Jeg kører med en SMT6 på min Mondeo 2,0...
Den kører fornutigt.. Dog stadig kun som suge motor..
Har endnu ikke fået genmonteret turbo endnu... Så jeg har ikke prøvet at lege med ekstra dyser på den, men tænding og blanding justere fint..
Men igen der, kan man se, at den originale ECU modarbejder den, når jeg piller ved blandingen...
Der er kun ganske få ting der skal have lidt extra opmærksomhed ved monteringen.. Men det hjalp Per fra Scantune godt med...
ATT: Per
Hvis du har et godt forslag til det, på denne motor, vil jeg meget gerne hører om det...
Turbo
Redaktør: Moderatorer
-
Clisse
- Medlem
- Indlæg: 142
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Kbh
Mondeo og SMT6
Mvh
Claus
Claus
-
www.scantune.dk
-
Clisse
- Medlem
- Indlæg: 142
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Kbh
SMT6 + Mondeo
ATT: Scantune
Er det en bedre/mere fornuftig løsning, end at bruge den analoge indgang til luftmassemåleren?????
I dit ovenstående eksempel, skal den det i analoge map, mappes så du holder lamda signale omkring lambda 1, også styre blandingen op via ekstra dyserne?????
Er det en bedre/mere fornuftig løsning, end at bruge den analoge indgang til luftmassemåleren?????
I dit ovenstående eksempel, skal den det i analoge map, mappes så du holder lamda signale omkring lambda 1, også styre blandingen op via ekstra dyserne?????
Mvh
Claus
Claus
-
www.scantune.dk
Jeg bruger selv en anden metode. Den er ikke beskrevet i manualen. Brug multiswitch til at manipulere/lamme lambdasignalet med. Ved at tee den orange ledning til lambda signalet gennem en 1-3K modstand kan du trække signalet ned, så blandingen ændres mod fed. Fordelen ved det er at man stadig har fat i luftmassemåleren via analog map. Bagsiden af medaljen er at du så ikke kan bruge lambdasignalet til at justere efter.
/Per.
/Per.
-
Clisse
- Medlem
- Indlæg: 142
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Kbh
Det ville jo faktisk være den rigtige løsning, nu når det er min plan at have 2 lambda sonder monteret..
Men på den anden side, har jeg vel egentlig ikke noget konkret at udnytte luftmassemålerens signal til... Det ekstra benzin den skal have, får den jo via ekstra dyserne ved ladetryk....
Men på den anden side, har jeg vel egentlig ikke noget konkret at udnytte luftmassemålerens signal til... Det ekstra benzin den skal have, får den jo via ekstra dyserne ved ladetryk....
Mvh
Claus
Claus
-
www.scantune.dk
>Nolan.
Når du sætter CR på 8:1 tyder det på at du vil køre med 1bar+
Ved så stort et ladetryk er fælles tilskud v gasspjældet ikke sagen. Det vil være optimalt at indbygge 4 ekstra dyser i manifolden, så er du sikker på fordelingen. Tændingen behøver sikkert også lidt opmærksomhed, et kraftigt coilpack fra fx en 406T vil være sagen, det kan klare mindst 1.4bar.
Mekanisk ville jeg underkøle stemplerne.
/Per.
Når du sætter CR på 8:1 tyder det på at du vil køre med 1bar+
Mekanisk ville jeg underkøle stemplerne.
/Per.
-
Nolan
- Mester Medlem
- Indlæg: 639
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Østjylland
Att. Per
Jep, jeg havde en forestilling om, at omkring 1 bar ville give mig 200+ hk. Tændingen og spuling af stemplerne er med i mine overvejelser. Bare en skam, at motoren allerede er monteret (den er noget rigtigt p.. at få ud igen), da sumpen ikke kan afmonteres med motoren monteret i vognen (Ups, Ford ? Er det helt godt tænkt ?).
Mht. et ekstra sæt dyser i manifolden; Den originale plastik-manifold er ikke ret (mildly understated) let at montere 4 ekstra dyser i.
Jeg har et ekstra sæt originale dyser m. fuelrail og hele svineriet, så måske løsningen var en helt ny, hjemmebygget manifold i alu, hvor begge sæt dyser kan monteres ?
Skal jeg bare 'seriekoble' de to fuelrails og så have regulatoren på den sidste af dem ?
Og ideen med at 'trække' i lambda med en seriemodstand er helt fed. Det ville bare, som du også skriver, være bedre om man kunne bruge sensoren til at holde øje med blandingen også, så man var fri for at skulle montere en ekstra. Den skal jeg lige tygge lidt på. Det må være muligt at udtænke et modifier-kredsløb, der ikke ødelægger målingen.
Tak for tippene.
Jeg bor nord for Randers. Ville du påtage dig indkøring af systemet, når jeg er færdig ?
Hvad koster det, hvis jeg også køber en SMT6 hos dig ? Monteringen skal jeg nok selv tage mig af.
/Nolan
Jep, jeg havde en forestilling om, at omkring 1 bar ville give mig 200+ hk. Tændingen og spuling af stemplerne er med i mine overvejelser. Bare en skam, at motoren allerede er monteret (den er noget rigtigt p.. at få ud igen), da sumpen ikke kan afmonteres med motoren monteret i vognen (Ups, Ford ? Er det helt godt tænkt ?).
Mht. et ekstra sæt dyser i manifolden; Den originale plastik-manifold er ikke ret (mildly understated) let at montere 4 ekstra dyser i.
Jeg har et ekstra sæt originale dyser m. fuelrail og hele svineriet, så måske løsningen var en helt ny, hjemmebygget manifold i alu, hvor begge sæt dyser kan monteres ?
Skal jeg bare 'seriekoble' de to fuelrails og så have regulatoren på den sidste af dem ?
Og ideen med at 'trække' i lambda med en seriemodstand er helt fed. Det ville bare, som du også skriver, være bedre om man kunne bruge sensoren til at holde øje med blandingen også, så man var fri for at skulle montere en ekstra. Den skal jeg lige tygge lidt på. Det må være muligt at udtænke et modifier-kredsløb, der ikke ødelægger målingen.
Tak for tippene.
Jeg bor nord for Randers. Ville du påtage dig indkøring af systemet, når jeg er færdig ?
Hvad koster det, hvis jeg også køber en SMT6 hos dig ? Monteringen skal jeg nok selv tage mig af.
/Nolan