Turbo på 106èr xs

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Smeden

Turbo på 106èr xs

#1 Indlæg af Smeden »

Jeg har en 106èr 1,4 xs som jeg gerne vil have turbo på.....
Jeg regner med at have små 10- 15000 kr at gøre godt med :twisted: :twisted: :twisted:
Hvad skal jeg have købt/bestilt..... ?? og jeg vil lave det HELE SELV ellers er det jo ikke sjovt.... :lol: :lol: :lol: :lol:
FTP

#2 Indlæg af FTP »

Hej smed.Ja du skal jo have fundet turbo,ic,div.rør,og en mf2.Der er en der hedder allan der nogen gange er her inde,og på hi-speed.Har har sat turbo på sådan en fætter.Han købte nemlig mf2 af mig.Jeg er sikker på du godt kan få nogle tips fra ham.Han er en rar gut.Held og lykke med dit projekt.Jeg håber også jeg komme i gang med min når jeg har fået overtalt KONEN. :lol:
Smeden

#3 Indlæg af Smeden »

JA... jeg håber også snart på at komme igang... Jeg regner med at jeg kan bruge indsprøjtningen og ledningsnet fra en 1,4 xsi med 2,0 dyser fra en 306èr og turbo fra en uno eller 1,6 TD golf (det skal være sådan at man bliver skubbet tilbage i sædet) og intercoler fra en lastbil
(laves på mål til frondt montering...) og et MF2 system og muligvis vand-indsprøjtning, motoren for turen med kobber top-pakning men først vil jeg have skaffet tingene inden jeg går igang...... Lyder det helt galt... ????PS: min kone kan ikke vente..... :D :D :D :D :D
TB_205GTI
Indlæg: 3
Tilmeldt: 21 jul 2003, 22:28

#4 Indlæg af TB_205GTI »

IC fra en lastbil... den bliver alt for stor...
2.0 dyser, tror også de bliver for store, få hellere nogle fra en 106 XSi 1.6
Gølf turboen, vil formentlig have forkert geometri til en benziner
Hvis du vil gå hele vejen med vand, så lad være med at bruge en kobber pakning, få helelre drejet stemplerne lidt ned, eller endnu bedre få nye stempler.
..~~ooOO All Your Base Are Belong To Us OOoo~~..
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#5 Indlæg af K-FINN »

Det kommer selfølgelig lidt and på hvor vilt det skal være.Hvis du skifter de orginale dyser ud med stører kan du ikke styre dem med mf2.Det er til ekstra dyser og så er vandindsprøjting ikke så nødvendig da de ekstra dyser laver samme effekt.Nemlig afkøle luft.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
smeden

#6 Indlæg af smeden »

Det kan godt ske de dysser bliver for store..... Hvad hvis jeg får dysser, ledningsnet og styreboks, indsunings-manifold fra en 1,6 xsi... ?? Ligger to top-pakninger med en rustfri plade men den ratte tykkelse imellem... Hvorfor skulle en turbo fra en 1,6 TD golf ikke passe.... ?? og bibeholder min ide med vand... ??? og det med ICèn skulle skæres på mål og ikke hele ICèr.... :? :? :? :? min bror kørte men en turbo fra en fiat 2,8 TD på en 1,8 gt/i opel.... !!! og den tog ved omkring 17-1800 RPM og hele vejen ud.... (6700 RMP)
Besvar