BOV på RST?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
sedanen
Nyt Medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: 20 aug 2003, 17:23

BOV på RST?

#1 Indlæg af sedanen »

Kan man det? Nogen siger det ikke kan lade sig gøre pga mekanikken? :roll:
Brugeravatar
Sierra_turbo
Medlem
Indlæg: 144
Tilmeldt: 22 jul 2003, 06:35
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: BOV på RST?

#2 Indlæg af Sierra_turbo »

Hej...

Det kan sagtens lade sig gøre. Du skal bare bruge den justerbare her fra siden, så du kan stille den i tomgangen.

Vh Benno Larsen
sedanen
Nyt Medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: 20 aug 2003, 17:23

Hmmm

#3 Indlæg af sedanen »

Hvad med monteringen af så´en fætter, er det svært? Hvor meget maks er det forsvarligt at hive ud af en standard RST? Evt. med større cooler? Nogen der ved hvor man for lavet den om til 1,9!? Ellers nogen andre gode/sjove ting man kan gøre ved så´en ford!? 8)

iøvrigt. Go weekend :wink:
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#4 Indlæg af Yugo Turbo »

er der et maks for forsvarlig? det har jeg aldrig hørt om... vmax har bragt en artikel om en rst der præsterede 337 hk... så start med at gå efter 250 det er nok rimeligt 8) ... der er 3 muligheder for at lave den om til en 1,9 liters. bore hullerne op og større stempler (husk de skal veje det samme som de gamle ellers får du nok lidt knas med at få den til at spinde), eller forlænge slaget for det enkelte stempel ved at skifte krumtap (igen andre stempler der passer til). ellers skifter de hele blokken... kender ikke til hva de gør med lige netop den motor. :D

monteringen af Blow Off Ventil er ret enkel, vaccum fra dit manifold til den lille vaccum studs på ventilen, bunden af ventilen sættes så tæt på turboen som muligt, for at modvirke de trykbølger der ellers vil få turboen til at løbe baglens (det sker når du slipper gassen, så lukker du spjældet og trykket hober sig op, samtidigt meed at udstødningsgassen falder i tryk pga den mindre benzin tilførsel der følger med at slippe speederen.... hvis du vælger en recirkulerendeventil med studs for tilbage førsel af luften sættes den ende ud på indsugningssiden af turboen. gå ind på powerpage og kig under motorlære og under tuning, det fortæller ganske fint hvordan sagerne hænger sammen, go læsning og held og lykke med projektet :lol:
Brap brap brap...
Billede
corrado vr6
Senior Medlem
Indlæg: 492
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
Kontakt:

#5 Indlæg af corrado vr6 »

Jeg mener ikke du kan sætte en bov på, da det er med luftmængdemåler...
Mvh Jesper
Jb coolers
Tlf: 60743564

!!! Ny Msn adresse!!!


Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser
Møller
Medlem
Indlæg: 103
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af Møller »

Søg lige forumet igennem engang, det er der tærsket langhalm her...

Jeg har luftmængdemåler på min Uno, og den kører glimrende med en HKS blow-off..
Vh. Anders, Uno under tryk..
Mark

#7 Indlæg af Mark »

Det kan man sagtens, ring ned til Bruno Hansen og få en sammen med et T-stykke det virker ! - den behøves ikke at være justerbar den nede fra han af, den virker bare !
Besvar