Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 06:36

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 20  Næste
Forfatter besked
Yep, det er sgi skummelt når indsugningsmanifolden ikke vil blive på motoren længere.....!

På kadetten?
Nej der er seperat boks til sprøjt, dog deler de lidt info, som tændingen har fået lov at beholde svjh.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Gad vide, om det er det samme på min Opel (Vectra 2.0i C20NE) ?

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]

Hmm....jeg skal prøve at spørge ham imorgen, ellers ved de det garanteret på opelpower.

Hej

Ved et tilfælde faldt jeg lige ind her, og så at der tilsyneladende er flere her i DK der kører med MegaSquirt.

Jeg lavede selv et par MegaSquirt print i januar som jeg kører med i en Volvo 760 V6 1987 og en Rover SD1 V8 fra 1986 med kompressor og vandindsprøjtning (ERL).

Disse har nu kørt siden slutningen af marts 2003 uden problemer af nogen som helt art. Stabil som bare H....... og nem at sætte op.

Begge biler startede med det samme efter at MegaSquirt var monteret og kunne køre med Bruce's chevy V8 opsætning.

Jeg kan kraftig anbefale alle at benytte sig af Henriks udmærkede og billige tilbud om at hjælpe med at samle/bygge etc... sættet.

Jeg har været gennem samme mølle som henrik med at selv at bygge print og ved hvor stort arbejde det er.

Jeg har bygget videre på megasquirt firmwaren og PC softwaren så megasquirt kan håndtere:

Justerbart vandinsprøjtning
PWM tomgangs kontrol
Automatisk kørelys
Autotuning af blanding mens du kører (ikke fuldlast)
Udvidet datalogning
Volvo EZK tændingskontrol kommunikation
Og masse andre features

Min udgave af ovenstående kan frit downloades fra

http://www.geocities.com/perboddum/megasquirt.html

Bemærk at min MegaTuneRV8A (PC tunings softwaren) også kan køre med standard megasquirt firmware.

God fornøjelse med Megasquirt til jer alle

Per Andersen

Davs Per!
Jeg har lidt ballade med at hitte ud af hvilke porte på ICen du plukket signalet fra til feks vandindsprøjtet. Af een eller anden grund får jeg ikke lov at se den fil. Du har den vel ikke som feks jpg?(bare diagrammet)

Vi har valgt ikke at bruge dit software(endnu!) fodi vi lige ville lære at gå før vi skulle løbe. Din software/firmware er ret så imponerende ifht den originale, og det skal så afgjort prøves. Vi bruger nu en tomgangsmotor med fjederretur og to ledninger, som bare er "on-off" men det skal nok blive ændret. Når motoren har fjederretur skulle den jo være fremragende til at bygge tomgangreguleringen over imo.
Vi bygger din version på i løbet af et stykke tid, så må vi se om vi kan få jaget de sidste hypheste ud af den....
Har du haft nogle signalproblemer med bla tændings"spring" ved lave omdrejninger? Ikke at vi har, men der har været en masse skriveri om det problem.Vi har 0,22uf med fra starten, og det gør nok tricket.

Jeg må indrømme at jeg nærmest var lidt rystet over at en chevyV8 software bare kan starte stort set alle de biler det kommer på.Ganskevist ikkke skide godt på alle biler, men på kadetten gik det aldeles fremragende.

Skal vi have lavet en lille "MS-Club Denmark". Der er så vidt jeg er klar over 3 der kører med det(4 biler) i DK, men jeg har på fornemmelsen at det tal snart stiger drastisk :-)

Du holder til hvorhenne i landet?
Min makker er fra midtjylland, og der er een(havneren) fra fyn.

Hej Henrik

Vandinsprøjt portene kan du se i firmware filen 'megasquirt.h'

Diagrammet er lavet i Paint shop pro 7.04 og ligger også på siden til download.

Med hensyn til steppermotor med fjeder retur, hvilken bil er den type fra ?

Min IAC styring er baseret på en UDEN fjeder retur og kan nok kun køre på denne, men det ville være nemmere med en med fjeder retur.

Der er nogle stykker som benytter min udgave af MegaTuneRV8A på den originale B&G firmware.

Jeg har haft sporadisk og sjældne tændingsspring, men det blev løst med B&G version 2.098 eller min RV8A1-2.2 firmware.

Det kunne være sjovt med en MS club. Ve er efterhånden et par stykker som kan hjælpe med support af både hardware og software og tips til installation. Jeg vil gerne hjælpe med support på software siden da hardware ikke lige er det jeg er god til.

Per

Uha, det vides ikke rigtigt. Den bruges vist originalt af opel på visse modeller, men jeg tør ikke lægge hovedet på blokken.

Jeg er ret sikker på at din styring kan køre med fjederreturen da du jo bruger tricket med modstanden til at "lave fjederen" så at sige. Med to ben og fjederretur skal man jo blot køre pwm på det ene ben så den åbner mere og mere jo bredere pwm signalet bliver.

Måske man skulle starte en DK mailingliste?

Hej Per og Henrikqm

Det lyder spændende og som en rigtig god ide med en klub/forum for jer der allerede har fået det til at køre. Det ville også være fedt hvis vi andre der er i gang eller skal til og i gang, havde et sted vi kunne få lidt hjælp og assistance. Jeg er selv begyndt at lave/montere printet, men får ikke tid til at gøre mere ved det før efteråret/vinteren.
Jeg følger med stor interesse med i diskussionen.

M.v.h. BBN

Hvordan laver man sådant et forum?
Jeg aner ikke en kæft om den slags.....

Måske man skulle holde sig til en emailliste. Kan sådan een ikke passe sig selv, eller bliver den druknet i spam med det samme?

Det er gejl lyder lidt for godt til at være sandt... Er vi enige om, at megasquirt strot set kan erstatte den originale motorstyring på en bil?
Styrer den også ladetryk?
Glæder mig meget til at se det system i næste uge engang, Henrik...
Daniel.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time