Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 16:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 28 aug 2003, 10:35 
Jeg har anskaffet mig en fiesta 1.1. Den er dog lidt død synes jeg nok :D Mit spørgsmål er så om jeg kan lægge en 1.6rs turbo motor fra '86-88 i? Eller om jeg kan nøjes med at sætte inprøjtningen, manifoldet, turboen, ledningsnettet over på ???

Hvad er den nemmeste løsning???

På Forhånd Tak


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2003, 11:01 
Ja du kan nok godt få hele motoren over i, ved hjælp af lidt flytning og specielle beslag, men er ikke helt sikker på at synshallen bliver så glad for det..


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2003, 11:16 
Ville det så ikke være nemmere at flytte insprøjtningen osv over istedet? Eller kan motoren ikke holde til det???

Hvor meget skal der lavet ved belagene?


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2003, 13:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 183
Geografisk sted: Vest Sjælland
En 1.1 er en stødstangsmotor og en 1.6 fra en RS Turbo er en CVH altså med overlagt knast. SÅ nej man kan ikke bare flytte det over... Selv ville jeg Flytte det hele fra en RST over, men som sagt får du store problemer med syn!!Hvis den da ser syn..hæhæ

_________________
If Ford made Cabriolets like Carlsberg make beers, then this would proberbly be the BEST Cabriolet in the world.......


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2003, 13:29 
Den skal ikke synes før om 1½år hehe.... Men passer rs turboen i ophængene? Og hvad med trækaksler osv ???


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2003, 18:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
glem det du vil komme til at græde snot over alt det du skal lave om din fiesta er garamteret ikke med sprøjt så du skal også igang med at lave om i tanken og have benzin pumpe i tanken og alt muligt jeg ville slå det ud af hoved men hvis du vælger det alligevel så hold os underrettet det ville være helt uniqt tror jeg........ men iværtfald held og lykke herfra :lol: :lol:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2003, 20:04 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 22:39
Indlæg: 85
Der er jo faktisk bygget en Fiesta med en motor magen til RS-T, så hvis du betaler afgiften og bruger stumberne (Bremser og lign.) fra sådan en så kan jeg ikke se hvorfor det ikke kan synes.
Se evt. her: http://www.fiestaturbo.com/

Mvh
Morten TN

_________________
Mvh
Morten


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2003, 23:41 
Nej, den er ikke med sprøjt! Det er da et sjovt projekt. Det kunne da blive sjovt med en 136hk's motor i en fiesta :)


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 29 aug 2003, 05:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 183
Geografisk sted: Vest Sjælland
JA fiesta'en er faktisk bygget som RST, du kan finde flere af dem i england, men de er alle højret styret....så hvor sjovt ved jeg ikke..

Men det kan faktisk godt lade sig gøre selv at bygge en...

Opskrift:

En komplet Escort RST, hvorfra du tager: motor/gear/trækaksler/ledningsnet med styre box/tank/osv......

Det bedste ville være hvis du har en Fiesta XR2I, for så har du en 1,6 med indsprøjtning, Og på denne må du godt bygge turbo på, uden at skulle betale afgift.

Så tager du det hele fra din RST og sætter over i fiesta'en......Og så har du en Fiesta RST.........

Med hensyn til din egen bil Fiesta 1,1 bliver det et lidt større projekt, da der er mere tilpasning, men det kan godt lade sig gøre....hvis man har tiden.....
Husk at den skal pilles ud hver andet år.....+ hvis du bliver indvolveret i en ulykke er der ingen forsikring der vil dække....??

Håber at dette hjalp på nogle af dine ??????????

MVH Lasse

_________________
If Ford made Cabriolets like Carlsberg make beers, then this would proberbly be the BEST Cabriolet in the world.......


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 aug 2003, 10:10 
hvor meget tilpasning er der ved sådan en ombygning? Tænker på om det kun er motorophægene jeg skal ændre eller hvad ???

Og ville det hjælpe noget at smide turbo, indsprøjtning, manifolde, ledningsnet osv over på min 1.1 blok kun?


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team