Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 22:09

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
Hejsa.....

att.: cossie
strømfordeleren sidder org. på en 1,8 kadett GSI fra 1985........ det er desuden den samme som der sidder på ascona C 1,6, 1,8 og 2,0....
fordeleren er en selvstændig enhed og er derfor perfekt til "MS"......
hvis du vil vide mere om kadett projektet kan du/i jo bare sige til......

MVH Jens Hald Jensen
jenshald79@hotmail.com

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På føresædet
Lækker installation :D

Nu er EFI jo ret nyt for mig, og jeg håber snart mine MS ting ankommer fra USA. Men bortset fra det så skal jeg jo til at finde de andre stumper som er påkrævet til at kunne køre med EFI.

Herunder dyser.

Hvilke dyser er bedst med MS?? Høj eller lav modstands?? Noget som skal jeg skal lægge specielt mærke til?? tips og tricks modtages :roll:

Titel:
Dyser kan være høj elller lavohms ligesom du synes det er sjovt til :-)

Der er indbygget strømbegrænsning der skal opsættes i softwaren hvis du vælger højohms, ellers brænder du dyserog/eller udgangstrins af i MS.

Bruger du ~6,8ohms formodstande på højohmsdyser er du ude over det opsætningsproblem. Det kan sagtens lade sig gøre du skal blot lige pille lidt velovervejet i "PWM" delen af softwaren, for en forkert værdi kan gøre at du afsætter op til 40-60Watt i dysen og så fiser den altså af. Følg manualen minutiøst omkring denne del så lkan du køre uden formodstande.

GM sensorer er plugnplay, andre skal kalibreres, som kan være lidt besværligt og kan evt medføre du skal skifte en modstand på printet, ikke noget besværligt. Sensorernes modstand ved 81 grader celcius skal være den samme som dine modstandes værdi, så er det ikke helt galt.

Det er vist hvad jeg lige kan komme på i en hurtig vending.

Kadetten har formodstande som du kan se......

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Så hvis jeg får et sæt Lav ohms så burde der ikke være nogle problem, kan jeg forstå på det.

Sensore skulle være let nok. Motoren er en chevy og 100% GM. Jeg skal nok bare ændre lidt på default opsætning i MS, da min 454 kræver lidt mere benz end en 350'er.
Jeg nupper de resterne sensore fra en chevy beretta V6'er. Både TPS, lambda-sonde etc. Gasspjæld laver jeg ud af en gammel Carb, som bliver skællet for alt benzin værk.
Mit største problem er faktisk indsuget, som jeg mangler at finde en løsning på. Men jeg ved at man kan købe EFI manifold fra ny af. Fx. fra Holly eller Edelbrock.

Men jeg vender nok tilbage med en milliard million spørgsmål, når jeg er nået så langt.

Hej Henrik

Du har vist lavet en lille skrive fejl. Der skal ikke formodstande på højohmsdyser. Det er først når man kører med lavohmsdyser, at man "kan" køre med formodstande.

Det er i øvrigt stadig ikke lykkedes mig at finde den krystal nogen steder.

Hilsen Mads Rose Rasmussen

HenrikGM skrev:
Dyser kan være høj elller lavohms ligesom du synes det er sjovt til :-)

Der er indbygget strømbegrænsning der skal opsættes i softwaren hvis du vælger højohms, ellers brænder du dyserog/eller udgangstrins af i MS.

Bruger du ~6,8ohms formodstande på højohmsdyser er du ude over det opsætningsproblem. Det kan sagtens lade sig gøre du skal blot lige pille lidt velovervejet i "PWM" delen af softwaren, for en forkert værdi kan gøre at du afsætter op til 40-60Watt i dysen og så fiser den altså af. Følg manualen minutiøst omkring denne del så lkan du køre uden formodstande.

GM sensorer er plugnplay, andre skal kalibreres, som kan være lidt besværligt og kan evt medføre du skal skifte en modstand på printet, ikke noget besværligt. Sensorernes modstand ved 81 grader celcius skal være den samme som dine modstandes værdi, så er det ikke helt galt.

Det er vist hvad jeg lige kan komme på i en hurtig vending.

Kadetten har formodstande som du kan se......

Titel:
Med lavohm er der to muligheder der begge virker: PWM regulering i opsætningen, eller eksterne modstande. Du vil nok være bedst tjent med modstandene, evt en kombination afhægigt at dyse modstant, og kickbacket fra dyserne.

Det eneste du skal ændre ret meget på er nok ReqFuel, da din VE tabel garanteret er ret lig en 350tommers. Så hvis du fortæller den hvilket flow du har i dyserne starter den med det samme.

Kan du ikke bygge dyserne i en eksisterende manifold eller bygge een helt fra bunden?

Titel:
LOL. Sådan kan det gå når det går lidt rigeligt stærkt!!

Højohms kan selvf køre direkte, og lavohms kræver formodstande, ikke omvendt som min forvirrede hjerne havde bildt mine fingre ind :-)

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Godt så!! :D
Nu hvor din hjerne er enig med dine fingre :mrgreen: Højohms it is!!

Det skal helst også være så Plug n play som mulig for mig. Så opstår der forhåbentligt ikke så mange fejl.

Angående manifold så er det lidt svært at ændre på det som jeg har nu.

Billede

Men alternativerne er jo enten jeg finde en org. manifold med mekanisk sprøjt som jeg konvertere. Eller laver en mellemlægsplade mellem manifoldet og Carben, hvor dyserne er monteret. Eller finder en gammel indsug som jeg kan svejse om og montere dyser på. Har set nogle billeder på MS yahoo gruppen, hvor en har gjort det.

Men jagten er gået ind på et andet indsug 8) Med en smule held så køre der måske et MS system i KBH området til foråret 2004.

Titel:
Hvad med at lave det helt fra bunden af?

8 tagte op i en kasse, stort spjæld i enden, dyser i tragtene....~25timer så er der en fin manifold.

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tanken har strejfet mig :roll: Kan også være at det bliver på den måde jeg gør det på. Men det finder jeg lige ud af på et senere tidspuntkt. Nu skal jeg lige have bilen ud at køre først. Så kommer der MS på bagefter. Kan jo være jeg er så heldig jeg falder over et brugt Hillborn indsug. Det ville være perfekt til sprøjt.
8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time