er der en af jer kloge hoveder der kan forklare mig hvordan en roots kompressor med el til og fra kobling virker.....????
hvordan man styre ladetrykket
nogen ider til hvordan man får en roots komp. og en dobbelt webber køre sammen
på forhånd tak
Mvh K.
Hvordan kontrolere man lade trykket med kompressor....???
Redaktør: Moderatorer
-
K
- Nyt Medlem
- Indlæg: 28
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
-
www.scantune.dk
Trykket er styret af kompressorens udveksling. er det en Toyotakompressor fx SC16: Forventet HK v/6000 omdr. * 0.8 = drivende hjuls diameter. Er forventet HK fx. 40%mere end motoren ville yde uden tryk vil trykket blive 1bar + 40% = 1.4bar absolut = 0,4bar boost +/- 10%
dette er selvfølgelig meget forenklet, men i praksis virker det ok. Karburator og kompressor virker fint sammen, blot skal man holde indsugningssystemets volumen på et minimum. Helst skal kompressoren sidde direkte ovenpå indsugningsmanifolden og suge gennem karburatoren. En stor sikkerhedsventil er en god ide, så kommer manifolden ikke til at ligne en eksploderet banan, hvis den skyder tilbage.
/Per.
dette er selvfølgelig meget forenklet, men i praksis virker det ok. Karburator og kompressor virker fint sammen, blot skal man holde indsugningssystemets volumen på et minimum. Helst skal kompressoren sidde direkte ovenpå indsugningsmanifolden og suge gennem karburatoren. En stor sikkerhedsventil er en god ide, så kommer manifolden ikke til at ligne en eksploderet banan, hvis den skyder tilbage.
/Per.
-
Christian Trab
Hejsa
Elkoblingen slår remskiven til og fra. Når kompressoren ikke er koblet til, løber remskiven frit rundt på kompressoren, altså står selve kompressoren stille. Når du slår koblingen til, er det en magnet der suger koblingen sammen og kompressoren bliver taget med.
Man kan ikke suge igennem en roots kompressor hvis den står stille, derfor er det nødvendigt med en ventil, der lader motoren suge udenom kompressoren, når den er frakoblet. Du kan læse om det og se illustrationer på denne hjemmeside under tuning og kompressor.
Mvh.
Christian
Elkoblingen slår remskiven til og fra. Når kompressoren ikke er koblet til, løber remskiven frit rundt på kompressoren, altså står selve kompressoren stille. Når du slår koblingen til, er det en magnet der suger koblingen sammen og kompressoren bliver taget med.
Man kan ikke suge igennem en roots kompressor hvis den står stille, derfor er det nødvendigt med en ventil, der lader motoren suge udenom kompressoren, når den er frakoblet. Du kan læse om det og se illustrationer på denne hjemmeside under tuning og kompressor.
Mvh.
Christian
-
www.scantune.dk
-
Christian Trab