Turbo på Calibra?!

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
E4sy

#11 Indlæg af E4sy »

Hej Kim Calibra...

Så vidt jeg husker er det jo lidt en "satsning" og køre til vurdering, fordi du jo kan resikere at det bliver dyrere end den pris du allerede har fået, som du selv hentyder til.
Gæst

#12 Indlæg af Gæst »

E4Sy, tag en turbo fra en 406 Turbo, sammen med en god IC. Du burde godt kunne køre med lavt tryk uden at rode med afdrejning af stemplerne. 230Hk burde du godt kunne nå, med et fornuftig tryk.

/TB, du ved nok hvem :shock:
E4sy

#13 Indlæg af E4sy »

TB

Tror du en PiggyBack vil kunne gøre det? Det er jeg nemlig ik helt sikker på :?
Buus
Medlem
Indlæg: 223
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#14 Indlæg af Buus »

C20XE motoren kan ikke tåle så mange hk uden at skulle sænkes i kompression... Den kan ikke tåle tryk uden at blive sænket i kompression, da den har en rimelig høj kompression...

Så at trække 230-240 hk ud, kræver da mindst 0,6-0,8 bar og så flækker topstykket dælme...

Hvad angår resten af elektronikken, tror jeg heller ikke dette kan følge med til så stor effektforøgelse...
Christian Trab

#15 Indlæg af Christian Trab »

Hejsa

Mht. betaling af afgift, så er det beløb du indbetaler til at starte med kun et depositum.
Efter du har betalt det depositum kan du få plader på bilen, eventuelt skal bilen lige synes hos sbi først.
Herefter vil told&skat se nærmere på sagen og fastlægge den endelige afgift. Du kan i den forbindelse risikerer at de kræver et vurderingssyn, før de kan fastlægge den endelige afgift, er det en forholdsvis almindelig bil kan de ofte gøre det uden at se på selve bilen, men du kan stadig godt risikere at den endelige afgift bliver højere end det depositum du har betalt.
Du kan også selv kræve et vurderingssyn før den endelige afgift fastsættes, mange tror at de her kan spare nogen penge hvis bilen fremstår i dårlig stand. Det kan man måske også, man skal bare huske at bilen skal fremvises i både køreklar og synsklar stand, de defekter bilen måtte have, der alligevel skal laves før den kan synes og bruges vil ikke have indflydelse på afgiften.

Der går mange historier om at folk har sparet afgift på den ene eller anden måde, personligt tror jeg de fleste historier er løgn.
Jeg har selv betalt afgift på en mc jeg hentede i Tyskland og told&skat fremstod i den sammenhæng meget professionelle og vidste absolut godt hvad de havde med at gøre.

Mvh.
Christian
Besvar