Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 00:51

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
Johnny, ved du om manifoldene på en 99 og 900 er identiske? Syntes ikke umilledbart jeg kan se nogen gummi-krave på mine dyser i manifolden? Har ikke haft dyserne ude, men det er måske nødvendigt for at se kraven? Så vidt jeg husker har du også en 900 T8 til at stå, så måske du kan huske noget om eventuelle forskelle???

Jeg mener at de er identiske, men er dog ikke sikker. Ja, jeg har en ekstra SAAB t8 stående. Motoren i 900 og 99 er forskellige. I min saab ligger der den 2,0 motor som saab lavede indtil ca. år 1981. Du er velkommen til at købe min ekstra Saab - 2000kr og den er din - husk på den er både med centrallås, elruder og US-alufælge og med meget lidt rust. Den kunne jo benyttes hvis du engang ville lave din om til venstrestyret
Mvh Johnny and :idea:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Du skrammer mig!!! Hvor meget ved du om alt her i forvejen? Jeg fornemmer at du er ude på meget dybt vand og din redningsbåd er ved at flyde væk...

En golf 3 kører absolut IKKE med "fuld programmerbart indsprøjtnings anlæg"!!! Ikke med mindre du Har for 500000kr udstyr og en uddannelse på 4 år samt 20 års erfahring. (måske lidt overdrevet).

Topstykket fra en golf3 ville stadig være ulovligt. Der findes også golf 2 med elektriske multipoint anlæg, så du så kunne tage fra, hvis det endeligt var. En andren ting du kan gøre, og det er nemt. Find en 4 cylinderet audi 80-100 med elektrisk inpsprøjtning. Det overvejede jeg at gøre. Så skal du kun lige fjerne lidt materiale i topstykket hvor dysen kommer ud af mannifolden. Vil dog ikke tage ansvar for denne ide da jeg aldrig fik det undersøgt nærnere. Muligvis er der ikke materiale nok i topstykket.

K-KE anlægene er begge mekaniske anlæg! ikke elektroniske... MEGET stor forskel! Monopoint er et elektronisk anlæg. Det ligner nærmere en kaburator med kun en elektrisk inds.dyse!

Klart nok skal der bygges diverse følere osv på motoren når man skal skifte inds.anlæg. Men så galt er det nu ikke med MS. Nok det nemmeste man finder!

Da du har kaburator i forvejen er der jo praktisk talt ikke noget ledningsnet til det! Der i mod skal du lave et ledningsnet til MS...!

ET GODT RÅD!
Jeg fornemmer at du overhovedet ikke har forstand på noget af alt det her... Jeg vil råde dig til at tage en god tænkepause og sætte dig ordentligt ind i alle de forstellige systemer og forskellen på disse. Hvis du gik i gang med turbo og MS anlæg tror jeg meget hurtigt du ville stå og ikke kunne komme vidre. Ved det ikke... kender dig jo ikke. Men det er min vurdering ud fra de spørgsmål du stiller. Du skal også regne med 15000-20000 inden sådan en motor er ude og køre.

Hvad laver du til dagligt og hvor gammel er du?

v/h christian

Anonymous skrev:
Att.: Havneren

Det lyder til at være en lidt mere omfattende løsning du har valgt at lavet dit indsprøjtningsanlæg på... Det er nok for avanceret til mig. :shock:

Jeg har gået med tanken om et komplet topstykke fra en Golf 3 GTI 8V... den har jo fuldt programmérbart multipoint indsprøjtning... det kan man jo senere lave om til MS.
Men problemmet er jo bare, at den er 2.0 (altså større boring også i forbrændinfskammeret!).
Det betyder måske ingenting?...

Men, jeg kunne måske osse lave en løsning som din?... Men, var din ikke K-jetronic eller KE-jetronic (monopoint) fra start?
Min er jo med karburator i øjeblikket!...

Nu hvor du har bygget MS på, skal du så ikke have følere/målere overalt?

Jeg vil selvfølgelig helst vælge den mest økonomiske løsning, men det skal alligevel være iorden.

Til sidst... Hvad med ledningsnet??? Er det ligemeget, da MS stort set har sit eget? :)

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Johnny and skrev:
Du er velkommen til at købe min ekstra Saab - 2000kr og den er din - husk på den er både med centrallås, elruder og US-alufælge og med meget lidt rust. Den kunne jo benyttes hvis du engang ville lave din om til venstrestyret

Jeg har ofte tænkt på at få fat i dig, men du forsvandt lidt fra power-page overfladen:)
Jeg skiftede trækaksler, og ville have købt din bil dengang hvis de var iorden... Jeg er studerende og har derfor småt med penge, men vil klart prøve at skrabe sammen til din bil... Så vidt jeg husker var det en tre-dørs som min? Kan du huske om der er soltag i den?
Måske du har et tlf-nummer jeg kan få, så jeg kan ringe til dig når jeg har skrabet pengene sammen?
Og lige et sidste spørgsmål i rækken: Havde du ikke en gearkasse til skuden også? Er den med i de 2000.-?
Tak for svar på de mange spørgsmål:)
Daniel.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
Jeg har ofte tænkt på at få fat i dig, men du forsvandt lidt fra power-page overfladen:)
Jeg skiftede trækaksler, og ville have købt din bil dengang hvis de var iorden... Jeg er studerende og har derfor småt med penge, men vil klart prøve at skrabe sammen til din bil... Så vidt jeg husker var det en tre-dørs som min? Kan du huske om der er soltag i den?
Måske du har et tlf-nummer jeg kan få, så jeg kan ringe til dig når jeg har skrabet pengene sammen?
Og lige et sidste spørgsmål i rækken: Havde du ikke en gearkasse til skuden også? Er den med i de 2000.-?
Tak for svar på de mange spørgsmål

Grunden til at jeg forsvandt fra overfladen er at jeg netop blev far for 8 uger siden - det tager jo en del af min tid. Ja, det er en 3 dørs, med manuel soltag og bustet gearkasse. Jeg har ganskevist en anden gearkasse - det blot ikke afmonteret endnu (Er dog næsten klar til at blive hevet op af den anden bil) Den kan vi altid handle om - nej pjat. Den er selvfølgelig med. Det med pengene kan jeg godt huske. Jeg blev færdig ude på HIH for 2½ år siden.
Mvh Johnny and

Titel:
Er det den gamle "berømte" 99turbo du sælger nu?
Den fra de gode gamle dage med ladetryk og vand?

Titel:
Som du sikkert kan læse ovenover står der 900 turbo og ikke 99 ;-). Nej 99'eren er et "work in progress" - man sælger jo ikke sin første kærlighed...
mvh Johnny[/quote]

Titel:
ups - jeg har ikke skrevet 900 nogen steder - der var jeg lige hurtig nok...

Titel:
Hvor langt er den henne i opbygningen?

Glæder mig da til at se den til et par streetrace events.....?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
JAJA! Vi vil se saab'er over det hele:)
Kan forestille mig det er krævende at få alle tingene skaffet og monteret inden MS er klar til at køre... Ville unægteligt være nemmere med elektriske dyser fra starten af... Men nej, det har vi ikke!

@ Johnny: Lyder meget fornuftigt med den bil og gearkasse! Skal lige have tjek på finanserne og måske lokket storebror med i handelen, så er den helt sikker! HVor meget mangles der før den anden gearkasse er klar til at blive hevet ud?

og forresten: til lykke med ungen!

Daniel

Titel:
Citat:
@ Johnny: Lyder meget fornuftigt med den bil og gearkasse! Skal lige have tjek på finanserne og måske lokket storebror med i handelen, så er den helt sikker! HVor meget mangles der før den anden gearkasse er klar til at blive hevet ud?

Tre ophæng, trækaksel, gearforbindelse er vist det sidste der mangler at blive afmont. før motor/gearkasse kan blive hevet op
mvh Johnny and

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time