Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 22:50

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Davs

Jeg var så uheldig at puntere nær kolding den anden dag på motorvejen, hvor jeg så satte reservedæk på. De dæk der sidder på er 195/45/15. Det var det venstre forhjul der sprang.
Kan jeg godt sætte et 195/50/15 på midlertidligt, uden det gør noget? Og evt hvad der kan ske hvis man ikke skifter hurtigt?

Tak for hjælpen

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Hvis jeg var dig ville jeg sætte de forskellige hjul bagi hvis det er en forhjulstrækker og omvendt hvis det er en baghjulstrækker. På den måde slider du ikke unødigt på dit diff.

Titel:
Det er farligt.

Det er skidt for bilen.

Det er ulovligt.

Det er en meget dårlig ide.

Titel:

¨Nu er det meget sjældent nogen bil har et reservehjul i samme størrelse som de hjul der sidder på bilen især for brugerne på dette forum..... Derfor vil jeg mene du kan bruge det som en nødløsning indtil du får dig et nyt dæk..

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På føresædet
Reservehjul er "næsten" altid små, og ment som en nødløsning som gør at du kan køre til det nærmeste dækværksted / mekaniker og få lavet dit org. hjul.

så bare se at få den til noget Dækservice. Jeg ville ikke anbefalde dig at bruge det andet hjul, da den har en helt anden størrelse. Og husk at dækmønsteret skal være ens pr. hjul par. Så hvis de ikke lige har den samme type på lager som du køre med, så skal de skifte dæk, på begge forhjul. Ellers er der ballade til Syn, når de opdager uens dæk par.

:wink:

Titel:
Ok, tak for hjælpen. Dog viste det sig at det dæk var samme størrelse som de andre. Så alle dæk er nu 195 / 50 / 15. Jeg havde bare kigget forkert først :oops:
Jeg har bestilt et nyt dæk af samme type som de andre, så alt ordner sig i sidste ende :)

Titel:
Alle har forhåbentligt et reserve-hjul med samme omkreds som
de rigtige.

Og en forståelse for at med anden bredde/andet metal/andet dæk mærke
så lister man hen til værkstedet med 80 km/t.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time