Erstatte luftmængdemåler med MAP sensor?
Redaktør: Moderatorer
-
Møller
- Medlem
- Indlæg: 103
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Erstatte luftmængdemåler med MAP sensor?
Hej alle,
Nu er jeg snart ved at få spat af min Unos luftmængdemåler. Gang på gang fatter den ikke at spjældet åbner, og deraf manglende benzin.
Derfor overvejer jeg at erstatte luftmængdemåleren med en MAP sensor.
Jeg har en PerfectPower SMT6 boks på i forvejen, som kan styre en MAP sensor - er det muligt for mig, at koble det sammen, så orig. indsprøjtningboks kan arbejde med MAP sensor knyttet til SMT6'eren ?
- og ud over at jeg sparer 9.600,- til en ny luftmængdemåler, som FIAT kun sælger inkl. indsprøjt. boks, så får jeg muligvis også nogle fordele ud af det..
Bedre speederrespons.. ? Bedre kontrol mellem tænding og blanding, pga. den hurtigere respons fra MAP sensor.. disse to ting kun noget jeg har læst mig til, er der andre ?
TAK
Nu er jeg snart ved at få spat af min Unos luftmængdemåler. Gang på gang fatter den ikke at spjældet åbner, og deraf manglende benzin.
Derfor overvejer jeg at erstatte luftmængdemåleren med en MAP sensor.
Jeg har en PerfectPower SMT6 boks på i forvejen, som kan styre en MAP sensor - er det muligt for mig, at koble det sammen, så orig. indsprøjtningboks kan arbejde med MAP sensor knyttet til SMT6'eren ?
- og ud over at jeg sparer 9.600,- til en ny luftmængdemåler, som FIAT kun sælger inkl. indsprøjt. boks, så får jeg muligvis også nogle fordele ud af det..
Bedre speederrespons.. ? Bedre kontrol mellem tænding og blanding, pga. den hurtigere respons fra MAP sensor.. disse to ting kun noget jeg har læst mig til, er der andre ?
TAK
Vh. Anders, Uno under tryk..
-
HenrikGM
Du er da en oplagt kandidat til at bygge megasquirt på den bil.
Ud med det originale anlæg incl luftmængdemåleren og montere megasquirt istedet, incl den indbyggede mapsensor. Så kan du proppe al den bensin i den du lyster indtil du når 1,5bar, og hvis det ikke er nok så lad dit smt blive på bilen til "resten"........
Du kan evt ringe mig op. Vi har det kørende på en kadett Turbo pt. så mon ikke det også kan køre på en uno
Ud med det originale anlæg incl luftmængdemåleren og montere megasquirt istedet, incl den indbyggede mapsensor. Så kan du proppe al den bensin i den du lyster indtil du når 1,5bar, og hvis det ikke er nok så lad dit smt blive på bilen til "resten"........
Du kan evt ringe mig op. Vi har det kørende på en kadett Turbo pt. så mon ikke det også kan køre på en uno
-
Møller
- Medlem
- Indlæg: 103
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
-
Cossie
- Mester Medlem
- Indlæg: 617
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Hvis at tændnings anlæget ikke sidder i den orginale styreboks, så kan alt genbruges..
Mvh
Michael.
[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/d ... 2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/g ... anner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]
Michael.
[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/d ... 2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/g ... anner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]
-
Møller
- Medlem
- Indlæg: 103
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Cossie skrev:Hvis at tændnings anlæget ikke sidder i den orginale styreboks, så kan alt genbruges..
Tændingen styres af en seperat og af selve styreboksen uafhængig boks. Jeg har ikke så meget forstand på det, men der sidder alm. rotor der styrer tændrør vha. seperat tændspole.. men som sagt er tændingsboksen ikke integreret i indsprøjtningsboksen..
Vh. Anders, Uno under tryk..
-
Cossie
- Mester Medlem
- Indlæg: 617
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Ok, så er der heller ikke nogen problemer med det.
Og så må jeg jo give Henrik 100% ret i at den er meget oplagt til en gang MegaSquirt og dyrt er det jo heller ikke.
Og så må jeg jo give Henrik 100% ret i at den er meget oplagt til en gang MegaSquirt og dyrt er det jo heller ikke.
Mvh
Michael.
[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/d ... 2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/g ... anner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]
Michael.
[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/d ... 2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/g ... anner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]
-
Møller
- Medlem
- Indlæg: 103
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
-
Cossie
- Mester Medlem
- Indlæg: 617
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Den koster ca $100 i USA hvis du ellers selv vil lave det, ellers kan HenrikGM levere en til dig for 1900.-
(Du kan se printet her : http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?p=21994#21994)
Og hvis du vil have den mappet 100% ind, så er det nok en tur på rullefelt eller kan det gøres på vejen
(Du kan se printet her : http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?p=21994#21994)
Og hvis du vil have den mappet 100% ind, så er det nok en tur på rullefelt eller kan det gøres på vejen
Mvh
Michael.
[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/d ... 2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/g ... anner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]
Michael.
[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/d ... 2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/g ... anner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]
-
HenrikGM
Jeg tror 99% sikkertt at jeg kan "køre det ind" så du kan starte bilen og trille forsigtigt rundt i den. Når du kan køre i den holder du et konstant undertryk i indsugningen(kig på et manometer) og lader bilen accelerere stille og roligt mens du laver et datalog på map,omdrejninger og lambda værdi. Det vil afsløre om du kører magert eller fedt, og hvor du gør det henne. Så justerer du dit map til en højere el. lavere værdi, og kører igen, med et nyt log. Hvis det passer nu, forstætter du med lidt højere belstning. Igen datalog osv fremdeles indtil du har bilen kørende så nogenlunde. Så tuller du på felt hvis det skal være helt 10-4 gummiand.
Her laver du samme trick, lader bilen trille op i fart ved lav belastning og ser hvad en 4-gas måler fortæller om forbrændingen, og justerer derefter.
Prøv at hente denne fil og kig lidt på det:
Her laver du samme trick, lader bilen trille op i fart ved lav belastning og ser hvad en 4-gas måler fortæller om forbrændingen, og justerer derefter.
Prøv at hente denne fil og kig lidt på det:
-
HenrikGM
Nå....den ville ikke med.
http://not2fast.wryday.com/megasquirt/mt/
det er megatune215 du skal have fat i.
Som nævnt kan jeg strikke et printkort til dig for 1900dkr incl alt du skal bruge for at få det til at køre. Du skal selv bikse en kasse sammen til det, og lave et ledningsnet til bilen. Evt problemer kan være at finde en sensor der kan passe til dit gevind i kølevandskanalen i blokken, men den du har kan godt kalibreres til MS med lidt ekstra fodarbejde. Det er normalt GM´s sensorer der er brugt og de er plugnplay til MS.
http://not2fast.wryday.com/megasquirt/mt/
det er megatune215 du skal have fat i.
Som nævnt kan jeg strikke et printkort til dig for 1900dkr incl alt du skal bruge for at få det til at køre. Du skal selv bikse en kasse sammen til det, og lave et ledningsnet til bilen. Evt problemer kan være at finde en sensor der kan passe til dit gevind i kølevandskanalen i blokken, men den du har kan godt kalibreres til MS med lidt ekstra fodarbejde. Det er normalt GM´s sensorer der er brugt og de er plugnplay til MS.