Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 08:56

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 20  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 30 jun 2003, 19:45 
Vi har lige kalibreret TPS igen, og jeg kan se vi skal have kigget til kølevandstemperatursensoren igen. Den kalibrering er vist ikke helt god så det skal lige gentages.

Jeg nåede aldrigt at få den msq fil uploadet i processoren før han startede bilen.....:-) Det gik sgi ikke hurtigt nok!
Så bilen kører faktisk på de data som Bruce har kørt sin 350" V8er på i lang tid. Dette medfører dog at vi ikke kan få ladetryk på så VE tabellen skal lige ændres lidt. Pisse imponeret over at kadetten kører så godt på en motorstyring der er tilpasset en V8er!!

Jeg skal til at snuse lidt til din msq fil så vi kan få hold i en ve tabel der kan lades på.

Ellers imponerende som den tager snoninger ubelastet, og den laver ladetryk _meget_ hurtigt. Et riv i gaskablet får straks blowoffen til at pifte tryk ud. Meget interessant at få den ud på vejen! Den står med stor sansynlighed rigeligt højt nu, men hellere det end for lavt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 30 jun 2003, 21:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 617
Geografisk sted: København
Hvad har i endlig brugt til at styre tændningen med ???

_________________
Mvh
Michael.

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jul 2003, 01:20 
Indtil vi har helt tjek på indsprøjtet bruger vi det originale tændingsanlæg.
Een ting af gangen.
Måske bliver det også revet af og erstattet med Megaspark istedet, men nu skal vi lige have det her til at gå godt først.

Megaspark kører jo på samme hardware, så der skal bare bygges et print mere og så er det kørende, kun softwaren er anderledes for at styre tænding. Det burde ret nemt kunne lade sig gøre at "stable" printene så de bruger samme forsyning og samme følere.


Top
  
 
Indlæg: 01 jul 2003, 02:18 
Hejsa

Jeg følger med spænding udviklingen, jeg har før set "byggesættet" på nettet, men har i første omgang valgt en karburator til mit projekt.
Dog kunne jeg sagtens finde på at lave et vinterprojekt ud af at bygge indsprøjtning på istedet, ved brug af Megasquirt.
Da det er en motorcykel er der ikke særligt meget plads at gøre godt med, hvilket er grunden til at jeg indtil videre bruger en karburator, men jeg ville være rigtig glad hvis en af jer kunne oplyse mig ydermålene og en ca. højde på et monteret print, jeg synes nemlig ikke rigtig jeg kan finde målene på hjemmesiden.

Mvh.
Christian


Top
  
 
Indlæg: 01 jul 2003, 10:30 
Hvad det originale print fylder er jeg ikke 100% klar over, men det jeg har bygget fylder 167*95*30mm for et monteret print. Det kan dog bygges helt ned til ~20mm i højden hvis man sænker 8 komponenter lidt længere ned og/eller bukker benene lidt. Stikkene rager ca 5mm ud over kanten af printet(for at kunne få stikket på)

Husk dog at der skal en kasse udenom det hele. Mit print er vist en smule længere men lidt smallere og ca samme højde svjh.

Hvad vil du bruge som spjældhuse?


Top
  
 
Indlæg: 01 jul 2003, 10:34 
http://members.shaw.ca/megasquirt/itruns.htm#poore

Det er vist den officielle liste over folk der er kørende.Derudover er der en masse andre der aldrigt har fået sig reigstreret. Der er bla et par MC imellem som du jo kan kigge lidt over skulderen.


Top
  
 
Indlæg: 01 jul 2003, 11:03 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 54
Geografisk sted: Sydsjælland
Spørgsmål.

Kan man fjerne sin luftmængdemåler efter man har monteret en MS?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jul 2003, 11:19 
Mange tak for hjælpen, det ser absolut ud til at kunne lade sig gøre, det er jo ikke særligt stort printet.
Mht. til kasse så er den jo rimeligt simpelt at bygge, men burde man egentligt ikke bygge den i stål? Jeg kan læse ud af tidligere indlæg at der bliver nævnt en alukasse, men skal man skærme mod emc støj og andet, så skal der vel stål til? Bare en tanke....
Jeg har endnu ikke kigget efter spjældhuse, som nævnt vil jeg i første omgang bruge karburator, det er nemmest, for det er cyklen født med.
Jeg har dog af pladshensyn droppet de originale karbs og vil bruge en dobbelt 48 mm. weber faldstrømskarb. Jeg har haft skidtet startet op på denne måde, men jeg havde brugt multirib remme til kompressoren (en sc12), det kan godt være multirib er godt nok på en Toyota, men det duede altså ikke på min cykel. Ligeså snart jeg rørte gassen hylede og røg det fra remmene, så jeg er igang med at skifte til tandrem. Det skal dog siges at den tager gassen ligesom en topfueler, så det stiller selvfølgelig store krav til remtrækket.
Så det med Megasquirt kommer til at vente lidt, jeg ville bare lige benytte mig af lejligheden og spørge lidt til det, nu da debatten var igang i forvejen.

Mvh.
Christian


Top
  
 
Indlæg: 01 jul 2003, 12:41 
MS er baseret på en indbygget 2,5bars(absolut) mapsensor og bruger denne til at regne luftmængden ud med.

MAF sensoren SKAL fjernes hvis man monterer MS. Man kan da godt lade den blive siddende men det er der ingen ide i.




Jeg har ikke den store emc teori i baghovedet, men alle MS jeg har kendskab til er solgt(det er rimeligt mange) er alle kommet i en alukasse, nogle endda blot i en plastkasse, men det er vist at lede efter problemer.

Spørg blot :-) Jeg skal svare dig hvis jeg kan.


Top
  
 
Indlæg: 01 jul 2003, 13:06 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 54
Geografisk sted: Sydsjælland
nu er jeg ikke lige så stiv i alle de forkortelser, men det er vel ikke helt forkert hvis MAF = Luftmængdemåler?

Hvad er det TPS for en størrelse?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team