Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 20:49

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 aug 2003, 19:52 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 jul 2003, 20:11
Indlæg: 84
Jeg har en charade .. hvor der snart kommer en 1.6´er i
Har købt intercooler idet den mister så fandens meget effekt pga varmen.
Vil det give mindre effekt hvis jeg monteret den ?i det den skal hente luften noget længere jo.. ?

_________________
Billede 1.3/1.6 EFI 110hk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 aug 2003, 21:38 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 256
Geografisk sted: Jylland
Hej

Nej dette dur sku ikke, der vil være for meget modstand i luften, og du vil tabe effekt på det, eneste måde at få effekt ud af kold luft, er noget aluflexrør, ude fra din kofanger og på til et KN,KD,JR filter eller til et hul i din originale luftkasse..

Hilsen Martin R


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 aug 2003, 12:47 
Sjovt. Jeg har samme tanker med en intercooler. Men har fået af vide at den får svært ved at suge luften igennem intercooleren. Men jeg er ikke i tvivl om det kan lade sig gøre og endda med effektforøgelse. Man skal bare være opmærksom på en af flere ting. Ved montering af intercooler skal der være mulighed for at den kan få alt det luft den har brug for. Derfor monteres den altid så langt fremme det nu er muligt. Samtidig skal indsugningsfilteret også sidde et sted hvor det kan få MEGET luft. Jeg har fundet et sted at placere min som nærmest virker som en blæser. Men en anden løsning er at montere en blæser (evt fra en computer så den kører med 12V) foran filteret så du får noget der ligner en turboeffekt. Du kan evt tage et filter som det skumfilter KD laver som har åbning i begge ender og så montere en blæser på toppen af det... eller sætte en forlænger på som så for enden kan have den blæser. Jeg har selv en 195 cubicfod/minut blæser i tankerne. Hvilket må siges at være temmelig meget. Med denne blæser kan du faktisk fravælge intercooleren da den blæser så hurtigt at luften der kommer ud på den anden side at ret kold. Men man skal have et monteringsstykke som kan passer til de 12cm's åbning man har. Og samtidig skal der være et stykke på den anden side som snævre ind så det kommer til at passe til indgangen på luftfilteret... :) Håber det kan hjælpe lidt og give lidt nye ideer

Kig evt på http://www.studiedata.dk/product.asp?product=1064&page=1


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 17 aug 2003, 13:01 
Intercooler på en sugemotor...Nu må i sgu styre jer lidt!

Når i nu gennemfører det benchracing projekt her, så lave lige en rullefelt test _før_ og een mere _efter_ og lad os så se om i har hentet en mikrohest....:-)

Trykfaldet henover en intercooler vil æde al fidusen og meget mere til, men prøv det da :-)

Den blæser du der har fat i er 0 værd i bil sammenhæng. Ikke for at jorde dit projekt, men det CFM tal du har opgivet, ved du hvilket tryk der er tale om der?? Jeg vil tro at den suger under 1/10 af det flow igennem selv et _godt_ filter. Det er en ventilator, ikke noget der kan give tryk af nævneværdig størrelse.


Top
  
 
 Titel: Blæser?
Indlæg: 18 aug 2003, 07:53 
Den blæser i har fat i, kan ikke danne et tryk der er stort nok når der kommer gang i motoren, der er kun en vej med intercooler.... TRYK på motoren og da absolut helst turbo :D en anden lækker ting ved tryk er lyden fra dumpventilen 8)


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2003, 13:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Og hvad er pointen med intercooler i forhold til bare at sørge for kold luft til filteret? Det er da at gå over åen efter vand....
Intercooleren har man på en turbo biler EFTER turboen, da kompressionen af luften varmer luften meget op....

I har ikke helt tænkt jer om, og i kommer ikke til at hente en pind...

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 aug 2003, 10:48 
I kunne sku lige så godt montere en el kompressor nu i er igang med at montere I/Cere de findes men jeg kan ikke lige mindes hvad siden hedder de kører ikke med særligt højt tryk men når i nu alligevel skal igang med blæsere og hvad faen ved jeg, og ellers gør som alle vi andre dødelige.... monter en ordentlig røve turbo og så få vredet de forbandede heste ud af den motor istedet for de børne ide´r :shock:


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 20 aug 2003, 11:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
De findes skam - men de virker ikke...

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 aug 2003, 11:51 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:26
Indlæg: 482
Geografisk sted: Nordvestjylland
Tror heller ikke på det dur..

Underlig blæser tingest http://electricsupercharger.entrabiz.com/

video med underlig blæser http://electricsupercharger.entrabiz.com/eramvideo.mpg

Diskution om el kompressor http://www.kandu.dk/dk/news/311626/groupid/20210


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team