Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 22:14

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 31 jul 2003, 11:42 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 jul 2003, 13:55
Indlæg: 48
Geografisk sted: København Amager
Jeg har lige monteret et intercoolerkit på min Datsun 280ZX Turbo 83´ fra en gut fra USA og det skulle være testet og fundet i orden da det er identisk med det han bruger på samme bil og hans holder 18 psi tryk . Jeg har lige monteret mit og jeg kunne lave et tryk på 10 psi før og nu kan jeg knap nok holde 5-6 psi ! :cry: Jeg prøvede at skrue op for trykket men det forårsagde blot at en af slangerne sprang i stykker. De slanger jeg fik til kittet syntes jeg nu nok er lidt sarte de er godt nok stål armeret med en spiral stål ring men imllem hver spiral ring er der blot tyndt gummi, så jeg kunne muligvis havet revet et hul et eller andet sted under montering. Mit spørgsmåler bare om der er en nem fidus til at fast slå hvor utætheden den befinder sig? (for det er vel højst sandsynligt mit problem ik?) Det skal lige siges at der er i alt brugt 3m slange fra og til intercooleren . jeg syntes det er meget men på den anden side så fungere det jo på hans bil. Hvordan kan man genere et tryk stort nok imens bilen holder stille så man evt kunne lytte sig frem til utætheden , eller skal jeg den sure vej og afmontere skidtet og tage den dyre men sikre vej med metal rør hele vejen? nogle forslag? tilbud?
På forhånd tak! og venlig hilsen
Dan

_________________
Datsun 280ZX Turbo Targa 83´


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2003, 12:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 103
Dét var ellers noget af en rørføring! Jeg tror jeg fra turbo, som siddet på bagsiden af motoren, har 60 cm frem til intercooler hvor der går et rør med en stumpt slange på, op til gasspjældet - har vel ialt 120 cm.. :)

Min gæt er en flækket slange. På med noget Samco.

www.slangespecialisten.dk

_________________
Vh. Anders, Uno under tryk..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2003, 13:18 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 jul 2003, 13:55
Indlæg: 48
Geografisk sted: København Amager
hej anders tak for svaret jeg har kigget lidt på de der samco slanger damn de er dyre selv i sverige for 60mm så skal jeg jo af med noget der ligner 2100 danske kroner :shock: er der nogen der kender en der er go og billig til at bikse noget mejeristål sammen eller måske bare jernrør på sjælland helst i nærheden af KBH?

_________________
Datsun 280ZX Turbo Targa 83´


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2003, 13:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 103
Jeg tror faktisk at www.plrtuning.dk kan hjælpe dig med rør..

_________________
Vh. Anders, Uno under tryk..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2003, 13:32 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 jul 2003, 13:55
Indlæg: 48
Geografisk sted: København Amager
Fedt jeg prøver lige at kontakte dem tak igen.... :D

_________________
Datsun 280ZX Turbo Targa 83´


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2003, 17:23 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 261
VTRACING burde også kunne hjælpe dig med både rustfri rør, samt samco slanger og buk.

_________________
En gang turbo, altid turbo !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 aug 2003, 08:33 
Claus Gundersen skrev:
VTRACING burde også kunne hjælpe dig med både rustfri rør, samt samco slanger og buk.


hej Claus tak for oplysningen men deres hjemmeside ser ud til at være nede ! Du har vel ikke en adresse?
Dan :)


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 01 aug 2003, 17:56 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 261
sorry, de har skiftet navn nu så det er :

Tuning & Teknik
Tlf 61270134
Email: tuningteknik@get2net.dk

Deres hjemmesider er ved at blive lavet nu, men ring eller smid evt en mail til dem :) Har god erfaring med dem.

_________________
En gang turbo, altid turbo !


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2003, 21:04 
Datsundan skrev:
Mit spørgsmåler bare om der er en nem fidus til at fast slå hvor utætheden den befinder sig? (for det er vel højst sandsynligt mit problem ik?)


Prøv med Diesel-start-spray... Med en beholder af dette fine produkter i hånden starter du øsen... Derefter går du rørene efter hele vejen rundt og sprøjter dit diesel-start på rørene. Hvis motoren stiger i omdrejninger, har du et hul!
Sådan har jeg fået fortalt det, skulle virke...
Daniel.


Top
  
 
Indlæg: 04 aug 2003, 21:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Anonymous skrev:
Prøv med Diesel-start-spray... Med en beholder af dette fine produkter i hånden starter du øsen... Derefter går du rørene efter hele vejen rundt og sprøjter dit diesel-start på rørene. Hvis motoren stiger i omdrejninger, har du et hul!
Sådan har jeg fået fortalt det, skulle virke...
Daniel.


Det virker på en sugemutor da der er undertryk i indsugningssystemet, men på en trykladet motor er det (forhåbentlig ;-) ) lige omvendt, så den med disel-start dutter vist ikke her, da en evt. utæthed vil blæse disel-starten væk og ikke suge den ind i motoren.

mvh. Brian

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 64 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team