Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 06:36

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 20  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 29 jun 2003, 08:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 617
Geografisk sted: København
Tjaaaa, det kommer vel lidt an på hvor meget du står og mangler det.
Jeg venter kun på at UMS kommer, da jeg har brug for at kunne styre tændningen og med tændnings support kommer der også muligheder for Launch Control, Flat Shift & Antilag.

_________________
Mvh
Michael.

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jun 2003, 09:00 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 54
Geografisk sted: Sydsjælland
Launch Control, Flat Shift & Antilag?

Det må du vist hellere lige give en forklaring på :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jun 2003, 14:27 
Att: henrik.

450 kr for et ledningsnet!!! Det var dog sindsygt billigt! Jeg selv brugte 8 timer på mit alt i alt og der til kommer materialerne jo... Kan det virkeligt gøres for 450kr??? Det er jo ikke for sjov at orginale ledningsnet typisk koster 4000 - 5000 kr hvis det kan gøre det!

I øvrigt fårstår jeg ikke rigtigt at folk overvejer at købe alle dele af dig og selv lave printet når du sælger systemet færdig samlet og testet for 1900k. Tænk på alt det bøvl de kan spare dem selv for. Det kan da aldrig gå andet end at købe det færdigt af dig eller købe det hjem fra USA og der skal man så lige huske at tolden kommer ind og blander sig...

v/h christian


Top
  
 
Indlæg: 29 jun 2003, 14:49 
Mht de 450dkr for ledningsnettet så vil jeg ikke love at den pris holder fremover. Det er baseret på at jeg købte et mindre bjerg af højtemperaturledning til en meget favorabel pris, og på at jeg kan smække det sammen rimeligt kvikt. Det er nok rigeligt optimistisk sat, men dem der bestiller til den pris skal selvf. have det til den pris, ingen tvivl om det.
Husk at ledningsnettet er en pigtail, altså med løse ender. Der er ikke stik til tps,dyser,sensorer osv. for så går prisen _voldsomt_ i vejret, og det er jo ikke meningen. Det skal holdes så alle kan være med, ellers stryger fidusen.

Jeg synes selv at 1900 er en yderst favorabel pris for det print, men hvis nogen gider tegne print,ætse,bore350huller og lodde ligeså mange gange for blot at lave en enkelt MS så skal jeg da gerne hjælpe dem med CPU osv.
Men er det gør-det-helt-selv så skal man sgu køre det fra usa og leve med tolden og portoen. Det andet kan ikke gå, overhovedet, medmindre man har infrastrukturen tuil det derhjemme.


Top
  
 
Indlæg: 29 jun 2003, 15:38 
Att Christian

Den kadett det MS skulle på,(GSI Turbo) startede i går.

Da ledningerne til TPSen blev byttet rundt(den gik den gale vej) startede den øjeblikkeligt og gik aldeles glimrende i tomgang. Der var vist et par stykker rundtomkring der lige gloede en ekstra gang da bilen blot startede og gik uden den store ballade!(jeg var nu også selv lidt overrasket da jeg hørte det!) Printet er totalt nøgent, ligger blot på en klud på gulvet af bilen.
TPSen aktiverer sporadiskt acc mode, men den skal vist også sættes noget op i v/s. Hvad er din TPS threshold V/S værdi?

Bliver meget interessant at komme ud og køre med den, og få kørt nogle datalog på den.


Top
  
 
Indlæg: 29 jun 2003, 20:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 617
Geografisk sted: København
Att.: Hausner

Rent basis går det ud på at IKKE miste ladetryk under start, gear skrifte.

_________________
Mvh
Michael.

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jun 2003, 12:27 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 54
Geografisk sted: Sydsjælland
.oO( Hvorfor har jeg på fornemmeren, at den nye UMS med alt hvad der skal bruges for at den vike, vil komme til at koste det samme eller mere end en chiptuning.. )Oo.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jun 2003, 14:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 617
Geografisk sted: København
Jeg vil tro at den kommer til at koste 2000-3000.-, så det er nok samme pris som en chip, men lt hvor man køber en chip til sin bil, så koster den fra 2500.- og op efter.

_________________
Mvh
Michael.

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jun 2003, 15:35 
Att Henrik...

>Da ledningerne til TPSen blev byttet rundt(den gik den gale vej) startede >den øjeblikkeligt og gik aldeles glimrende i tomgang. Der var vist et par >stykker rundtomkring der lige gloede en ekstra gang da bilen blot >startede og gik uden den store ballade!(jeg var nu også selv lidt >overrasket da jeg hørte det!)

KANON... Så er vi snart to. Det betyder vi kan lave en klub! :)
Brugte i den "msq" opsætningsfil jeg sendte til dig? Eller har i bare været heldige med værdierne første gang?

>TPSen aktiverer sporadiskt acc mode, men den skal vist også sættes >noget op i v/s. Hvad er din TPS threshold V/S værdi?

Jeg har de bedste erfahringer med at have TPS threshold omkring 2 - 2,5 v/s. På den måde kan man køre uden at den går i acc mode, hvis man kører rigtigt pænt. Så har jeg også de bedste erfahringer med at sætte den første "2v/s" rellativt lavt som f.eks 0,4 ms. og den næste lige ledes lavt som f.eks 0.8. De næste skal nok være en anelse højere. Man kan nemt blive snydt hvis den "nøkker" når man giver gas og så man tror det er fordi den -ikke- får nok acc. Det kan også sagtens være fordi den får for meget. Lige ledes tager man fejl hvis man tror man kan justerer den ind bare ved at stå og gasse op og så sidde den der hvor den tager omdr hurtigst. Det vil i så fald højst sandsyneligt blive nogle for høje værdier.

I øvrigt er det sjovt nok det sværeste at justerer motoren ved 2000 og ned efter. Altså til by og kø kørsel, for ikke at nævne påløb. Der er den altså rimelig følsom.

Men hvis i løber ind i nogle problemer under vejs er du hjertelig velkommen til at ringe til mig. Du har jo mit nummer går jeg ud fra. Jeg er jo ikke altid på nettet...

>Bliver meget interessant at komme ud og køre med den, og få kørt nogle >datalog på den.

Ja for satan... Med lidt træning kan man næsten lokaliserer alle problemerne ud fra et datalog. Så hvis i har noget bøvl er det en rigtig god ide lige at logge det og sende det til mig. Men mon dog sådan et par hajer kommer så vidt. :)

v/h christian.


Top
  
 
Indlæg: 30 jun 2003, 15:38 
ATT Henrik...

Husk i øvrigt at kalibrerer TPS værdierne inde i megatune. Det er ret vigtigt... Specielt hvis man skal kunne se noget ud fra et log!

v/h christian


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team