Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 00:42

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 23 jun 2003, 02:03 
Tja.. jeg tænkte, at det ikke kunne skade, og høre hvilke foreslag i havde herinde :-) det kunne være i ved noget som jeg ikke ved..

Jeg har ca 10.000kr, at gøre godt med så mit eget forslag er:

Piper knast

Superchip

Intercooler (stor)

Komplet 3" "hjemmelavet" evt. moongose

Kn57i

Og hæve ladetrykket til 1.0/1.2bar

Så burde den køre fint, og stadig holde i længden..

Har i nogen bedre forslag?? så må i godt lige sige til.. :-D



Ole..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 23 jun 2003, 08:12 
Hej

Ja du når jo nok ikke det hele for 10k, jo måske hvis der er brugt.

Start med Chip og intercoller.

En knast er jeg blevet fra rådet af flere private og tunere, men klart skal den org knast være 100% ok.


Top
  
 
Indlæg: 23 jun 2003, 09:16 
Når du nu kører med turbo kan du lige så godt droppe knasten og spare de penge.. for men en skarp knast mister du moment og der er jo moment du får ved tryk så de to ting mod ardejder lidt hinanden
1-1,1/2 bar kommer du nok ikke til at køre med uden problemer der skal laves en del før det kan holde i længden


Top
  
 
Indlæg: 24 jun 2003, 08:07 
Der findes en skarbere knast til RST, hvor momentet ikke bliver ødelagt. Det kan købes inde host Lindberg Carparts og skulle efter signede være helt suveren til Rs Turbo.


Top
  
 
Indlæg: 24 jun 2003, 11:24 
Ford Motorsport har lavet en 270 graders speciel turbo knast.
Den virker ihvertfald godt. Jeg kører med den.

Anders


Top
  
 
Indlæg: 24 jun 2003, 16:45 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Det er jo også noget pjat at man skulle miste moment med sportsknast.
Det kommer helt an på profilen.
Hvis man holder samme (lave) overlap som standard, med længere åbningstid, større løft, og ikke mindst hurtigere løft, så mister man ikke moment...

Turbo knaster bruger bare andre tricks end knaster til sugemotorer, for at virke godt.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2003, 18:53 
Hvor skal jeg kikke på denne side http://www.lbrt.dk/
For at finde noget om knaster på en RST?


Top
  
 
Indlæg: 24 jun 2003, 21:07 
LOL Aj det er Wildert's egen hjemmeside :-D


Top
  
 
Indlæg: 25 jun 2003, 08:26 
Jo jo men hvor finder jeg noget om emnet???


Top
  
 
Indlæg: 25 jun 2003, 14:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Jeg i hvert fald ikke på min hjemmeside - den beskæftiger sig kun med sugemotorer - og ikke ret meget af det endnu i øvrigt :-).

Men der findes tonsvis af britiske hjemmesider med RST - de skulle nok være gode for en lille forklaring. Google er din ven!

Ellers kan du da starte her: <http://www.burtonpower.co.uk> - de har nok lidt.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 81 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team