Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 22:57

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Ville det være muligt med en lille kompressor på min allerede ellers udmærket turbomotor. Den kunne være god fra bunden af, da jeg nemlig er ved at monterer en størrer turbo og frygter derfor lidt tøven - hmm.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

Smid en T3/T4 lader på med kuglelejer istedet..

Har en kammi der har gjort det på samme model, og DET virker..!

Medlem
Brugeravatar

RBR skrev:
Ville det være muligt med en lille kompressor på min allerede ellers udmærket turbomotor. Den kunne være god fra bunden af, da jeg nemlig er ved at monterer en størrer turbo og frygter derfor lidt tøven - hmm.

Jeg tror du vil få lidt problemer med brændstofs tilførslen hvis du monterer både kompressor og turbo.

Jeg er ikke sikker på det kan lade sig gøre, hvis det er muligt så tror jeg den vil eksplodere :D

Titel:
Anders Møller skrev:
Smid en T3/T4 lader på med kuglelejer istedet..

Har en kammi der har gjort det på samme model, og DET virker..!

Har undersøgt om det er muligt med kuglelejeturbo - og fik at vide (af dem der sælge selvsamme) at det ikke kunne lade sig gøre. Den type jeg skal igang med at monterer er den store model fra Cossie'en GAR TB 3403. God for no problemo til de 325 hk.
Men Anders, hvem og hvordan har ham din kammi fået den på??

Titel:
Mester Medlem

Hejsa...

Nu ved jeg ikke hvordan det ser ud med pladsen i sådan en vogn, hvor svært det rent fysisk er at få plads til kompressoren. Men et andet større problem bliver rør føringen. Hvordan skal man lige fører de to tryk rør sammen. Altså fra turboen og fra kompressoren? Hvis man bare fører rørerne sammen som et "y" f.eks. Så når kompressoren laver tryk og turboen ikke gør... Så vil kompressoren jo presse luften baglens ud af turboen. Og afhængig af hvilken kompressor du bruger vil turboens tryk også blive udlignet af kompressoren. JEg har ikke noget erfahring med det, men det vil uden tvivl give problemer. Jeg mener at Porsche har udviklet et ventil system så det kan lade sig gøre, men jeg vil gætte på at det er voldsomt dyrt!
Et alternativ som de bruger i nogle af dragrace klasserne er lattergas. Det bruges ind til turboen sætter tryk dvs. at du har træk helt nede fra... Men til daglig brug ville det jo ikke være særlig anvendeligt...

v/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Tror du skal kontakte www.bilmessen.dk de er eksperter i fiat coupé og har vist en speciel løsning der giver 300 hk og det holder også i længden.. Her i Hjørring kører der en fiat coupé med større turbo og ca 240 hk, den rykker rimelig vildt må man sige, den har været oppe på 280 men var så langsomme i accelerationen faktisk...
Så hvis du vil køre acceleration og ikke over 250 på toppen så få fat i den 300 hk løsning bilmessen kan lave også få gearet den om..

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Jeg vil også mene at NOS er løsningen i stedet for en kompressor. Det kan godt være at den bliver lidt langsomere i hverdagen, men hvor mange køre race til hverdag. Tror du kommer til at klare dig fint uden brugen a NOS i hverdagen. Selv om den har turbo tøven, skal du jo nok komme frem a. Og det er jo også så let hvis nu du er ved at få hjul, så trykker du jo bare på knappen. Jeg vil mene at det er den bedste løsning.

Held og lykke med projectet, uanset hvad du vælger. :wink:

Titel:
Ja NOS er en god måde at få en masse ekstra hypper rimelig billigt...
Dog er der en del forbehold over for det..
Hvis bilen ikke har smedede stempler skal der sådan nogen i..
Man skal ikke bruge gassen i 1 gear, mens den sagtens kan i andet gear, dog nok men en del hjulspind til følge..
Så ved ikke om det ville holde i længden..
ville til enhver tid vælge at tage en snak med www.bilmessen.dk først da fiat coupé er deres speciale, og jeg ville nok vælge deres 300 hk løsning da den gerne skulle holde i længden..

Titel:
Mester Medlem

Iden med gassen var jo at den kun skulle virke når turboen ikke gjorde det... Altså styret over MAP. Kommer mappet over 140kpa f.eks. vil gassen slå fra og turboen laver arbejdet i stedet. Den giver ikke flere heste men en noget hurtigere start/gearskift fordi man ikke behøver at vente på turbo trykket... Den var jo bund effekt at der var det store spørgsmål...

v/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Så sætter man da bare antilag system på så er det problem i alt fald løst.. *gg*
Vil nu stadig anbefale at snakke med bilmessen om det før man gør noget drastisk, for de har ekspertisen til det..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time