Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 22:52

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 jul 2003, 22:15 
Jeg har en 106èr 1,4 xs som jeg gerne vil have turbo på.....
Jeg regner med at have små 10- 15000 kr at gøre godt med :twisted: :twisted: :twisted:
Hvad skal jeg have købt/bestilt..... ?? og jeg vil lave det HELE SELV ellers er det jo ikke sjovt.... :lol: :lol: :lol: :lol:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jul 2003, 18:30 
Hej smed.Ja du skal jo have fundet turbo,ic,div.rør,og en mf2.Der er en der hedder allan der nogen gange er her inde,og på hi-speed.Har har sat turbo på sådan en fætter.Han købte nemlig mf2 af mig.Jeg er sikker på du godt kan få nogle tips fra ham.Han er en rar gut.Held og lykke med dit projekt.Jeg håber også jeg komme i gang med min når jeg har fået overtalt KONEN. :lol:


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jul 2003, 20:49 
JA... jeg håber også snart på at komme igang... Jeg regner med at jeg kan bruge indsprøjtningen og ledningsnet fra en 1,4 xsi med 2,0 dyser fra en 306èr og turbo fra en uno eller 1,6 TD golf (det skal være sådan at man bliver skubbet tilbage i sædet) og intercoler fra en lastbil
(laves på mål til frondt montering...) og et MF2 system og muligvis vand-indsprøjtning, motoren for turen med kobber top-pakning men først vil jeg have skaffet tingene inden jeg går igang...... Lyder det helt galt... ????PS: min kone kan ikke vente..... :D :D :D :D :D


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jul 2003, 21:52 
Offline

Tilmeldt: 21 jul 2003, 21:28
Indlæg: 3
IC fra en lastbil... den bliver alt for stor...
2.0 dyser, tror også de bliver for store, få hellere nogle fra en 106 XSi 1.6
Gølf turboen, vil formentlig have forkert geometri til en benziner
Hvis du vil gå hele vejen med vand, så lad være med at bruge en kobber pakning, få helelre drejet stemplerne lidt ned, eller endnu bedre få nye stempler.

_________________
..~~ooOO All Your Base Are Belong To Us OOoo~~..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2003, 08:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Det kommer selfølgelig lidt and på hvor vilt det skal være.Hvis du skifter de orginale dyser ud med stører kan du ikke styre dem med mf2.Det er til ekstra dyser og så er vandindsprøjting ikke så nødvendig da de ekstra dyser laver samme effekt.Nemlig afkøle luft.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2003, 21:55 
Det kan godt ske de dysser bliver for store..... Hvad hvis jeg får dysser, ledningsnet og styreboks, indsunings-manifold fra en 1,6 xsi... ?? Ligger to top-pakninger med en rustfri plade men den ratte tykkelse imellem... Hvorfor skulle en turbo fra en 1,6 TD golf ikke passe.... ?? og bibeholder min ide med vand... ??? og det med ICèn skulle skæres på mål og ikke hele ICèr.... :? :? :? :? min bror kørte men en turbo fra en fiat 2,8 TD på en 1,8 gt/i opel.... !!! og den tog ved omkring 17-1800 RPM og hele vejen ud.... (6700 RMP)


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 48 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team