Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 21:35

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Knast på e30
Indlæg: 12 aug 2003, 11:51 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 07 jul 2003, 10:12
Indlæg: 19
Hvad er forskellen på en 320/323 og en 325 knast, vil 325 knast give noget på en 320?
eller vil det være lig nul, eller direkte dårligt, med henblik på effekten,
har selv en 320 med kratigt slidt knast og en 320 og en 325 knast koster det samme, så vis
det giver lidt effekt, med en 325, skulle man jo være dum, vis man ik' købte den.



Vh Lars


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 aug 2003, 16:14 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 207
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Der kan være en forskel på åbningstiden i grader...

Feks en 320i knast kan være 250¤
og en 323i knast kan være 260¤
eller en 325i knast kan være 265¤

Der ud over er der også løftehøjden i milimeter...

Men på en 323 er der sikkert 2 forskellige knast modeller..
Da 323i kommer i 2 effekt udgaver..

Du skal tænke på at 325 jo også har større ventiler.. så det er jo ikke KUN knasten der har noget at sige..

Men det tror jeg ikke du finder nogen der ved noget om.. det er som regel nogle data som ikke er tilgængelige..

Og pas på uorginale knaster... de bliver lavet på samlebånd.. og der er JO ingen garanti for hvad deres åbningstid eller løftehøjde er..

Derfor kan folk med en nyrenoveret 325i motor ligepludseligt stå med sølle 160hk i stedet for dejlige 171hk...

Ellers prøv med en 275¤ schrick knast... så er der en chance for at du får trukket noget luft ned i din cylinder..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2003, 16:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 154
Geografisk sted: ålborg
kan kun sige en ting pas på hvad du putter i den kører selv 325i og lagde engang en ny 288 graders knast i det var for meget og det gav ikke ret meget den gang motoren kørte uden at være blevet chipet lød det som en rumrakat der var skruet ned til 500 rpm nej spøg til side den kunne ikke stå i tomgang og den mistede en del af bundtrækket så jeg mener ikke det kan svare sig jeg tror du vil få mere ud af at få portet dit topstykke

_________________
bmw E30 325i bi turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 aug 2003, 17:36 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 07 jul 2003, 10:12
Indlæg: 19
Tak for svarene, alm. knast bestilt, gider ikke have en bil, der ikke kan gå
i tomgang.


Vh Lars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 aug 2003, 17:36 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 07 jul 2003, 10:12
Indlæg: 19
Tak for svarene, alm. knast bestilt, gider ikke have en bil, der ikke kan gå
i tomgang.


Vh Lars


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 71 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team