Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 21:50

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 22 aug 2003, 11:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Har tænkt lidt på megasquirt på v8 men en amerikansk pumpe der kan føde 700 hk koster over 5000 at få hjem. Så tænkte på 2 standard pumper. Feks volvo turbo eller bmw turbo/v12 eller porche da jeg kan skaffe nye billigt. Er der nogen der har data? Hvad med dysser på ca 420-500 cc


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 aug 2003, 15:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Pumpe Bosch 0580254909 (stor model).
Har lade min fortælle at den skulle kunne give til et godt stykke over 300hk, men prøv og forhør dig om den kan klare opgaven.


Top
 Profil  
 
 Titel: pumper
Indlæg: 22 aug 2003, 18:25 
Kan du ikke finde et par pumper fra nogle biler med K-jet indsprøjtning. Jeg tror man kan bruge pumper fra noget Audi eller mercedes. Måske kan disse numre hjælpe dig
0580 464 033 -
0580 254 942 - mercedes 280
0580 254 975 - mercedes 380,459,500 og 6,9 + 1981-83 porsche 911, 924 og turbo.
0580 254 984 porsche 928. Det er alle bosch pumper til K-jet (mekanisk indsprøjtning)


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 22 aug 2003, 18:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
928 pumpen fra en 4.7-5.0 vil sikkert være fin og til omkring 900 + moms netto uoriginalt. I øjeblikket har jeg en blå holley men den skulle ikke være egnet over 1 bar. Hvor meget tryk kører k-jet egentlig med. I det nye power er der en mustang 351 med 2 volvo 740 turbo pumper og ati kompressor men den bruger karburator.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2003, 10:31 
Trykket for K-jet anlæg ligger mellem 4 og 6 bar. Det er derfor de er gode når de skal føde elektroniske anlæg, der jo kører med lavere tryk. Så der er jo overskud til lidt ekstra suppe

jens skrev:
928 pumpen fra en 4.7-5.0 vil sikkert være fin og til omkring 900 + moms netto uoriginalt. I øjeblikket har jeg en blå holley men den skulle ikke være egnet over 1 bar. Hvor meget tryk kører k-jet egentlig med. I det nye power er der en mustang 351 med 2 volvo 740 turbo pumper og ati kompressor men den bruger karburator.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2003, 17:47 
Jeg ville måske tage en fra en Golf GTI og så lade den du har føde denne.
den på Golfe sidder i en lille tank/beholder for sig selv hvilket vil bevirke at der ikke bliver problemer med lidt benzin i tanken mm.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team