Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 22:31

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 aug 2003, 22:10 
Offline

Tilmeldt: 16 aug 2003, 21:43
Indlæg: 5
JEg går lidt og pusler med at ligge en 1,6 liters applause motor i min daihatsu charade 1,3 efi motorene er næsten helt identiske. den eneste forskel der er, er højden på blokken pga. en længere slag længde på 1,6 ern... nå men nok om det.... jeg købte en doner bil i den blå avis med en nyere motor, motoren kørte fint og som en symaskine intil den blev vasket med højtryksrenser......
Nu soder den tænrørne til (de bliver helt sorte!!!) og kan ikke tage gassen ordentlig... jeg har skiftet rotoren, tændrør og rotor dækslet... men uden den vilde forskel... jeg prøvede at rykke stikket til lamda sonden af.... det hjalp meget... kan det være den der er feset af?????

Venlig hilsen
Rune


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 aug 2003, 02:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 223
Jeg kan ikke hjælpe dim med hvorfor din bil soder...

Jeg vil bare lige fortælle dig at du skal huske, at topstykket på din Applause motor IKKE må planslibes, hvis du på et tidspunkt skal have ny toppakning i eller får andre idéer....

Det står skrevet i de fleste informationsprogrammer med tekniske data, og jeg ved det fordi en jeg kender lige har skiftet toppakning på sådan en motor....

Det er åbenbart populært at lægge den 1,6'er i en Charade, for der kører da nogle stykker rundt.....


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 aug 2003, 17:31 
Offline

Tilmeldt: 16 aug 2003, 21:43
Indlæg: 5
Hvad sker der ved at plan slibe topstykket????
Mvh
RM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 aug 2003, 22:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 223
Der er åbenbart ikke plads til ventilerne så....

Advarslen står i flere programmer med tekniske data og på den pakke med ny toppakning, som jeg stod og kiggede på for et par uger siden...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2003, 15:07 
Offline

Tilmeldt: 16 aug 2003, 21:43
Indlæg: 5
Det er da meget rart at vide... ved du også hvad kompressionen er på 1,6 liters motoren hvis man nu skal have den tryk ladet.???
VH
RM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 aug 2003, 15:16 
Det ved jeg ikke, men jeg er ret sikker på at når der ikke er mere plads til ventilerne end der er, så skal kompressionen nok også være mellem 10,5-11:1....

Jeg vil da gerne lige kigge efter i Tolerance Data,hvad kompressionen er, men det bliver først sidst på ugen....


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 20 aug 2003, 15:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
hvis du har tænkt dig at tryklade, skal du nok sænke kompressionen, ellers holder motoren ikke til ret meget tryk... dobbelt toppakning er en mulighed samt fjerne materiale i forbrændingskammeret.... dejligt med et godt projekt på tegnebrættet. 8)

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel: trykladning
Indlæg: 20 aug 2003, 18:18 
Offline

Tilmeldt: 16 aug 2003, 21:43
Indlæg: 5
jeg overvejer kompressor da den er lettest at sætte på der er ekstra hjul til servostyring (tror jeg) men da der ikke er servostyring på bliver det ikke brugt... jeg slipper også for at skifte udstødnings manifold...
ang. kompression prøver jeg at sænke den ved at lægge en stål toppakning mellem to alm toppakninger... jeg regner ikke med at der skal hives så mange heste ud af 1,6 motoren.. 130-140 er fint til mig....
tak for hjælpen......


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 aug 2003, 22:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 223
Jf. Tolerance datas program ligger 1,6 applause motoren på 9,5:1


Top
 Profil  
 
 Titel: att buus
Indlæg: 24 aug 2003, 19:53 
Offline

Tilmeldt: 16 aug 2003, 21:43
Indlæg: 5
takker herfra
VH
RM


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 92 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team