET ER FEDT
jeg har læst hele lortet igennem nu og kigget og kigget igen... det her vil jeg også have
det er billigt... det er lav noget selv.... og det hele er lige hvad jeg elsker
MEN IVÆRT FALD KANONT STORT SKULLERKLAP TIL SÅ SERIØS EN GRUBBE SPRØJT. IVÆRKSÆTTERE
-
HenrikGM
att Jensen
Du vil have en liste over de sensorer der umiddelbart kan bruges.
Svært. Alle sensorer kan i princippet bruges. MS virker med et internt "map", et katalog så at sige, hvor den slår op hvert ~7ms(milisekund) og måler modstanden, og finder ud fra modstanden den temperaturværdi der matcher.
dette "katalog" eller map om man vil kan man selv konfigurere med den stump software der hedder easytherm. Så hvis du konfigurerer sensoren så kan alle bruges.
Det sagt så er det muligt at lave sensoren helt selv(igen diy) da selve elementet kan købes i løs vægt for under en 50er alt incl.
Eller man kan bruge eet af de numre der refereres til på MS siden. Her er listet alle de GM følere man VED har den karakteristik som MS er født med i std softwaren. Med disse sensorer er det rent plugnplay.
Vælger man en underlig sensor med en karakteristik der afviger voldsomt fra GMs så _kan_ det blive nødvendigt(worst case) at udskifte en "bias modstand på printet til en anden værdi, for at opnå en perfekt opløsning både ved frysepunktet og alt for varmt
Att tinasmartin
Jeg har skam ikke tænkt mig at stoppe!
Jeg har set lyset in action, og Hald79 (ejeren af kadetten) ringede i aften og peb over at han nu synes kadetten var farlig at køre i. Det støvregnede og han var beklemt ved at køre over 2700rpm for bilen skøjter rundt i bar hjulspin, og ikke kun i 2 gear. Med 0,3bar...!
Havneren har strippet alle tænder af 2.gear i golfen i bar moment. svjh 265Nm/198hk, er vel ok af en bil der kan køre 14km/l!!
Det resultat havde sgu været svært at opnå med en åndsvag bosch-eet-eller-andet motorstyring med andre dyser og en tåbelig trykregulator.
Og hvor meget kan man så trimme på det når man gør det den "billige" måde uden at det koster stumper med det samme? Intet. Her kan man på under 30sekunder ændre hele lortet, lave log på hvordan det skaber sig, kigge og korrigere mængden(og tændingen hvis man vil have det med) alt sammen mens motoren harver afsted ud af hovedvejen.(man skal nok have en makker med PCen!!)
Det ser jeg sgu som ret fedt. Ren fastnfurious. Dette er bare ikke film!
Mange har spurgt mig om hvorfor jeg ikke bygger det på Volvoen(240Turbo), og det ville jeg også gerne. Men den har kørt over 300kkm helt original, og jeg skal bruge bilen hver dag, plus at jeg er på SU, så der er sku ikke helt råd til at lege med dyser,manifolds,turboladere osv....ENDNU!
Jeg er sgu ked af hvis jeg har ødelagt din svigerfars gulv
MBE aner jeg ikke en pind om, beklager. Måske andre kan hjælpe.
Du vil have en liste over de sensorer der umiddelbart kan bruges.
Svært. Alle sensorer kan i princippet bruges. MS virker med et internt "map", et katalog så at sige, hvor den slår op hvert ~7ms(milisekund) og måler modstanden, og finder ud fra modstanden den temperaturværdi der matcher.
dette "katalog" eller map om man vil kan man selv konfigurere med den stump software der hedder easytherm. Så hvis du konfigurerer sensoren så kan alle bruges.
Det sagt så er det muligt at lave sensoren helt selv(igen diy) da selve elementet kan købes i løs vægt for under en 50er alt incl.
Eller man kan bruge eet af de numre der refereres til på MS siden. Her er listet alle de GM følere man VED har den karakteristik som MS er født med i std softwaren. Med disse sensorer er det rent plugnplay.
Vælger man en underlig sensor med en karakteristik der afviger voldsomt fra GMs så _kan_ det blive nødvendigt(worst case) at udskifte en "bias modstand på printet til en anden værdi, for at opnå en perfekt opløsning både ved frysepunktet og alt for varmt
Att tinasmartin
Jeg har skam ikke tænkt mig at stoppe!
Jeg har set lyset in action, og Hald79 (ejeren af kadetten) ringede i aften og peb over at han nu synes kadetten var farlig at køre i. Det støvregnede og han var beklemt ved at køre over 2700rpm for bilen skøjter rundt i bar hjulspin, og ikke kun i 2 gear. Med 0,3bar...!
Havneren har strippet alle tænder af 2.gear i golfen i bar moment. svjh 265Nm/198hk, er vel ok af en bil der kan køre 14km/l!!
Det resultat havde sgu været svært at opnå med en åndsvag bosch-eet-eller-andet motorstyring med andre dyser og en tåbelig trykregulator.
Og hvor meget kan man så trimme på det når man gør det den "billige" måde uden at det koster stumper med det samme? Intet. Her kan man på under 30sekunder ændre hele lortet, lave log på hvordan det skaber sig, kigge og korrigere mængden(og tændingen hvis man vil have det med) alt sammen mens motoren harver afsted ud af hovedvejen.(man skal nok have en makker med PCen!!)
Det ser jeg sgu som ret fedt. Ren fastnfurious. Dette er bare ikke film!
Mange har spurgt mig om hvorfor jeg ikke bygger det på Volvoen(240Turbo), og det ville jeg også gerne. Men den har kørt over 300kkm helt original, og jeg skal bruge bilen hver dag, plus at jeg er på SU, så der er sku ikke helt råd til at lege med dyser,manifolds,turboladere osv....ENDNU!
Jeg er sgu ked af hvis jeg har ødelagt din svigerfars gulv
MBE aner jeg ikke en pind om, beklager. Måske andre kan hjælpe.
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
han er tømer haløj så det går nok
......... jeg har ikke tid til at hjælpe med at reparere gulv......jeg SKAL NEMLIGT PÅ POWERPAGE
så han må flytte sig basta
ja der er ingen tvivl om at det (MS) skal på som det første efter møllen og det andet er på plads men jeg har det lige som dig (tror jeg nok) er godt nok ikke på SU men er forlovet og det koster fandme så man tror det er løgn....
Men heldigvis er hun også bil indteresseret så nu når hun får sin første SU går resten af dem til at tune æsken op for

ja der er ingen tvivl om at det (MS) skal på som det første efter møllen og det andet er på plads men jeg har det lige som dig (tror jeg nok) er godt nok ikke på SU men er forlovet og det koster fandme så man tror det er løgn....
Men heldigvis er hun også bil indteresseret så nu når hun får sin første SU går resten af dem til at tune æsken op for
-
HenrikGM
Nope. Tror godt jeg ved hvilken en du tænker på.
Næ...min er BMW297blå med R-style bodykit og fælge efter behov/lyst.
Se:
http://hjem.get2net.dk/bengaard/newpage2.htm
Bilen er dog let faceliftet siden da, andre fælge,sorte forlygterammer, hvide blink og lign smådetaljer.
Fælgene på billedet er tredelte BBS splitfælge. På billedet er de ikke polerede. Jeg kørte med dem i godt en sæson i højglans, og _SÅ_ ser det godt ud. Indrømmet at de ikke ligefrem klæder bilen på billedet.
Næ...min er BMW297blå med R-style bodykit og fælge efter behov/lyst.
Se:
http://hjem.get2net.dk/bengaard/newpage2.htm
Bilen er dog let faceliftet siden da, andre fælge,sorte forlygterammer, hvide blink og lign smådetaljer.
Fælgene på billedet er tredelte BBS splitfælge. På billedet er de ikke polerede. Jeg kørte med dem i godt en sæson i højglans, og _SÅ_ ser det godt ud. Indrømmet at de ikke ligefrem klæder bilen på billedet.
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Den er sku da en fin 240
hvis den kan laves på en SU så vil jeg også have SU så min bil kan blive lige så FLOT
men det er rigtigt nok med fælgene de passer ikke helt ind i helheds indtrykket af den med skørter og det hele
men det er rigtigt nok med fælgene de passer ikke helt ind i helheds indtrykket af den med skørter og det hele
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk