er der et maks for forsvarlig? det har jeg aldrig hørt om... vmax har bragt en artikel om en rst der præsterede 337 hk... så start med at gå efter 250 det er nok rimeligt

... der er 3 muligheder for at lave den om til en 1,9 liters. bore hullerne op og større stempler (husk de skal veje det samme som de gamle ellers får du nok lidt knas med at få den til at spinde), eller forlænge slaget for det enkelte stempel ved at skifte krumtap (igen andre stempler der passer til). ellers skifter de hele blokken... kender ikke til hva de gør med lige netop den motor.
monteringen af Blow Off Ventil er ret enkel, vaccum fra dit manifold til den lille vaccum studs på ventilen, bunden af ventilen sættes så tæt på turboen som muligt, for at modvirke de trykbølger der ellers vil få turboen til at løbe baglens (det sker når du slipper gassen, så lukker du spjældet og trykket hober sig op, samtidigt meed at udstødningsgassen falder i tryk pga den mindre benzin tilførsel der følger med at slippe speederen.... hvis du vælger en recirkulerendeventil med studs for tilbage førsel af luften sættes den ende ud på indsugningssiden af turboen. gå ind på powerpage og kig under motorlære og under tuning, det fortæller ganske fint hvordan sagerne hænger sammen, go læsning og held og lykke med projektet
