Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 06:49

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 20  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 03 jul 2003, 13:33 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 54
Geografisk sted: Sydsjælland
Jeg vil bare lige høre om det måske ville være stemning for at lave "www.MegaSquirt.dk" med alt hvad der ellers høre til?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jul 2003, 13:44 
Jeg ved ikke om vi krænker noget officielt når der nu findes det amerikanske forum i forvejen...Jeg tjekker lige med dem.

MS styrer ikke ladetrykket, så du får ikke kontrol over dit ladetryk direkte. Der skal du ud og skrue på WG :-)


Top
  
 
Indlæg: 03 jul 2003, 13:48 
Der er jo en svensk side meget lig det du måske tænker på?http://w1.250.telia.com/~u25008274/ridern/phpbb2/index.php

linket er på denne side:
http://members.shaw.ca/megasquirt/MS%20FAQ.htm


Top
  
 
Indlæg: 03 jul 2003, 13:53 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 54
Geografisk sted: Sydsjælland
Det skal jeg ikke lige kunne sige, siden er nede. men det kunne godt lyde sådan.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jul 2003, 16:32 
Att: Henrikgm
Det var faktisk også et dumt spørgsmål, da jeg har APC-system på min bil, der netop justerer på hvor hurtigt ladetrykket skal stige, samt hvor højt et tryk der skal laves... Så jeg kan jo regulere op den vej... Og med ekstra indsprøjtning skal man sgu have mere tryk på:)


Top
  
 
Indlæg: 03 jul 2003, 16:36 
:-) :-)

Det var sgu et lidt fjoget spørgsmål, og mit svar kan du jo så hellerikke bruge til ret meget idet du jo kan skrue som en gal på WG uden at trykket ændrer sig en tøddel :-)

Er der ikke noget med at man kan "tweake" den apc controller??
Du har vel ikke en man kunne få lov at kigge lidt på, evt købe til volvoen?


Top
  
 
Indlæg: 03 jul 2003, 17:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 617
Geografisk sted: København
Jo, Saab's APC kan godttweakes og der er også nogen som har brugt det i Volvo...

http://www.dave-new.com/apc/kevinapc.html

_________________
Mvh
Michael.

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jul 2003, 18:06 
Det kunne være meget interessant at lave lidt reverse engineering på det apc system for at se hvordan man får det bankesignal gjort brugbart.....
At man kan bruge det til at regulere med er rimeligt letforståeligt men at man kan filtrere det ud man vil høre er lidt af en præstation imo.
Hvem har en APC controller liggende og ruste, evt en defekt?


Top
  
 
Indlæg: 03 jul 2003, 19:33 
Jeg har ikke en liggende, men de koster ikke mange basse-ører hos en hugger... I det mindste ikke i Sverige... En APC kan nemt tweakes, problemet på min bil er, at den ikke får benzin nok! Der er 3 potentiometre på APC-boxen, og det er bare at skrue på de to af dem får at øje hastigheden inden den når max-tryk, og hvor højt et max-tryk den giver... Med hensyn til wastegate, så JO, man får noget ud at at skrue på den, men det den i realiteten gør på min bil er at styre grundlade-trykket. Dvs. hvis du strammer wastegaten ændrer du det min-tryk som APC kan justere ned til. Det er derfor ikke nødvendigt at dreje på wastegaten når man har apc... Hvis man derimod skruer APC'en af, så er du til bage til square-one, du har altså en "almindelig" turbomotor...
Inde i Selve APC kan man udskifte en bestemt modstand, så APC'en kan regulere mellem et højere ladetryk-område... Men hvis i vil læse mere om det, så prøv dette link:http://popeye.rty.nu/ Under "Motor", "trimtips 900"
Han har selv om-loddet sin box, ligesom han har monteret en box på en lavtryks-turbo der er født uden APC...
Generelt kan der kun skrives rosende ord om et fungerende APC-system, da det forhindrer tændingsbanken ved at justere trykket ned, ligesom du ved at forlænge føromtalte potentiometre kan justere dit tryk fra kabinen ganske simpelt... Men alt dette kræver tid og rimelig indsigt i hvordan systemet fungere... Ellers er det rimeligt simpelt legetøj:)
Det er netop pga. min begrænsede mængde benzin-tilførsel at jeg spørger på megasquirt, da det kan give mig mulighed for at lege lidt mere med min lille APC-box...
Att: Henrikgm
Vi kan jo kigge lidt på min box i næste uge... Den ligger under bagsædet og er nem at tage fra og evt. åbne, hvis det var noget...?
Daniel.


Top
  
 
Indlæg: 03 jul 2003, 20:49 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 278
Geografisk sted: midtjylland
Hejsa allesammen........

Atter engang har Kadetten som Henrik G. M. omtaler været startet op og den spiller sku stadigvæk fint.........

I løbet af den næste uge skulle der gerne komme plader på den således at indkøringen kan komme igang...

Det skal ligeledes siges at det er imponerende at man blot kan tage nogle grundindstillinger som som en 350" V8er har anvendt og så starte en Opel kadett op med.......

Jeg valgte selv at lave mit ledningsnet, hvilket ikke er så stort et problem. Men det skal dog lige siges, at der går sku et par aftener med det, hvis det skal se ordentlig ud....... Grundlaget for at jeg selv valgte at lave det var fordi at stortset hele dyssebroen er ombygget på min kadett hvorved der så skulle monteres formodstande på dysserne da det er lav ohms dysser.... dysser kommer i øvrigt fra en toyota supra 3,0 turbo og er på 430 ml/min ved 3 bar....

Til alle jer der sidder derude og er i tvivl om i tør gå igang med et MS ombygnings projekt så gør det dog...... indtilvidre kan jeg kun sige at det har været nemt at monterer..... men nu har Henrik G. M. også været en MEGET stor hjælp...... men iløbet af de næste par uger vil både ham og mig somsagt vide en hel del mere om MS når indkøringen begynder at finde sted.....

Desuden ville jeg høre om dem der har eller er på kanten til at få MS til at køre evt. skulle mødes engang i løbet af sommeren og vise hinanden hvad man havde fået udrettet....... det kunne jo evt. være i forbindelse med det næste Pegeot track-day på Vandel flyveplads.......

MVH. Jens Hald

_________________
Http://www.boost-it.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team